Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Lando Norris, i když měl k dispozici nejrychlejší vůz na startovním roštu, v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu skončil až na 6. místě, což ho po víkendu zanechalo ve výrazně pesimistickém rozpoložení. „Tento víkend jsem nebyl spokojený s každým kolem, prostě jsem se necítil pohodlně,“ přiznal Norris. „Auto je skvělé, je stejné jako po celý rok, ale já jsem měl problém s komfortem, což ovlivnilo každé kolo,“ dodal.
Po kvalifikaci, kde ztratil čtyři desetiny na týmového kolegu Oscara Piastriho, přistoupil k sebekritice, ale přiznal, že v jeho výkonu nebyly žádné zásadní chyby. „Potřebuji se 'resetovat',“ konstatoval Norris a zdůraznil, že nevidí chyby v autě, ale spíše v tom, jak se cítil za volantem.
Šéf týmu McLaren, Andrea Stella, se pokusil uklidnit svého jezdce, když uvedl, že tým a Norris budou společně pracovat na tom, aby se Brit cítil v kokpitu pohodlněji, informuje Motorsport.com. „Není to žádná velká krize. Lando se podílel na cestě McLarenu zpět na vrchol a nyní, když tlačíme auto na hranice, objevují se malé problémy, které jsou patrné právě při snaze o každý extra milimetr v Q3,“ vysvětlil Stella.
Norris se přitom neobviňuje z výkonu tým, ale sám sebe. „Lando se vždy snaží být kritický vůči sobě, nikdy neobviňuje tým, a to je vynikající kvalita, kterou ve Formuli 1 potřebujete,“ uvedl Stella. „Samozřejmě, že máme i my co zlepšovat, abychom mu pomohli dostat se zpět do formy,“ dodal s tím, že celkově mají v týmu jasné pochopení, co je třeba změnit.
Na otázku, zda je Norris pod tlakem z možnosti vyhrát titul, Stella odpověděl, že to není pravda. „Pro něj je to nejlepší příležitost, jakou dosud měl. A doufáme, že v budoucnu bude McLaren mít vždy šanci bojovat o titul,“ uzavřel optimisticky.
Přestože se Norrisovi v kvalifikaci příliš nedařilo, Stella věří, že jeho silný závodní rytmus a strategie na opotřebovaných pneumatikách mu pomohou posunout se vpřed během závodu. „V kvalifikaci to nevyšlo, ale závodní tempo má skvělé. Těším se, až Lando opět najde svou cestu vpřed,“ dodal.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.