Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Lando Norris zahájil víkend Velké ceny Španělska nejrychlejším časem v prvním tréninku, když v horkých podmínkách na barcelonském okruhu překonal Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. McLaren tak znovu potvrdil, že jeho forma z posledních závodů není náhodná a Norris poslal jasný signál soupeřům, oranžová stáj je i v Katalánsku připravená bojovat o čelo.
Páteční úvodní trénink měl přitom silně testovací charakter. Týmy se kromě běžného programu zaměřily na ověřování řady vylepšení, především v souvislosti s novými technickými nařízeními FIA, která se dotkla zejména tuhosti předních křídel. První polovina tréninku tak probíhala převážně na nejtvrdší směsi pneumatik C1, kdy týmy ladily korelace mezi novými díly a daty ze simulací.
Zajímavostí bylo také testování ocelových skluznic pod podlahou monopostů, které mají eliminovat problémy s jiskrami způsobujícími travní požáry. Ty se objevily během dubnové Velké ceny Japonska. Každý tým nasadil v rámci sběru dat na jeden vůz právě tyto nové těžší a rychleji se opotřebovávající komponenty.
Zpočátku vedl domácí Fernando Alonso, který na tvrdé směsi naznačil potenciál Aston Martinu. Po půl hodině se ale začaly objevovat reprezentativnější časy a překvapivě se mezi nejrychlejší na chvíli zařadil i Nico Hülkenberg se Sauberem.
Po přechodu na měkké pneumatiky nejprve zazářil Charles Leclerc, následovaný Verstappenem, ale závěr patřil Norrisovi, jenž zajel čas 1:13.718 a nechal za sebou i úřadujícího mistra světa s více než třídesetinovým náskokem. „Byl to dobrý začátek, ale víkend je ještě dlouhý,“ zhodnotil Norris s nadhledem.
Za trojicí Norris Verstappen Hamilton se seřadili další silní hráči: Leclerc, Piastri, Lawson či Bearman. V první desítce skončil i Yuki Tsunoda a Pierre Gasly, což ukazuje, že pole je na úvod víkendu velmi vyrovnané.
Trénink proběhl bez větších incidentů, i když Ryo Hirakawa v barvách Haasu měl výlet mimo trať a skončil v kačírku. Tento start byl součástí dohody s Toyotou, za kterou Hirakawa závodí v šampionátu WEC. Druhým testovacím jezdcem byl talentovaný Victor Martins, který dočasně nahradil Alexandera Albona ve Williamsu.
Barcelona tak nabídla úvod plný dat, novinek a rychlosti a především důkaz, že boj o špičku bude opět mimořádně těsný.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:13.718
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.367
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.378
4. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.520
5. Oscar Piastri (McLaren) – +0.576
6. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.621
7. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.879
8. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.887
9. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.925
10. Pierre Gasly (Alpine) – +1.028
11. George Russell (Mercedes) – +1.033
12. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.068
13. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.080
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.147
15. Carlos Sainz (Williams) – +1.217
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.437
17. Ryo Hirakawa (Haas F1 Team) – +1.580
18. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.651
19. Victor Martins (Williams) – +1.804
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.812
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.