Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Max Verstappen otevřeně přiznal, že Red Bull má během pátečních tréninků problémy kvůli velmi úzkému provoznímu oknu svého vozu RB21. „Je snadné vyjet z optimálního nastavení, ale když to sedí, vše funguje dobře,“ vysvětlil před Velkou cenou Španělska.
Tým se často potýkal s komplikacemi v prvních trénincích, ale dokázal se zlepšit v kvalifikaci, například v Imole, kde Verstappen z druhého místa na startu vyhrál díky skvělému předjetí. „Každý pátek hledáme správné nastavení, ale není to jednoduché,“ přiznal jezdec.
Verstappen zdůraznil, že prostor pro správné nastavení je velmi úzký. „Doufám, že tentokrát vše hned funguje, ale pokud ne, budeme na tom dál pracovat,“ dodal.
V Barceloně začal Verstappen solidně a skončil druhý v prvním tréninku, i když byl o tři desetiny pomalejší než Lando Norris. Tento víkend je pro Red Bull důležitý kvůli novému technickému pravidlu o předních křídlech, které může ovlivnit souboj o titul s McLarenem.
Na otázku, zda se v Barceloně rozhodne o titulu, odpověděl s rozvahou: „Možná ano, možná ne. Víme, že naše auto není ideální na pomalých okruzích, a to zůstane i po Barceloně. Nemyslím, že tady padne rozhodnutí o šampionátu.“
Je tedy jasné, že Red Bull i Verstappen budou pokračovat v hledání způsobů, jak zlepšit svůj výkon už od začátku závodních víkendů.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.