Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Zatímco madridský okruh Madring má od roku 2026 zajištěné místo v kalendáři Formule 1, budoucnost Velké ceny Španělska v Barceloně zůstává nejistá. Přestože má Circuit de Barcelona-Catalunya smlouvu ještě na příští sezónu, letošní závod je mnohými vnímán jako možná rozlučka s ikonickým okruhem, který je nedílnou součástí šampionátu už od roku 1991.
Důvodem přesunu zájmu vedení šampionátu je nedostatečný posun v oblasti infrastruktury a dopravy. I přes úpravy zázemí a tribun, které Barcelona v posledních letech provedla, dostává přednost Madrid. Hlavní město Španělska si zajistilo smlouvu až do roku 2035 a nabídne závod na zcela novém městském okruhu, jehož digitální podoba už byla veřejnosti představena.
Zatímco budoucnost Barcelony visí na vlásku, najdou se hlasy, které se jí rozhodně nechtějí vzdát. Fernando Alonso patří k těm, kteří se Barcelony tvrdě zastávají. „Nemyslím si, že Barcelonu ztratíme. To je můj názor a zároveň moje přání,“ prohlásil dvojnásobný mistr světa. Podle něj je třeba rozšiřovat kalendář o nové destinace, ale zároveň nezapomínat na tratě, kde se psala historie sportu, informuje Motorsport.com. „Barcelona je pro F1 něco jako domov. Vždy se sem jezdilo testovat, každý tým si ji vybírá jako referenční okruh. Patří sem na roky dopředu.“
Podobně smýšlí i Max Verstappen, který si zde v roce 2016 připsal své první vítězství v F1. „Byla by to ztráta, nejen pro nás jezdce, ale i pro fanoušky. Atmosféra tu vždy byla výjimečná,“ poznamenal.
Naopak Carlos Sainz, rodák z Madridu, přijímá příchod nové éry s nadšením. Jako oficiální ambasador madridského závodu věří, že nový okruh bude pro Formuli 1 přínosem. „Madrid má obrovský potenciál a bude to úspěch,“ prohlásil s důvěrou.
Zůstává otázkou, zda se F1 vydá cestou moderní metropolitní podívané, nebo si uchová i kousek své klasické duše. Verdikt padne brzy, ale jak ukazují reakce jezdců, rozhodně nepůjde o jednotný názor.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.