Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Formule 1 se v dohledné době nevrátí k motorům V10 ani k jiným atmosférickým jednotkám. Komise F1 potvrdila, že se drží směřování k nové generaci hybridních pohonných jednotek, které mají vstoupit v platnost od příští sezóny. Tím dala jasně najevo, že elektrifikace a udržitelnost zůstávají jedním z hlavních pilířů budoucnosti královské disciplíny motorsportu.
Základy těchto nových pravidel byly položeny již v roce 2022 a od té doby na jejich vývoji usilovně pracují výrobci motorů. Do hry vstoupila i FIA, která si ve svém schváleném rámci ponechala prostor pro tzv. „drobné úpravy“. Právě ty mohou sehrát klíčovou roli v odstranění některých stížností, které se v poslední době objevily, například obavy, že baterie v některých případech nevydrží až do konce dlouhých rovinek.
Jedním z navrhovaných řešení je zavedení systému „turn down ramp rate“. Ten má omezit nárazové využití elektrického výkonu hned po výjezdu ze zatáčky. Místo toho by se energie uvolňovala postupně, což by mělo přinést plynulejší akceleraci a zabránit tomu, aby jezdci spálili veškerou dostupnou elektrickou energii příliš brzy.
Hybridní systémy by podle současného plánu měly tvořit až 50 % celkového výkonu vozu, konkrétně 350 kW. Zvažuje se však i alternativa, která by tuto hodnotu snížila na 200 kW. Tím by se zvýšila konzistence výkonu v průběhu celého kola, což by mohlo být výhodné zejména na okruzích, kde hraje roli maximální rychlost, například v Džiddě, Monze, Baku nebo Las Vegas.
Návrh má být detailně projednán na čtvrtečním jednání F1 Komise. Někteří výrobci motorů už ale vyjádřili pochybnosti, zda tak výrazné omezení elektrického výkonu lze vůbec označit za „drobné vylepšení“. Změna by totiž posunula poměr hybridního pohonu na pouhých 35 %, což by mohlo změnit celé chování vozů na trati.
Názory mezi týmy se přitom značně liší. Zatímco šéf Red Bullu Christian Horner podpořil změnu slovy: „Pokud je to v zájmu sportu, musíme to podpořit,“ jeho protějšek z Mercedesu Toto Wolff označil celou myšlenku za „vtip“. Audi a Honda se údajně k úpravám staví odmítavě, zatímco Ferrari zaujímá smířlivější postoj, šéf týmu Frédéric Vasseur připustil, že některé aspekty nových pravidel mohly být podceněny, a vyzval ostatní, aby neodmítali změny jen kvůli strachu o vlastní výkonnostní výhodu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.