Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Lando Norris se v letošní sezoně ocitl v úplně nové roli. Z outsidera, který budil sympatie a hledal cestu k prvnímu vítězství, se stal vážným uchazečem o titul mistra světa. S tím však přišel i výrazně větší tlak, který na Norrise klade mnohem vyšší nároky. I přes maximální nasazení a tvrdou disciplínu, kterou si sám naordinoval, však zatím působí, jako by se nedokázal plně uvolnit a dělá chyby, které by mohly jeho šance ohrozit.
Teď se Norris vrací do Miami, kde před rokem oslavil své první vítězství ve Formuli 1. Tehdy si před závodem dopřál divokou party se svým přítelem Martinem Garrixem, ze které si odnesl i drobnou tržnou ránu na nose. Přesto dokázal podat brilantní výkon a vyhrát. „Rád bych šel znovu, protože to byl jeden z nejlepších dnů v mém životě. A navíc jsem hned poté v Miami vyhrál,“ zavzpomínal Norris.
Tentokrát se ale situace změnila. Norris si je dobře vědom, že boj o titul vyžaduje naprosté soustředění a žádné rozptylování. „Chybí mi všichni moji přátelé. Zažil jsem skvělý týden v Amsterodamu s Martinem Garrixem, ale teď bojuji o titul mistra světa a nemůžu si to dovolit. Musím jet domů a trénovat,“ vysvětlil rozhodnutí vynechat večírky a plně se věnovat přípravě.
Lando přiznává, že se musel vzdát i dalších drobných radostí. „Závod v Džiddě byl fyzicky velmi náročný a rád bych si teď dal drink, ale nepil jsem od začátku roku a jsem na to hrdý,“ řekl. Ví, že v souboji proti jezdcům jako Max Verstappen, Oscar Piastri, Charles Leclerc a George Russell musí být perfektní. „Pokud udělám jen malou chybu, okamžitě za to zaplatím,“ dodal Norris s vědomím, jak neúprosná je bitva o světový titul.
Norris jasně ukazuje, že je ochotný obětovat vše, co není klíčové, aby dosáhl úspěchu. Cesta za titulem je náročná, ale jeho odhodlání a přístup naznačují, že je připraven čelit jakékoliv výzvě.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.