Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Red Bull šokoval fanoušky a svět Formule 1, když nečekaně odvolal Christiana Hornera z pozice šéfa týmu a generálního ředitele. Tento krok má podle všeho zásadní dopad na budoucnost Maxe Verstappena, ale zároveň může být i jeho důsledkem. Red Bull, který dříve působil jako jednotná a dominantní síla na scéně, se za poslední roky postupně rozpadl na frakce a vnitřní rozpory od smrti svého zakladatele Dietricha Mateschitze narůstají.
Hornerovi lze jeho 20 let u kormidla jen těžko upřít obrovské úspěchy – proměnil zbytky neúspěšného Jaguaru v moderní závodní velmoc s více než stovkou vítězství a osmi jezdeckými tituly. Přesto se v poslední době kumulovaly problémy, a to nejen výkonnostní propad, odchod klíčových zaměstnanců jako Adrian Newey či Jonathan Wheatley, ale i kontroverze kolem jeho osobního chování, z nichž byl sice očištěn, ale reputace týmu byla narušena.
Situaci zhoršují také interní spory mezi rakouskou a thajskou stranou majitelů, kde Horner doposud nacházel oporu především u thajského většinového vlastníka Chalerm Yoovidhyi. Odvolání naznačuje, že Horner nyní ztratil podporu i na rakouské straně, což znamená, že tlak uvnitř organizace byl neudržitelný.
Hlavní otázkou zůstává, nakolik je odchod Christiana Hornera spojen s budoucností Maxe Verstappena. Nizozemský jezdec je nejen největší hvězdou Red Bullu, ale také klíčovým pilířem týmu i v zákulisí.
Navzdory slabším výkonům vozu letos dokázal Verstappen několikrát zvítězit, zatímco jeho týmoví kolegové výrazně zaostávají. Situaci navíc komplikuje napětí uvnitř týmu, kde probíhá mocenský boj mezi rakouskou a thajskou frakcí vedení. Verstappen stojí na straně rakouské větve v čele s Helmutem Markem, zatímco jeho vztah s Hornerem byl v posledních měsících napjatý – zejména kvůli veřejnému sporu Hornera s Verstappenovým otcem Josem.
V posledních týdnech se navíc objevily spekulace o Verstappenově možné aktivaci výstupní klauzule, což by mohlo znamenat jeho odchod dříve, než jeho smlouva končí v roce 2028. Hornerovo odvolání tak může být buď součástí strategie, jak Verstappena udržet, nebo naopak důsledkem rozhodnutí klíčového jezdce od Red Bullu odejít.
Verstappenův manažer Raymond Vermeulen uvedl, že byli o Hornerově odchodu předem informováni a že se tým nadále soustředí na výkon a návrat na vrchol, informuje Motorsport.com. Verstappen sám pak nedávno naznačil, že pro příští rok zůstává loajální Red Bullu, ale zároveň dává najevo, že chce pozorně sledovat, kdo bude mít v roce 2026 nejlepší vůz a pohonnou jednotku.
Nyní tedy zůstává otázkou, zda Hornerova rezignace znamená začátek nové éry v Red Bullu, která Verstappena udrží a posílí, nebo zda je to první krok k rozdělení cesty jednoho z nejlepších jezdců své generace s týmem, který mu dal šanci a vychoval ho na šampiona. Čas ukáže, zda Verstappen zůstane v “říši” Red Bullu, nebo zda se vydá budovat nový závodní "impérium" jinde.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.