Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Red Bull šokoval fanoušky a svět Formule 1, když nečekaně odvolal Christiana Hornera z pozice šéfa týmu a generálního ředitele. Tento krok má podle všeho zásadní dopad na budoucnost Maxe Verstappena, ale zároveň může být i jeho důsledkem. Red Bull, který dříve působil jako jednotná a dominantní síla na scéně, se za poslední roky postupně rozpadl na frakce a vnitřní rozpory od smrti svého zakladatele Dietricha Mateschitze narůstají.
Hornerovi lze jeho 20 let u kormidla jen těžko upřít obrovské úspěchy – proměnil zbytky neúspěšného Jaguaru v moderní závodní velmoc s více než stovkou vítězství a osmi jezdeckými tituly. Přesto se v poslední době kumulovaly problémy, a to nejen výkonnostní propad, odchod klíčových zaměstnanců jako Adrian Newey či Jonathan Wheatley, ale i kontroverze kolem jeho osobního chování, z nichž byl sice očištěn, ale reputace týmu byla narušena.
Situaci zhoršují také interní spory mezi rakouskou a thajskou stranou majitelů, kde Horner doposud nacházel oporu především u thajského většinového vlastníka Chalerm Yoovidhyi. Odvolání naznačuje, že Horner nyní ztratil podporu i na rakouské straně, což znamená, že tlak uvnitř organizace byl neudržitelný.
Hlavní otázkou zůstává, nakolik je odchod Christiana Hornera spojen s budoucností Maxe Verstappena. Nizozemský jezdec je nejen největší hvězdou Red Bullu, ale také klíčovým pilířem týmu i v zákulisí.
Navzdory slabším výkonům vozu letos dokázal Verstappen několikrát zvítězit, zatímco jeho týmoví kolegové výrazně zaostávají. Situaci navíc komplikuje napětí uvnitř týmu, kde probíhá mocenský boj mezi rakouskou a thajskou frakcí vedení. Verstappen stojí na straně rakouské větve v čele s Helmutem Markem, zatímco jeho vztah s Hornerem byl v posledních měsících napjatý – zejména kvůli veřejnému sporu Hornera s Verstappenovým otcem Josem.
V posledních týdnech se navíc objevily spekulace o Verstappenově možné aktivaci výstupní klauzule, což by mohlo znamenat jeho odchod dříve, než jeho smlouva končí v roce 2028. Hornerovo odvolání tak může být buď součástí strategie, jak Verstappena udržet, nebo naopak důsledkem rozhodnutí klíčového jezdce od Red Bullu odejít.
Verstappenův manažer Raymond Vermeulen uvedl, že byli o Hornerově odchodu předem informováni a že se tým nadále soustředí na výkon a návrat na vrchol, informuje Motorsport.com. Verstappen sám pak nedávno naznačil, že pro příští rok zůstává loajální Red Bullu, ale zároveň dává najevo, že chce pozorně sledovat, kdo bude mít v roce 2026 nejlepší vůz a pohonnou jednotku.
Nyní tedy zůstává otázkou, zda Hornerova rezignace znamená začátek nové éry v Red Bullu, která Verstappena udrží a posílí, nebo zda je to první krok k rozdělení cesty jednoho z nejlepších jezdců své generace s týmem, který mu dal šanci a vychoval ho na šampiona. Čas ukáže, zda Verstappen zůstane v “říši” Red Bullu, nebo zda se vydá budovat nový závodní "impérium" jinde.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.