Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Zpráva o odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing otřásla světem Formule 1, ale v paddocku nevyvolala překvapení. Spíše šlo o tiché potvrzení očekávaného. Bývalý pilot F1 a uznávaný komentátor Sky Sports Martin Brundle vyjádřil smutek nad koncem dlouholeté éry, ale zároveň připustil, že náznaky krize byly v posledních měsících příliš zjevné na to, aby šlo o čistě šokující zvrat.
„Nejsem z toho úplně překvapený,“ poznamenal Brundle pro Sky Sports. „Ve vzduchu viselo napětí, ať už z okolí Maxe Verstappena, nebo obecně z atmosféry v týmu. Nebylo těžké cítit, že něco není v pořádku.“ Hornerovo jméno se přitom desítky let pojilo se stabilitou, výsledky a vizí, která přetvořila kdysi nevýrazný tým ve vítěznou mašinu. Brundle připomněl, že právě Horner byl tím, kdo přivedl Red Bull ze stínů Jaguaru až k titánům Formule 1.
Za dvě dekády u kormidla dovedl Horner stáj k 124 vítězstvím, osmi jezdeckým titulům díky Sebastianu Vettelovi a Maxovi Verstappenovi a šesti týmovým šampionátům. Zformoval nejen výkonný tým, ale i rozsáhlé technické zázemí v Milton Keynes, které se stalo jedním z nejrespektovanějších v šampionátu. „Jeho zásluhy jsou obrovské,“ dodal Brundle. „Jsem upřímně smutný, považuji Christiana za přítele.“
Odchod však přichází v době, kdy se Red Bull začíná na trati i v zákulisí potýkat s vážnými potížemi. Výsledkový propad v roce 2025, kdy se tým propadl až na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, doprovázejí spekulace o možné aktivaci výstupní klauzule Maxe Verstappena a přetrvávající neschopnost najít mu rovnocenného týmového kolegu. K tomu všemu se přidalo i kontroverzní vyšetřování Hornerova údajného nevhodného chování vůči zaměstnankyni, ze kterého byl sice očištěn, ale pověst týmu to nezachránilo.
Jasné je jedno. Red Bull čelí nejen změně na vrcholu, ale i hlubším strukturálním otřesům. Laurent Mekies se přesouvá z Racing Bulls na pozici týmového šéfa Red Bullu a Alan Permane, ostřílený stratég a technický expert, přebírá vedení Racing Bulls. Je to přeskupení sil, které může znamenat začátek nové éry, ale také období hledání rovnováhy po turbulentních týdnech.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.