Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Zpráva o odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing otřásla světem Formule 1, ale v paddocku nevyvolala překvapení. Spíše šlo o tiché potvrzení očekávaného. Bývalý pilot F1 a uznávaný komentátor Sky Sports Martin Brundle vyjádřil smutek nad koncem dlouholeté éry, ale zároveň připustil, že náznaky krize byly v posledních měsících příliš zjevné na to, aby šlo o čistě šokující zvrat.
„Nejsem z toho úplně překvapený,“ poznamenal Brundle pro Sky Sports. „Ve vzduchu viselo napětí, ať už z okolí Maxe Verstappena, nebo obecně z atmosféry v týmu. Nebylo těžké cítit, že něco není v pořádku.“ Hornerovo jméno se přitom desítky let pojilo se stabilitou, výsledky a vizí, která přetvořila kdysi nevýrazný tým ve vítěznou mašinu. Brundle připomněl, že právě Horner byl tím, kdo přivedl Red Bull ze stínů Jaguaru až k titánům Formule 1.
Za dvě dekády u kormidla dovedl Horner stáj k 124 vítězstvím, osmi jezdeckým titulům díky Sebastianu Vettelovi a Maxovi Verstappenovi a šesti týmovým šampionátům. Zformoval nejen výkonný tým, ale i rozsáhlé technické zázemí v Milton Keynes, které se stalo jedním z nejrespektovanějších v šampionátu. „Jeho zásluhy jsou obrovské,“ dodal Brundle. „Jsem upřímně smutný, považuji Christiana za přítele.“
Odchod však přichází v době, kdy se Red Bull začíná na trati i v zákulisí potýkat s vážnými potížemi. Výsledkový propad v roce 2025, kdy se tým propadl až na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, doprovázejí spekulace o možné aktivaci výstupní klauzule Maxe Verstappena a přetrvávající neschopnost najít mu rovnocenného týmového kolegu. K tomu všemu se přidalo i kontroverzní vyšetřování Hornerova údajného nevhodného chování vůči zaměstnankyni, ze kterého byl sice očištěn, ale pověst týmu to nezachránilo.
Jasné je jedno. Red Bull čelí nejen změně na vrcholu, ale i hlubším strukturálním otřesům. Laurent Mekies se přesouvá z Racing Bulls na pozici týmového šéfa Red Bullu a Alan Permane, ostřílený stratég a technický expert, přebírá vedení Racing Bulls. Je to přeskupení sil, které může znamenat začátek nové éry, ale také období hledání rovnováhy po turbulentních týdnech.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.