Kimi Räikkönen sedm let po svém mistrovském titulu v roce 2007 už není jen jezdcem, ale stal se šéfem týmu, který dokázal vyhrát mistrovství světa.
Kimi Räikkönen, bývalý mistr světa Formule 1, oslavil své první mistrovství světa jako týmový manažer poté, co jeho jezdec Romain Febvre získal druhý titul v MXGP a první pod jeho vedením. „Díky vlastní zkušenosti s vítězstvím ve Formuli 1 dokážu opravdu pochopit, jak se Romain cítí,“ uvedl Räikkönen. „Gratuluji jemu i celému týmu Kawasaki. Od prvního dne bylo naším cílem vyhrát, a to se nám podařilo.“
Febvre, který v roce 2015 vyhrál svůj první titul v MXGP, se nyní po deseti letech vrátil na vrchol. „Opravdu nevím, co říct, je to obrovsky emotivní moment,“ komentoval francouzský jezdec. „Mým cílem bylo po deset let opět vyhrát šampionát a nyní se mi to podařilo s Kawasaki. Byl to náročný rok, ale byli jsme připraveni a přivezli titul domů.“
Sezóna vyvrcholila na MXGP Austrálie v Darwin’s Hidden Valley Raceway, kde Febvre skončil čtvrtý v prvním závodě a druhý závod byl kvůli nepříznivému počasí zrušen, což mu zajistilo celkové vítězství. Räikkönen vyzdvihl také zásluhy týmu: „Děkujeme Romainovi, Paulsovi Jonassovi a Mathisovi Valinovi za jejich oddanost a nasazení. Po oslavách se zaměříme na obhajobu titulu v MXGP 2026 a také na zisk titulu v MX2.“
Pro Räikkönena je to potvrzení, že přechod z kokpitu Formule 1 na roli šéfa týmu je úspěšný. „Tento projekt jsme začali s jasným cílem vyhrát, a jsme hrdí, že se nám to podařilo,“ dodal. Febvreho triumf nejen přinesl první týmové mistrovství Räikkönenovi, ale také upevnil pozici Kawasaki v MXGP.
Celý tým i sponzoři, včetně Monster Energy, si nyní užívají zasloužený úspěch. „Byl to těžký rok, ale tým byl perfektně připraven a titul jsme si zajistili,“ shrnul Febvre. Úspěch ukazuje, že kombinace zkušeností šampiona a odhodlání jezdce může vést k vítězství, a nastavuje vysokou laťku pro další sezóny.
Návrat Romaina Febvreho na vrchol po deseti letech dokazuje jeho vytrvalost a schopnost překonávat překážky. „Emoce jsou teď obrovské, je to splnění mého dlouhodobého cíle,“ přiznal francouzský jezdec. Klíčovou roli sehrála týmová spolupráce a vedení Kimiho Räikkönena.
Räikkönen připomíná, jak náročné je řídit úspěšný tým: „Chcete-li vyhrát, musíte být připraveni a mít všechny detaily pod kontrolou.“ Jeho první titul jako šéfa týmu naznačuje, že dokáže vést KRT k dalším úspěchům nejen v MXGP, ale i v MX2.
Triumf Febvreho i Räikkönena potvrzuje, že zkušenosti z nejvyšších pater motorsportu lze efektivně přenést do týmového vedení. „Mission accomplished, teď směřujeme k dalším výzvám a budeme bojovat o další tituly,“ uzavřel Räikkönen.
Kimi Räikkönen sedm let po svém mistrovském titulu v roce 2007 už není jen jezdcem, ale stal se šéfem týmu, který dokázal vyhrát mistrovství světa.
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.