Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Andrea Kimi Antonelli prožívá svou debutovou sezónu ve Formuli 1, která zatím potvrzuje jeho rychlost a potenciál, což dává Mercedesu důvod k optimismu. Nicméně, jak týmový šéf Toto Wolff, tak i sám mladý jezdec očekávají, že v oblasti závodního tempa dojde k výraznému zlepšení.
Po slibném víkendu v Miami, kdy dokázal Antonelli dvakrát kvalifikovat výše než jeho týmový kolega George Russell, včetně zisku pole position pro sprint, si upevnil pozici talentovaného nováčka. Předtím měl však průměrný deficit na jedno kolo 0,370 sekundy.
I když Antonelli podal v kvalifikaci skvělý výkon, v závodě opět podlehl Russelovi, který ho předjel již po šesté v řadě. Na začátku závodu se Antonelli dostal na druhé místo díky souboji mezi Verstappenem a Norrisem, ale později ho oba jezdci McLarenů předjeli. I když si Antonelli udržel podobné tempo jako jeho týmový kolega Russell, ten jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Antonelli měl na sobě střední.
Virtuální safety car poskytl Russellovi možnost rychlého pit stopu, díky čemuž se dostal před Antonelliho. Ten se propadl na šesté místo a po přezutí na tvrdé pneumatiky výrazně zpomalil, když na posledních 27 kolech ztratil 14 sekund.
„Myslím, že vrcholem víkendu určitě byla jeho rychlost na jedno kolo, to bylo skvělé,“ komentoval Wolff výkon svého chráněnce, pro Motorsport.com. „To je další důkaz jeho talentu a dobrý ukazatel toho, jaká může být jeho budoucnost.“
„V závodě to bylo výzvou, protože je zde těžké najít správné reference. Můžeme říct, že stint na středních pneumatikách nebyl dost rychlý? George udržel tempo na tvrdých pneumatikách, což není ideální. A pak, když Kimi přešel na tvrdé… Chybí mu zkušenosti s jejich správným zvládnutím.“
Antonelli si je plně vědom toho, že má před sebou ještě mnoho prostoru pro zlepšení po svém Miami vystoupení. „Musím se zaměřit na závodní tempo,“ přiznal. „Dnes to prostě nebylo dobré, zvláště na tvrdých pneumatikách. Měl jsem problém s jejich zahřátím, pořád jsem klouzal a nemohl jsem najít správný čas na kolo.“
„Bylo to dost unikátní, protože to byla první opravdu těžká zkušenost s pneumatikami. Ale pořád si beru spoustu pozitivního do příštího víkendu.“
„Mnoho pozitiv,“ souhlasí s ním i Wolff. V prvních šesti závodech své nováčkovské sezóny Antonelli pětkrát skončil v top šestce. Vzhledem k jeho nevelkým zkušenostem s řízením vozu F1, správa pneumatik byla vždy otázkou, kdy bude představovat problém.
„Najít správné reference, a [závodní inženýr] Bono se ho opravdu snažil vést – když sedíte v tomto autě, není to jednoduché,“ poznamenal Wolff. „A myslím, že je to součástí učební křivky, nic, co by bylo zklamáním nebo ne. Celkově odcházím s pocitem, že odvedl dobrou práci.“
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.