Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Andrea Kimi Antonelli prožívá svou debutovou sezónu ve Formuli 1, která zatím potvrzuje jeho rychlost a potenciál, což dává Mercedesu důvod k optimismu. Nicméně, jak týmový šéf Toto Wolff, tak i sám mladý jezdec očekávají, že v oblasti závodního tempa dojde k výraznému zlepšení.
Po slibném víkendu v Miami, kdy dokázal Antonelli dvakrát kvalifikovat výše než jeho týmový kolega George Russell, včetně zisku pole position pro sprint, si upevnil pozici talentovaného nováčka. Předtím měl však průměrný deficit na jedno kolo 0,370 sekundy.
I když Antonelli podal v kvalifikaci skvělý výkon, v závodě opět podlehl Russelovi, který ho předjel již po šesté v řadě. Na začátku závodu se Antonelli dostal na druhé místo díky souboji mezi Verstappenem a Norrisem, ale později ho oba jezdci McLarenů předjeli. I když si Antonelli udržel podobné tempo jako jeho týmový kolega Russell, ten jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Antonelli měl na sobě střední.
Virtuální safety car poskytl Russellovi možnost rychlého pit stopu, díky čemuž se dostal před Antonelliho. Ten se propadl na šesté místo a po přezutí na tvrdé pneumatiky výrazně zpomalil, když na posledních 27 kolech ztratil 14 sekund.
„Myslím, že vrcholem víkendu určitě byla jeho rychlost na jedno kolo, to bylo skvělé,“ komentoval Wolff výkon svého chráněnce, pro Motorsport.com. „To je další důkaz jeho talentu a dobrý ukazatel toho, jaká může být jeho budoucnost.“
„V závodě to bylo výzvou, protože je zde těžké najít správné reference. Můžeme říct, že stint na středních pneumatikách nebyl dost rychlý? George udržel tempo na tvrdých pneumatikách, což není ideální. A pak, když Kimi přešel na tvrdé… Chybí mu zkušenosti s jejich správným zvládnutím.“
Antonelli si je plně vědom toho, že má před sebou ještě mnoho prostoru pro zlepšení po svém Miami vystoupení. „Musím se zaměřit na závodní tempo,“ přiznal. „Dnes to prostě nebylo dobré, zvláště na tvrdých pneumatikách. Měl jsem problém s jejich zahřátím, pořád jsem klouzal a nemohl jsem najít správný čas na kolo.“
„Bylo to dost unikátní, protože to byla první opravdu těžká zkušenost s pneumatikami. Ale pořád si beru spoustu pozitivního do příštího víkendu.“
„Mnoho pozitiv,“ souhlasí s ním i Wolff. V prvních šesti závodech své nováčkovské sezóny Antonelli pětkrát skončil v top šestce. Vzhledem k jeho nevelkým zkušenostem s řízením vozu F1, správa pneumatik byla vždy otázkou, kdy bude představovat problém.
„Najít správné reference, a [závodní inženýr] Bono se ho opravdu snažil vést – když sedíte v tomto autě, není to jednoduché,“ poznamenal Wolff. „A myslím, že je to součástí učební křivky, nic, co by bylo zklamáním nebo ne. Celkově odcházím s pocitem, že odvedl dobrou práci.“
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.