Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Andrea Kimi Antonelli prožívá svou debutovou sezónu ve Formuli 1, která zatím potvrzuje jeho rychlost a potenciál, což dává Mercedesu důvod k optimismu. Nicméně, jak týmový šéf Toto Wolff, tak i sám mladý jezdec očekávají, že v oblasti závodního tempa dojde k výraznému zlepšení.
Po slibném víkendu v Miami, kdy dokázal Antonelli dvakrát kvalifikovat výše než jeho týmový kolega George Russell, včetně zisku pole position pro sprint, si upevnil pozici talentovaného nováčka. Předtím měl však průměrný deficit na jedno kolo 0,370 sekundy.
I když Antonelli podal v kvalifikaci skvělý výkon, v závodě opět podlehl Russelovi, který ho předjel již po šesté v řadě. Na začátku závodu se Antonelli dostal na druhé místo díky souboji mezi Verstappenem a Norrisem, ale později ho oba jezdci McLarenů předjeli. I když si Antonelli udržel podobné tempo jako jeho týmový kolega Russell, ten jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Antonelli měl na sobě střední.
Virtuální safety car poskytl Russellovi možnost rychlého pit stopu, díky čemuž se dostal před Antonelliho. Ten se propadl na šesté místo a po přezutí na tvrdé pneumatiky výrazně zpomalil, když na posledních 27 kolech ztratil 14 sekund.
„Myslím, že vrcholem víkendu určitě byla jeho rychlost na jedno kolo, to bylo skvělé,“ komentoval Wolff výkon svého chráněnce, pro Motorsport.com. „To je další důkaz jeho talentu a dobrý ukazatel toho, jaká může být jeho budoucnost.“
„V závodě to bylo výzvou, protože je zde těžké najít správné reference. Můžeme říct, že stint na středních pneumatikách nebyl dost rychlý? George udržel tempo na tvrdých pneumatikách, což není ideální. A pak, když Kimi přešel na tvrdé… Chybí mu zkušenosti s jejich správným zvládnutím.“
Antonelli si je plně vědom toho, že má před sebou ještě mnoho prostoru pro zlepšení po svém Miami vystoupení. „Musím se zaměřit na závodní tempo,“ přiznal. „Dnes to prostě nebylo dobré, zvláště na tvrdých pneumatikách. Měl jsem problém s jejich zahřátím, pořád jsem klouzal a nemohl jsem najít správný čas na kolo.“
„Bylo to dost unikátní, protože to byla první opravdu těžká zkušenost s pneumatikami. Ale pořád si beru spoustu pozitivního do příštího víkendu.“
„Mnoho pozitiv,“ souhlasí s ním i Wolff. V prvních šesti závodech své nováčkovské sezóny Antonelli pětkrát skončil v top šestce. Vzhledem k jeho nevelkým zkušenostem s řízením vozu F1, správa pneumatik byla vždy otázkou, kdy bude představovat problém.
„Najít správné reference, a [závodní inženýr] Bono se ho opravdu snažil vést – když sedíte v tomto autě, není to jednoduché,“ poznamenal Wolff. „A myslím, že je to součástí učební křivky, nic, co by bylo zklamáním nebo ne. Celkově odcházím s pocitem, že odvedl dobrou práci.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.