Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Andrea Kimi Antonelli prožívá svou debutovou sezónu ve Formuli 1, která zatím potvrzuje jeho rychlost a potenciál, což dává Mercedesu důvod k optimismu. Nicméně, jak týmový šéf Toto Wolff, tak i sám mladý jezdec očekávají, že v oblasti závodního tempa dojde k výraznému zlepšení.
Po slibném víkendu v Miami, kdy dokázal Antonelli dvakrát kvalifikovat výše než jeho týmový kolega George Russell, včetně zisku pole position pro sprint, si upevnil pozici talentovaného nováčka. Předtím měl však průměrný deficit na jedno kolo 0,370 sekundy.
I když Antonelli podal v kvalifikaci skvělý výkon, v závodě opět podlehl Russelovi, který ho předjel již po šesté v řadě. Na začátku závodu se Antonelli dostal na druhé místo díky souboji mezi Verstappenem a Norrisem, ale později ho oba jezdci McLarenů předjeli. I když si Antonelli udržel podobné tempo jako jeho týmový kolega Russell, ten jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Antonelli měl na sobě střední.
Virtuální safety car poskytl Russellovi možnost rychlého pit stopu, díky čemuž se dostal před Antonelliho. Ten se propadl na šesté místo a po přezutí na tvrdé pneumatiky výrazně zpomalil, když na posledních 27 kolech ztratil 14 sekund.
„Myslím, že vrcholem víkendu určitě byla jeho rychlost na jedno kolo, to bylo skvělé,“ komentoval Wolff výkon svého chráněnce, pro Motorsport.com. „To je další důkaz jeho talentu a dobrý ukazatel toho, jaká může být jeho budoucnost.“
„V závodě to bylo výzvou, protože je zde těžké najít správné reference. Můžeme říct, že stint na středních pneumatikách nebyl dost rychlý? George udržel tempo na tvrdých pneumatikách, což není ideální. A pak, když Kimi přešel na tvrdé… Chybí mu zkušenosti s jejich správným zvládnutím.“
Antonelli si je plně vědom toho, že má před sebou ještě mnoho prostoru pro zlepšení po svém Miami vystoupení. „Musím se zaměřit na závodní tempo,“ přiznal. „Dnes to prostě nebylo dobré, zvláště na tvrdých pneumatikách. Měl jsem problém s jejich zahřátím, pořád jsem klouzal a nemohl jsem najít správný čas na kolo.“
„Bylo to dost unikátní, protože to byla první opravdu těžká zkušenost s pneumatikami. Ale pořád si beru spoustu pozitivního do příštího víkendu.“
„Mnoho pozitiv,“ souhlasí s ním i Wolff. V prvních šesti závodech své nováčkovské sezóny Antonelli pětkrát skončil v top šestce. Vzhledem k jeho nevelkým zkušenostem s řízením vozu F1, správa pneumatik byla vždy otázkou, kdy bude představovat problém.
„Najít správné reference, a [závodní inženýr] Bono se ho opravdu snažil vést – když sedíte v tomto autě, není to jednoduché,“ poznamenal Wolff. „A myslím, že je to součástí učební křivky, nic, co by bylo zklamáním nebo ne. Celkově odcházím s pocitem, že odvedl dobrou práci.“
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.