Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Ferrari vstupovalo do letošní sezóny s přesvědčením, že monopost SF25 má dostatek výkonu na boj o titul. Stačí ho jen správně využít. Zimní naděje však rychle narazily na realitu. Tým se pohybuje mezi slibnými momenty a zklamáními způsobenými strategickými chybami a technickými omezeními, kvůli nimž bylo těžké přesně určit, jak na tom Ferrari ve skutečnosti je, informuje web The Race.
Šéf týmu Fred Vasseur opakovaně tvrdil, že vůz má potenciál. Jenže po kvalifikaci v Miami, kde Charles Leclerc skončil až osmý a to za oběma vozy Williamsu, zazněla z úst Monačana nepříjemná pravda: „Maximalizujeme potenciál vozu. To jen ukazuje, že ten potenciál prostě není.“ Na rozdíl od Williamsu, kterému specifika trati v Miami seděla, Ferrari tam zažilo největší propad formy sezóny. Ačkoliv se tedy zřejmě nemusí bát, že s Williamsem bude bojovat každý víkend, otázkou zůstává, zda vůbec může letos pravidelně usilovat o vítězství. Zatím má na kontě jedno stupně vítězů ze šesti závodů.
Nadcházející série tří víkendů Imola, Monako a Barcelona bude pro Ferrari klíčová. Nejen kvůli roku 2025, ale i s výhledem na přípravu pro sezonu 2026. Vasseur potvrdil, že v následujících dvou víkendech dorazí menší vylepšení, ale skutečný zlom by mohl přijít až v Barceloně. Tam Ferrari plánuje zásadnější balík úprav a zároveň půjde o první závod, kde FIA zpřísní kontroly pružnosti předních křídel.
„Každý bude mít v Barceloně nové přední křídlo. Ze samotného principu a regulací to bude možná reset výkonu pro všechny,“ prohlásil Vasseur. A skutečně, vzhledem k tomu, jak těsné jsou rozdíly mezi týmy na čele i ve středu pole, může i malá změna znamenat velký posun v pořadí. Například Sauber se prý na nové přední křídlo nechystá, ale podle Jonathana Wheatleyho bude změna významná: „Je to hlavní rozdíl ve výkonu. Může to zamíchat pořadím.“
Ferrari tak musí zvládnout nejen přechod přes technické změny, ale i správné načasování upgradu. Nasazení novinek už v Imole nebo Monaku by mohlo být kontraproduktivní, protože v Barceloně by kvůli nové aerodynamické konfiguraci mohly být okamžitě zastaralé. Právě proto většina týmů cílí s důležitými vylepšeními právě na devátý závod sezóny.
Ačkoliv Ferrari momentálně zaostává za McLarenem, není bez šancí. V těch nejlepších fázích, ať už šlo o Leclercovo tempo v Džiddě nebo Hamiltonovu jízdu v Číně, ukázalo, že se dokáže dostat na čelo. Potřebuje však, aby tyto výkony byly konzistentní, ne výjimkou.
Do té doby, jak připomíná Vasseur, „jde o to vytěžit maximum ze současného balíčku ve srovnání s ostatními“. Teprve Barcelona napoví, jestli Ferrari konečně najde cestu zpět mezi skutečné favority.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.