Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Ferrari vstupovalo do letošní sezóny s přesvědčením, že monopost SF25 má dostatek výkonu na boj o titul. Stačí ho jen správně využít. Zimní naděje však rychle narazily na realitu. Tým se pohybuje mezi slibnými momenty a zklamáními způsobenými strategickými chybami a technickými omezeními, kvůli nimž bylo těžké přesně určit, jak na tom Ferrari ve skutečnosti je, informuje web The Race.
Šéf týmu Fred Vasseur opakovaně tvrdil, že vůz má potenciál. Jenže po kvalifikaci v Miami, kde Charles Leclerc skončil až osmý a to za oběma vozy Williamsu, zazněla z úst Monačana nepříjemná pravda: „Maximalizujeme potenciál vozu. To jen ukazuje, že ten potenciál prostě není.“ Na rozdíl od Williamsu, kterému specifika trati v Miami seděla, Ferrari tam zažilo největší propad formy sezóny. Ačkoliv se tedy zřejmě nemusí bát, že s Williamsem bude bojovat každý víkend, otázkou zůstává, zda vůbec může letos pravidelně usilovat o vítězství. Zatím má na kontě jedno stupně vítězů ze šesti závodů.
Nadcházející série tří víkendů Imola, Monako a Barcelona bude pro Ferrari klíčová. Nejen kvůli roku 2025, ale i s výhledem na přípravu pro sezonu 2026. Vasseur potvrdil, že v následujících dvou víkendech dorazí menší vylepšení, ale skutečný zlom by mohl přijít až v Barceloně. Tam Ferrari plánuje zásadnější balík úprav a zároveň půjde o první závod, kde FIA zpřísní kontroly pružnosti předních křídel.
„Každý bude mít v Barceloně nové přední křídlo. Ze samotného principu a regulací to bude možná reset výkonu pro všechny,“ prohlásil Vasseur. A skutečně, vzhledem k tomu, jak těsné jsou rozdíly mezi týmy na čele i ve středu pole, může i malá změna znamenat velký posun v pořadí. Například Sauber se prý na nové přední křídlo nechystá, ale podle Jonathana Wheatleyho bude změna významná: „Je to hlavní rozdíl ve výkonu. Může to zamíchat pořadím.“
Ferrari tak musí zvládnout nejen přechod přes technické změny, ale i správné načasování upgradu. Nasazení novinek už v Imole nebo Monaku by mohlo být kontraproduktivní, protože v Barceloně by kvůli nové aerodynamické konfiguraci mohly být okamžitě zastaralé. Právě proto většina týmů cílí s důležitými vylepšeními právě na devátý závod sezóny.
Ačkoliv Ferrari momentálně zaostává za McLarenem, není bez šancí. V těch nejlepších fázích, ať už šlo o Leclercovo tempo v Džiddě nebo Hamiltonovu jízdu v Číně, ukázalo, že se dokáže dostat na čelo. Potřebuje však, aby tyto výkony byly konzistentní, ne výjimkou.
Do té doby, jak připomíná Vasseur, „jde o to vytěžit maximum ze současného balíčku ve srovnání s ostatními“. Teprve Barcelona napoví, jestli Ferrari konečně najde cestu zpět mezi skutečné favority.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.