Andrea Kimi Antonelli se v první sezóně ve Formuli 1 etabloval mezi špičku, ale mimo trať se potýká s dokončením školy. I přes náročný závodní kalendář se nezříká závěrečných zkoušek.
Andrea Kimi Antonelli sice zahájil svou debutovou sezónu ve Formuli 1 působivými výkony, ale mimo trať čelí výzvám, které většina jeho soupeřů řešit nemusí. Osmnáctiletý talent z Mercedesu vedle závodění bojuje se závěrečnými zkouškami, což přiznal v podcastu The Fast and the Curious.
„Je to můj poslední rok ve škole a čekají mě závěrečné zkoušky. Snažím se najít termín, kdy je zvládnu složit, ale je to hodně náročné,“ sdělil Antonelli.
Situaci mu nijak neulehčuje ani náročný kalendář Formule 1. Po Velké ceně Japonska následují závody v Bahrajnu a Saúdské Arábii, což znamená tři závodní víkendy v řadě. Přesto se Antonelli nechce vzdát.
„Byla by škoda přestat teď, když jsem tak blízko cíle. Navíc moje máma na tom hodně lpí, takže to dělám i pro ni,“ přiznal s úsměvem. „Škola mi pomáhá, posílají mi materiály, ale i tak je to velký závazek.“
Matematika pro něj přitom představuje nejtěžší překážku. „Je to strašná věc. Nebudu lhát – musím to zvládnout, ale je to těžký předmět.“
Zatímco mimo trať se Antonelli potýká se školními povinnostmi, na závodním okruhu dokazuje svůj talent. Přestože se v Austrálii kvalifikoval až šestnáctý, dojel čtvrtý za Norrisem, Verstappenem a Russellem. V Číně pak přidal další skvělý výkon, když dojel šestý a získal dokonce ocenění Driver of the Day.
I přes tlak, který je na něj vyvíjen, zůstává Antonelli klidný a soustředěný. „Nemám velká očekávání. Chci se soustředit na proces, užít si to a budovat tempo. Ale můj přístup bude vždy stejný – jít na trať s cílem vyhrát a odvést co nejlepší práci,“ doplnil.
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.