Red Bull Showrun v Tokiu nabídl fanouškům jedinečnou podívanou na vozy Formule 1 v ulicích Odaiby a zároveň znamenal první společné vystoupení Yukiho Tsunody a Liama Lawsona po změnách v sestavě týmů. Akce oslavila partnerství Red Bullu a Hondy.
V záři reflektorů tokijské čtvrti Odaiba dnes ožily ulice zvukem motorů a vůní spálených pneumatik. Velkolepá akce "Red Bull Showrun x Powered by Honda" přinesla milovníkům rychlosti zpestření před závodním víkendem v Suzuce. Čtyři vozy Formule 1 se proháněly po veřejných komunikacích.
Showrun měl zvláštní symboliku – šlo o první společné vystoupení Yukiho Tsunody a Liama Lawsona od zásadní změny v sestavě týmů. Lawson, jenž nezazářil v úvodních podnicích sezóny, byl přeřazen zpět do Racing Bulls, zatímco Tsunoda si naopak vysloužil místo v hlavním týmu Red Bullu. Společnost jim dělal i čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen a Isack Hadjar.
Návštěvníci se mohli kochat monoposty RB7 s ikonickým zvukem osmiválce a Max Verstappen se projel ve svém prvním vítězném monopostu RB16B. Dynamická show nabídla nejen ohromující zvukovou kulisu motorů, ale také adrenalinové průjezdy úzkými tokijskými ulicemi, kde se jezdci mohli naplno předvést před nadšenými davy.
Událost byla oslavou dlouholetého partnerství mezi Red Bullem a Hondou, které slaví v motorsportu několik úspěchů posledních let a koncem tohoto roku jejich spojení skončí. Japonské fanoušky obzvlášť potěšila přítomnost domácího jezdce Tsunody, jenž se ve své nové roli cítil očividně komfortně. Lawson naopak čelil realitě návratu do sestavy Racing Bulls, přesto se snažil působit vyrovnaně.
Pro Tsunodu a Lawsona znamenal dnešní den nejen show pro fanoušky, ale také důležitý okamžik v jejich kariéře – první představení v nových rolích před nadcházející Velkou cenou Japonska na legendární Suzuce, kde už půjde o víc než jen o show. Zatímco pro Tsunodu bude jeho debut v hlavním týmu Red Bullu obrovskou výzvou, Lawson se bude snažit přesvědčit, že si stále zaslouží šanci mezi nejlepšími. Jaké odpovědi přinese nadcházející závodní víkend, ukáže až trať.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.