Red Bull Showrun v Tokiu nabídl fanouškům jedinečnou podívanou na vozy Formule 1 v ulicích Odaiby a zároveň znamenal první společné vystoupení Yukiho Tsunody a Liama Lawsona po změnách v sestavě týmů. Akce oslavila partnerství Red Bullu a Hondy.
V záři reflektorů tokijské čtvrti Odaiba dnes ožily ulice zvukem motorů a vůní spálených pneumatik. Velkolepá akce "Red Bull Showrun x Powered by Honda" přinesla milovníkům rychlosti zpestření před závodním víkendem v Suzuce. Čtyři vozy Formule 1 se proháněly po veřejných komunikacích.
Showrun měl zvláštní symboliku – šlo o první společné vystoupení Yukiho Tsunody a Liama Lawsona od zásadní změny v sestavě týmů. Lawson, jenž nezazářil v úvodních podnicích sezóny, byl přeřazen zpět do Racing Bulls, zatímco Tsunoda si naopak vysloužil místo v hlavním týmu Red Bullu. Společnost jim dělal i čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen a Isack Hadjar.
Návštěvníci se mohli kochat monoposty RB7 s ikonickým zvukem osmiválce a Max Verstappen se projel ve svém prvním vítězném monopostu RB16B. Dynamická show nabídla nejen ohromující zvukovou kulisu motorů, ale také adrenalinové průjezdy úzkými tokijskými ulicemi, kde se jezdci mohli naplno předvést před nadšenými davy.
Událost byla oslavou dlouholetého partnerství mezi Red Bullem a Hondou, které slaví v motorsportu několik úspěchů posledních let a koncem tohoto roku jejich spojení skončí. Japonské fanoušky obzvlášť potěšila přítomnost domácího jezdce Tsunody, jenž se ve své nové roli cítil očividně komfortně. Lawson naopak čelil realitě návratu do sestavy Racing Bulls, přesto se snažil působit vyrovnaně.
Pro Tsunodu a Lawsona znamenal dnešní den nejen show pro fanoušky, ale také důležitý okamžik v jejich kariéře – první představení v nových rolích před nadcházející Velkou cenou Japonska na legendární Suzuce, kde už půjde o víc než jen o show. Zatímco pro Tsunodu bude jeho debut v hlavním týmu Red Bullu obrovskou výzvou, Lawson se bude snažit přesvědčit, že si stále zaslouží šanci mezi nejlepšími. Jaké odpovědi přinese nadcházející závodní víkend, ukáže až trať.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.