Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady. Pro mnoho mladých pilotů by takový úspěch znamenal důvod k oslavám, třeba na červeném koberci hollywoodské premiéry. Ne však pro osmnáctiletého Itala. Zatímco většina paddocku mířila do New Yorku na slavnostní uvedení filmu F1: The Movie, Antonelli se vrátil domů. Čekala ho zkouška z maturity.
„Šlo to dobře, i když to nebylo jednoduché,“ řekl novinářům krátce po testu, informuje Motorsport.com. „Snažil jsem se udělat maximum a teď už jen čekám na výsledek.“ Jeho hlas zněl klidně, ale bylo znát, že ho přepínání mezi světem vrcholového motorsportu a studentského života stojí spoustu energie, informuje web.
Andrea Kimi Antonelli zvládá nejen svou první sezonu ve Formuli 1, ale také pokračuje ve studiu. I když kvůli závodnímu programu nemůže chodit do školy, na vzdělání nezanevřel.
„Do školy sice nechodím, ale učím se, kdykoliv mám chvíli volna,“ řekl už dříve na domácím závodě v Imole. „Škola mi pomáhá dohnat, co jsem zameškal. Není to snadné, protože i učení bere hodně energie a tu musím šetřit na závody.“
Spojit závody a školu je náročné, ale Antonelli se snaží udržet balanc. „Když jsem doma nebo mám trochu času, studuju alespoň něco, abych se neztratil v látce,“ dodal.
Navzdory vytíženému programu si udělal čas i na spolužáky, kteří ho kvůli cestování vídají čím dál méně. Během závodu v Imole jim připravil jedinečný zážitek – návštěvu zákulisí Formule 1.
„Celé jsem to domluvil, pomohli mi i lidé z Mercedesu,“ usmíval se. „Rosa, která je taky tady, hodně pomohla. Chtěl jsem, aby to mohli vidět na vlastní oči. Doteď znali F1 jen z televize, ale netušili, co všechno je za tím. Tohle jim to ukázalo jinak.“
Spolužáci se navíc zapojili i do několika aktivit a Antonelli jim ukázal závodní vůz a vysvětlil, jak všechno funguje. „Nezacházel jsem úplně do detailů, ale chtěl jsem jim přiblížit, co dělám. Doma nejsem skoro vůbec, a tohle je způsob, jak s nimi zůstat v kontaktu. Takové maličkosti můžou hodně znamenat.“
Antonelli si v prvních závodech vede výborně. Po přestupu do Mercedesu nasbíral 63 bodů, slavil první pódium a v celkovém pořadí drží sedmé místo. O další podium bude bojovat již následující víkend na rakouském Red Bull Ringu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.