Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady. Pro mnoho mladých pilotů by takový úspěch znamenal důvod k oslavám, třeba na červeném koberci hollywoodské premiéry. Ne však pro osmnáctiletého Itala. Zatímco většina paddocku mířila do New Yorku na slavnostní uvedení filmu F1: The Movie, Antonelli se vrátil domů. Čekala ho zkouška z maturity.
„Šlo to dobře, i když to nebylo jednoduché,“ řekl novinářům krátce po testu, informuje Motorsport.com. „Snažil jsem se udělat maximum a teď už jen čekám na výsledek.“ Jeho hlas zněl klidně, ale bylo znát, že ho přepínání mezi světem vrcholového motorsportu a studentského života stojí spoustu energie, informuje web.
Andrea Kimi Antonelli zvládá nejen svou první sezonu ve Formuli 1, ale také pokračuje ve studiu. I když kvůli závodnímu programu nemůže chodit do školy, na vzdělání nezanevřel.
„Do školy sice nechodím, ale učím se, kdykoliv mám chvíli volna,“ řekl už dříve na domácím závodě v Imole. „Škola mi pomáhá dohnat, co jsem zameškal. Není to snadné, protože i učení bere hodně energie a tu musím šetřit na závody.“
Spojit závody a školu je náročné, ale Antonelli se snaží udržet balanc. „Když jsem doma nebo mám trochu času, studuju alespoň něco, abych se neztratil v látce,“ dodal.
Navzdory vytíženému programu si udělal čas i na spolužáky, kteří ho kvůli cestování vídají čím dál méně. Během závodu v Imole jim připravil jedinečný zážitek – návštěvu zákulisí Formule 1.
„Celé jsem to domluvil, pomohli mi i lidé z Mercedesu,“ usmíval se. „Rosa, která je taky tady, hodně pomohla. Chtěl jsem, aby to mohli vidět na vlastní oči. Doteď znali F1 jen z televize, ale netušili, co všechno je za tím. Tohle jim to ukázalo jinak.“
Spolužáci se navíc zapojili i do několika aktivit a Antonelli jim ukázal závodní vůz a vysvětlil, jak všechno funguje. „Nezacházel jsem úplně do detailů, ale chtěl jsem jim přiblížit, co dělám. Doma nejsem skoro vůbec, a tohle je způsob, jak s nimi zůstat v kontaktu. Takové maličkosti můžou hodně znamenat.“
Antonelli si v prvních závodech vede výborně. Po přestupu do Mercedesu nasbíral 63 bodů, slavil první pódium a v celkovém pořadí drží sedmé místo. O další podium bude bojovat již následující víkend na rakouském Red Bull Ringu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.