Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Andrea Kimi Antonelli zažil víkend plný silných emocí a náročných okamžiků. Jeho první start ve Velké ceně Formule 1 na domácí půdě, jen kousek od rodné Bologni, byl očekávanou událostí plnou radosti a podpory fanoušků. Přesto však samotný výsledek v závodě nesplnil očekávání.
Antonelli během soboty zápasil s důvěrou v monopost Mercedesu a v neděli jej trápilo přehřívání pneumatik podobně jako týmového kolegu George Russella. Zatímco ten nakonec dovezl body za sedmé místo Antonelliho závod skončil kvůli technickému problému s plynem.
Přesto byl mladý Ital v paddocku nepřehlédnutelný. Věnoval se fanouškům, rozdával podpisy i fotografie a dokonce pozval své spolužáky z Bologni, aby s ním sdíleli výjimečný okamžik jeho kariéry. „Absolutně miluju podporu fanoušků,“ řekl Antonelli pro Motorsport.com. „Jen si myslím, že jsem sám nezvládl dobře rozložit energii, což se podepsalo na mém výkonu. Cítil jsem to. Nebyl jsem za volantem tak klidný, byl jsem napjatější než obvykle.“
V osmnácti letech teprve sbírá zkušenosti a ví, že ještě musí najít rovnováhu mezi očekáváním, pozorností a výkonem. „Celkově to byl asi nejhorší víkend, co se týče výkonu, takže se musím dobře zotavit a v Monaku být zpátky silnější,“ dodal s odhodláním.
Antonelli připustil, že se musí naučit lépe hospodařit s časem a nebát se některé věci odmítnout. „Musím se naučit říkat i ne a dopřát si víc času pro sebe,“ poznamenal s nadhledem.
Zkušenost z Imoly chce tým Mercedes využít jako poučení. Týmový zástupce Bradley Lord potvrdil, že bude důležité najít rovnováhu mezi medializací a výkonem na trati. „Věděli jsme, že to bude velký víkend, a bylo jasné, že přijde spousta pozornosti. Je to pro Kimiho nové – zvládat nejen to, co může ovlivnit, ale i to, co ovlivnit nemůže.“
Lord dodal, že Mercedes si z tohoto víkendu odnese jasné poznatky, jak plánovat podobně rušné závody, a bude vše směřovat k tomu, aby Antonelli v příštím domácím závodě v září v Monze už lépe zvládl tlak i energii.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.