Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Andrea Kimi Antonelli zažil víkend plný silných emocí a náročných okamžiků. Jeho první start ve Velké ceně Formule 1 na domácí půdě, jen kousek od rodné Bologni, byl očekávanou událostí plnou radosti a podpory fanoušků. Přesto však samotný výsledek v závodě nesplnil očekávání.
Antonelli během soboty zápasil s důvěrou v monopost Mercedesu a v neděli jej trápilo přehřívání pneumatik podobně jako týmového kolegu George Russella. Zatímco ten nakonec dovezl body za sedmé místo Antonelliho závod skončil kvůli technickému problému s plynem.
Přesto byl mladý Ital v paddocku nepřehlédnutelný. Věnoval se fanouškům, rozdával podpisy i fotografie a dokonce pozval své spolužáky z Bologni, aby s ním sdíleli výjimečný okamžik jeho kariéry. „Absolutně miluju podporu fanoušků,“ řekl Antonelli pro Motorsport.com. „Jen si myslím, že jsem sám nezvládl dobře rozložit energii, což se podepsalo na mém výkonu. Cítil jsem to. Nebyl jsem za volantem tak klidný, byl jsem napjatější než obvykle.“
V osmnácti letech teprve sbírá zkušenosti a ví, že ještě musí najít rovnováhu mezi očekáváním, pozorností a výkonem. „Celkově to byl asi nejhorší víkend, co se týče výkonu, takže se musím dobře zotavit a v Monaku být zpátky silnější,“ dodal s odhodláním.
Antonelli připustil, že se musí naučit lépe hospodařit s časem a nebát se některé věci odmítnout. „Musím se naučit říkat i ne a dopřát si víc času pro sebe,“ poznamenal s nadhledem.
Zkušenost z Imoly chce tým Mercedes využít jako poučení. Týmový zástupce Bradley Lord potvrdil, že bude důležité najít rovnováhu mezi medializací a výkonem na trati. „Věděli jsme, že to bude velký víkend, a bylo jasné, že přijde spousta pozornosti. Je to pro Kimiho nové – zvládat nejen to, co může ovlivnit, ale i to, co ovlivnit nemůže.“
Lord dodal, že Mercedes si z tohoto víkendu odnese jasné poznatky, jak plánovat podobně rušné závody, a bude vše směřovat k tomu, aby Antonelli v příštím domácím závodě v září v Monze už lépe zvládl tlak i energii.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.