Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Ralf Schumacher se v podcastu Backstage Boxengasse německé Sky vyjádřil k současné situaci v týmu McLaren velmi jednoznačně. Podle něj je po Velké ceně Kanady jasné, kdo je aktuální jedničkou týmu.
„Myslím, že je teď uvnitř týmu jasně dáno, že Piastri je tím mužem, na kterého se budou v souvislosti s bojem o titul soustředit,“ řekl Schumacher bez okolků. „Lando ukazuje příliš mnoho slabin a dělá příliš mnoho chyb. A k tomu ještě to nesmyslné nabourání do Oscara v Kanadě zezadu.“
Ačkoliv Lando Norris za incident převzal odpovědnost a omluvil se, Schumacher má jasno, že to nestačí. „Ukázal tím, jak skvělým člověkem je. Ale to nic nemění na věci – skvělí lidé většinou nevyhrávají tituly,“ dodal ostře.
Norris podle něj momentálně zažívá své nejhorší období. „Tohle je dno. Ztratil trochu nervy. Na druhou stranu mu musíme přiznat, že byl opět rychlejší než Piastri. V kvalifikaci to sice nevyšlo, ale v závodě dojel ztrátu a byl prostě lepší. Má pořád rychlost, zvlášť v závodním tempu.“
Podle Schumachera je hlavní problém v Norrisově hlavě. „To citlivé vnímání pneumatik, ten přirozený cit pro strategii, to Lando má. V době Alaina Prosta by mu říkali profesor. Jenže problém je v tom, co se děje v jeho hlavě.“
Bývalý jezdec také upozornil, že Norris letos opakovaně chyboval v kvalifikacích i závodech, zatímco jeho týmový kolega se drží takticky i mentálně na vysoké úrovni. Piastri už má pět vítězství, Norris dvě.
„Co Lando teď potřebuje, je klid. Nepotřebuje rady zvenčí. Čím víc toho přichází z médií, tím víc ho to ovlivňuje,“ pokračoval Schumacher. „Každý člověk je jiný. Vždycky říkám: z krávy neuděláš tygra. Každý má své silné i slabé stránky. Lando ví, že na to má, ale taky ví, že stačí jedna zatáčka a jeden malý omyl – a je po všem. A to se v něm odehrává.“
Ralf Schumacher na závěr srovnal Landa Norrise s elitními jezdci Formule 1. Podle něj jsou piloti jako Oscar Piastri, Fernando Alonso nebo Max Verstappen, který v tomto ohledu podle něj dominuje – schopní se během závodu zcela oprostit od pochybností. „Řeknou si: jsem nejlepší, mně se tohle nestane,“ popsal Schumacher jejich mentalitu. „Nepřemýšlejí, kdy přesně zabrzdit nebo co by mohlo selhat. Prostě jedou naplno.“
Norris je podle něj pravý opak. „Lando je typ jezdce, který moc přemýšlí,“ říká Schumacher. To mu sice pomáhá v delších závodech, kde může využít svůj přehled a cit pro strategii, ale v kvalifikaci mu to spíš škodí. „V těch chvílích by bylo lepší, kdyby dokázal mozek vypnout a soustředit se jen na čistou jízdu – na to, co ho na závodění baví: projet trať co nejrychleji.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.