Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Ralf Schumacher se v podcastu Backstage Boxengasse německé Sky vyjádřil k současné situaci v týmu McLaren velmi jednoznačně. Podle něj je po Velké ceně Kanady jasné, kdo je aktuální jedničkou týmu.
„Myslím, že je teď uvnitř týmu jasně dáno, že Piastri je tím mužem, na kterého se budou v souvislosti s bojem o titul soustředit,“ řekl Schumacher bez okolků. „Lando ukazuje příliš mnoho slabin a dělá příliš mnoho chyb. A k tomu ještě to nesmyslné nabourání do Oscara v Kanadě zezadu.“
Ačkoliv Lando Norris za incident převzal odpovědnost a omluvil se, Schumacher má jasno, že to nestačí. „Ukázal tím, jak skvělým člověkem je. Ale to nic nemění na věci – skvělí lidé většinou nevyhrávají tituly,“ dodal ostře.
Norris podle něj momentálně zažívá své nejhorší období. „Tohle je dno. Ztratil trochu nervy. Na druhou stranu mu musíme přiznat, že byl opět rychlejší než Piastri. V kvalifikaci to sice nevyšlo, ale v závodě dojel ztrátu a byl prostě lepší. Má pořád rychlost, zvlášť v závodním tempu.“
Podle Schumachera je hlavní problém v Norrisově hlavě. „To citlivé vnímání pneumatik, ten přirozený cit pro strategii, to Lando má. V době Alaina Prosta by mu říkali profesor. Jenže problém je v tom, co se děje v jeho hlavě.“
Bývalý jezdec také upozornil, že Norris letos opakovaně chyboval v kvalifikacích i závodech, zatímco jeho týmový kolega se drží takticky i mentálně na vysoké úrovni. Piastri už má pět vítězství, Norris dvě.
„Co Lando teď potřebuje, je klid. Nepotřebuje rady zvenčí. Čím víc toho přichází z médií, tím víc ho to ovlivňuje,“ pokračoval Schumacher. „Každý člověk je jiný. Vždycky říkám: z krávy neuděláš tygra. Každý má své silné i slabé stránky. Lando ví, že na to má, ale taky ví, že stačí jedna zatáčka a jeden malý omyl – a je po všem. A to se v něm odehrává.“
Ralf Schumacher na závěr srovnal Landa Norrise s elitními jezdci Formule 1. Podle něj jsou piloti jako Oscar Piastri, Fernando Alonso nebo Max Verstappen, který v tomto ohledu podle něj dominuje – schopní se během závodu zcela oprostit od pochybností. „Řeknou si: jsem nejlepší, mně se tohle nestane,“ popsal Schumacher jejich mentalitu. „Nepřemýšlejí, kdy přesně zabrzdit nebo co by mohlo selhat. Prostě jedou naplno.“
Norris je podle něj pravý opak. „Lando je typ jezdce, který moc přemýšlí,“ říká Schumacher. To mu sice pomáhá v delších závodech, kde může využít svůj přehled a cit pro strategii, ale v kvalifikaci mu to spíš škodí. „V těch chvílích by bylo lepší, kdyby dokázal mozek vypnout a soustředit se jen na čistou jízdu – na to, co ho na závodění baví: projet trať co nejrychleji.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.