Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být vrcholem sezony 2025, ale zatím se jako velmi složitý. Sedminásobný mistr světa čelí nekonzistenci a několika nešťastným okamžikům, které vyvolávají otázky o jeho formě, přesto bývalý pilot F1 Jolyon Palmer upozorňuje, že skutečné Hamiltonovy výkony jsou lepší, než se zdá na papíře.
„Malé věci mu v posledních závodech nehrály do karet,“ uvedl Palmer v podcastu F1 Nation. Podle něj Hamiltonovi sice výsledkově chybí síla, ale rychlost v autě stále má. Rozhodující jsou podle Palmera především dvě okolnosti: kvalifikace a srovnání s Charlesem Leclercem.
Právě Leclerc představuje pro Hamiltona velkou výzvu. „Je nesmírně rychlý a možná i trochu podceňovaný v závodním tempu. Je to opravdu špičkový jezdec,“ dodal Palmer. Kontrast mezi oběma týmovými kolegy pak ještě více zvýrazňuje Hamiltonovy chyby.
Palmer připomněl tři klíčové momenty z posledních víkendů. V Silverstone mohl Hamilton podle něj reálně bojovat o pole position, ale drobná chyba v závěrečných zatáčkách ho stála zásadní čas. „Byl rychlejší než Verstappen až do posledních metrů, ale nedotáhl to,“ upozornil Palmer.
Následovalo fiasko ve Spa, kde Hamilton sice ukázal slibné tempo, ale chyboval při Sprint kvalifikaci i v samotném boji o grid. „Měl solidně rozjeté kolo proti Leclercovi, ale přišla přetáčivost a pak i chyba v Bus Stopu. Rychlost tam přitom byla,“ shrnul Palmer. A konečně v Budapešti, kde Ferrari našlo ideální nastavení v Q3, Hamilton zůstal pár desetin pozadu a z kvalifikace vypadl, zatímco Leclerc vyjel pole position.
Podle Palmera se tedy nejedná o ztrátu rychlosti, ale o sérii drobných zaváhání, která jsou u Hamiltona nezvyklá. „Nejsme zvyklí na to, že Lewis dělá podobné chyby. Pod tlakem v kvalifikaci pak výsledky vypadají mnohem horší, než ve skutečnosti jsou,“ vysvětlil.
Klíčové pro Hamiltona podle Palmera bude najít konzistenci a odstranit tyto detaily. „Není daleko od toho, aby vše poskládal dohromady a znovu se přiblížil Charlesovi,“ zdůraznil. Zároveň připomněl, že Ferrari je prostředí s obrovským tlakem, ale že už předtím dokázali i Sebastian Vettel nebo Fernando Alonso u týmu vítězit, i když ne na mistrovské úrovni.
„A myslím, že to samé čeká i Hamiltona,“ uzavřel Palmer. „Jakmile odstraní drobné chyby, znovu se stane silným soupeřem.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.