Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Max Verstappen má ve smlouvě s Red Bullem klauzuli, která mu umožňuje odejít po sezóně 2025. Tato možnost ale zanikne, pokud se po Velké ceně Rakouska udrží mezi čtyřmi nejlepšími jezdci v šampionátu. Momentálně je třetí a pokud si i po Velké ceně Španělska udrží minimálně 50bodový náskok na páté místo, možnost odchodu už nebude platná.
Tato klauzule vznikla během loňských vnitřních změn v Red Bullu, kdy byla nejistota ohledně postavení Helmuta Marka. Nyní je ale tato osobní podmínka, která umožňovala odchod v případě Markova odchodu, neplatná a zůstává pouze sportovní kritérium, tedy Verstappenova pozice v šampionátu. Konečný termín pro rozhodnutí je konec června, tedy po závodě ve Spielbergu na domácí trati Red Bullu, informuje Motorsport.com.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem řekl: „George a já máme naprostou shodu v tom, jak to bude probíhat. Nemáme ve zvyku něco zbytečně natahovat.“ Toto jednání je klíčové i kvůli spekulacím o možném přestupu Verstappena do Mercedesu, protože rozhodnutí Russella ovlivní, kam by se nizozemský šampion mohl vydat, pokud by Red Bull opustil. Zájem o Verstappena v Mercedesu rostl hlavně poté, co se jednání o Russellově smlouvě protáhla.
V zimě se hodně mluvilo také o zájmu Aston Martinu, kde média spekulovala o velké finanční nabídce, která měla Verstappena přilákat do britského týmu ve Silverstonu. Tyto zprávy ale postupně utichly a i Verstappenův zájem o změnu týmu klesl. „Momentálně jsem spokojený tam, kde jsem,“ uvedl stručně na otázky ohledně své budoucnosti.
Pokud si Verstappen udrží svou současnou pozici i po Velké ceně Španělska, jeho setrvání v Red Bullu pro sezonu 2026 bude téměř jisté. Stane se tak ještě před oficiálním termínem, kdy vyprší možnost odejít. V době, kdy přichází nová motorová éra a Red Bull plánuje vlastní motory vyvíjené s Fordem, je jeho setrvání v týmu klíčové. Stabilita jezdeckého složení je pro tým jednou z nejvyšších priorit.
Verstappen je nyní třetí v celkovém pořadí s 136 body za McLareny Landem Norrisem a Oscarem Piastrim. Čtvrtý je George Russell se 99 body a pátý Charles Leclerc má 79 bodů. Pokud se Verstappen udrží před touto hranicí, Red Bull získá jistotu v jedné z nejdůležitějších otázek nadcházející sezóny a jeho konkurenti přijdou o jednu z mála šancí získat největší hvězdu současné Formule 1.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.