Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Max Verstappen má ve smlouvě s Red Bullem klauzuli, která mu umožňuje odejít po sezóně 2025. Tato možnost ale zanikne, pokud se po Velké ceně Rakouska udrží mezi čtyřmi nejlepšími jezdci v šampionátu. Momentálně je třetí a pokud si i po Velké ceně Španělska udrží minimálně 50bodový náskok na páté místo, možnost odchodu už nebude platná.
Tato klauzule vznikla během loňských vnitřních změn v Red Bullu, kdy byla nejistota ohledně postavení Helmuta Marka. Nyní je ale tato osobní podmínka, která umožňovala odchod v případě Markova odchodu, neplatná a zůstává pouze sportovní kritérium, tedy Verstappenova pozice v šampionátu. Konečný termín pro rozhodnutí je konec června, tedy po závodě ve Spielbergu na domácí trati Red Bullu, informuje Motorsport.com.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem řekl: „George a já máme naprostou shodu v tom, jak to bude probíhat. Nemáme ve zvyku něco zbytečně natahovat.“ Toto jednání je klíčové i kvůli spekulacím o možném přestupu Verstappena do Mercedesu, protože rozhodnutí Russella ovlivní, kam by se nizozemský šampion mohl vydat, pokud by Red Bull opustil. Zájem o Verstappena v Mercedesu rostl hlavně poté, co se jednání o Russellově smlouvě protáhla.
V zimě se hodně mluvilo také o zájmu Aston Martinu, kde média spekulovala o velké finanční nabídce, která měla Verstappena přilákat do britského týmu ve Silverstonu. Tyto zprávy ale postupně utichly a i Verstappenův zájem o změnu týmu klesl. „Momentálně jsem spokojený tam, kde jsem,“ uvedl stručně na otázky ohledně své budoucnosti.
Pokud si Verstappen udrží svou současnou pozici i po Velké ceně Španělska, jeho setrvání v Red Bullu pro sezonu 2026 bude téměř jisté. Stane se tak ještě před oficiálním termínem, kdy vyprší možnost odejít. V době, kdy přichází nová motorová éra a Red Bull plánuje vlastní motory vyvíjené s Fordem, je jeho setrvání v týmu klíčové. Stabilita jezdeckého složení je pro tým jednou z nejvyšších priorit.
Verstappen je nyní třetí v celkovém pořadí s 136 body za McLareny Landem Norrisem a Oscarem Piastrim. Čtvrtý je George Russell se 99 body a pátý Charles Leclerc má 79 bodů. Pokud se Verstappen udrží před touto hranicí, Red Bull získá jistotu v jedné z nejdůležitějších otázek nadcházející sezóny a jeho konkurenti přijdou o jednu z mála šancí získat největší hvězdu současné Formule 1.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.