Jeremy Clarkson se vyjádřil kriticky k Velké ceně Japonska 2025, když poukázal na nízký počet předjíždění v závodě, přičemž to přirovnal ke sledování kriketu.
Po klidné Velké ceně Japonska 2025, která byla kritizována za nedostatek předjíždění, Jeremy Clarkson přišel s nápadem, jak zlepšit vzrušení v závodech Formule 1. Známý televizní moderátor, jehož vtipné poznámky jsou neodmyslitelnou součástí jeho osobnosti, navrhl, aby se závody pořádaly na okruzích, kde je předjíždění jednodušší.
Na svém účtu na platformě X napsal: „Mám nápad, jak udělat závody F1 více vzrušující – nepoužívejte okruhy, kde je předjíždění obtížné.“ Tento příspěvek, který se rychle stal virálním, si během několika dní vysloužil více než 2,1 milionu zhlédnutí.
Clarkson si po závodě neodpustil rýpnutí a přirovnal japonskou Velkou cenu k ne zrovna dynamickému sportu. „Připadal jsem si, jako bych koukal na kriket,“ poznamenal s typickým nadhledem, informuje Motorsport.com.
Závod na okruhu Suzuka, který vyhrál Max Verstappen, se stal pro diváky spíše ukázkou precizní jízdy, ale kvůli nízkému počtu předjíždění byl kritizován. Po prvním kole bylo zaznamenáno pouze 15 předjíždění, přičemž 11 jezdců skončilo na místě, kde startovali. Mezi top 10 byl jediný jezdec, který získal pozici, a to Lewis Hamilton, který předjel Isacka Hadjara.
Nico Hülkenberg, který se také ocitl ve zácpě, komentoval závod slovy: „Spoustu závodu jsem strávil v dopravě a není to zábava, když vidíte jen křídlo auta před sebou v DRS." Verstappen uvedl, že rychlé zatáčky na Suzuce znemožnily dobré následování soupeřů, což bylo způsobeno přehřátými pneumatikami a zhoršujícím se „špinavým vzduchem“.
Po těchto příspěvcích se Clarkson setkal s kritikou od fanouška, který naznačil, že změna by měla přijít od designu vozů. Na to odpověděl: „Jistě. Ať jsou auta větší, ale mějte okruhy, které jsou k tomu vhodné. Koneckonců, příjmy pocházejí od fanoušků.“
V roce 2026 přinese nový motor hybridní technologie a menší, lehčí vozy, jejichž šířka se sníží o 100 mm a minimální hmotnost klesne o 30 kg. To by mohlo přinést nové možnosti pro lepší závodění.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.