Jeremy Clarkson se vyjádřil kriticky k Velké ceně Japonska 2025, když poukázal na nízký počet předjíždění v závodě, přičemž to přirovnal ke sledování kriketu.
Po klidné Velké ceně Japonska 2025, která byla kritizována za nedostatek předjíždění, Jeremy Clarkson přišel s nápadem, jak zlepšit vzrušení v závodech Formule 1. Známý televizní moderátor, jehož vtipné poznámky jsou neodmyslitelnou součástí jeho osobnosti, navrhl, aby se závody pořádaly na okruzích, kde je předjíždění jednodušší.
Na svém účtu na platformě X napsal: „Mám nápad, jak udělat závody F1 více vzrušující – nepoužívejte okruhy, kde je předjíždění obtížné.“ Tento příspěvek, který se rychle stal virálním, si během několika dní vysloužil více než 2,1 milionu zhlédnutí.
Clarkson si po závodě neodpustil rýpnutí a přirovnal japonskou Velkou cenu k ne zrovna dynamickému sportu. „Připadal jsem si, jako bych koukal na kriket,“ poznamenal s typickým nadhledem, informuje Motorsport.com.
Závod na okruhu Suzuka, který vyhrál Max Verstappen, se stal pro diváky spíše ukázkou precizní jízdy, ale kvůli nízkému počtu předjíždění byl kritizován. Po prvním kole bylo zaznamenáno pouze 15 předjíždění, přičemž 11 jezdců skončilo na místě, kde startovali. Mezi top 10 byl jediný jezdec, který získal pozici, a to Lewis Hamilton, který předjel Isacka Hadjara.
Nico Hülkenberg, který se také ocitl ve zácpě, komentoval závod slovy: „Spoustu závodu jsem strávil v dopravě a není to zábava, když vidíte jen křídlo auta před sebou v DRS." Verstappen uvedl, že rychlé zatáčky na Suzuce znemožnily dobré následování soupeřů, což bylo způsobeno přehřátými pneumatikami a zhoršujícím se „špinavým vzduchem“.
Po těchto příspěvcích se Clarkson setkal s kritikou od fanouška, který naznačil, že změna by měla přijít od designu vozů. Na to odpověděl: „Jistě. Ať jsou auta větší, ale mějte okruhy, které jsou k tomu vhodné. Koneckonců, příjmy pocházejí od fanoušků.“
V roce 2026 přinese nový motor hybridní technologie a menší, lehčí vozy, jejichž šířka se sníží o 100 mm a minimální hmotnost klesne o 30 kg. To by mohlo přinést nové možnosti pro lepší závodění.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.