Ferrari čelí vnitřnímu konfliktu ohledně modernizace podlahy pro Bahrajn, přičemž rozhodnutí padne v nejbližší době. Podle italských médií je nový upgrade připraven pro model SF-25, ale tým je stále rozdělen v otázce, zda jej nasadí během nadcházející Velké ceny v Bahrajnu. Zpráva přichází těsně po oznámení, že tým má klíčové rozhodnutí stanovené na konkrétní datum.
Ferrari je v současnosti rozdělené ohledně nasazení nové podlahy pro svůj vůz SF-25 na nadcházející Velkou cenu Bahrajnu.
Podle La Gazzetta dello Sport se tým rozhodne ve čtvrtek, zda tuto modernizaci nasadí do závodu. Vedení Ferrari čelí rozdílným názorům, přičemž šéf týmu Fred Vasseur a technický ředitel Loic Serra jsou opatrní a chtějí počkat na stabilizaci vyvážení vozu před tak zásadní změnou.
Nová podlaha by měla zlepšit stabilitu a vyvážení vozu, což je problém, který Ferrari trápí už od začátku sezóny F1 2025. Jak uvedli ve Formula Uno, SF-25 trpí nedotáčivostí v raných fázích závodů, což ovlivňuje celkový výkon vozu. Modernizace má podle plánu posunout těžiště vozu dopředu a zlepšit rotaci v zatáčkách, což by mohlo přinést lepší přítlak.
Lewis Hamilton, který se umístil na sedmém místě v Japonsku, v rozhovoru po závodě poznamenal, že se tým stále potýká s nedostatečným výkonem vozu. "Jsem rád, že jsem se posunul kupředu, ale cítím, že máme v zadní části vozu nedostatečný výkon," řekl Hamilton. "V příštím závodě doufám, že uvidíme nějaké pozitivní změny," dodal.
Přestože Ferrari stále bojuje s výkonem svého vozu, Hamilton věří, že se tým dokáže zlepšit: "Myslím, že jsme v tuto chvíli čtvrtí nejrychlejší, ale máme hodně práce, abychom ztrátu stáhli. Když to opravíme, začnu mít lepší výsledky."
Ferrari se momentálně nachází na 4. místě v Poháru konstruktérů, 76 bodů za vedoucím McLarenem, a jak ukazují aktuální výkony, bude muset velmi rychle najít způsob, jak zlepšit svou konkurenceschopnost, pokud chce být součástí boje o titul.
Všichni očekávají, že rozhodnutí o nové podlaze bude klíčovým krokem pro blízkou budoucnost týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.