Ferrari čelí vnitřnímu konfliktu ohledně modernizace podlahy pro Bahrajn, přičemž rozhodnutí padne v nejbližší době. Podle italských médií je nový upgrade připraven pro model SF-25, ale tým je stále rozdělen v otázce, zda jej nasadí během nadcházející Velké ceny v Bahrajnu. Zpráva přichází těsně po oznámení, že tým má klíčové rozhodnutí stanovené na konkrétní datum.
Ferrari je v současnosti rozdělené ohledně nasazení nové podlahy pro svůj vůz SF-25 na nadcházející Velkou cenu Bahrajnu.
Podle La Gazzetta dello Sport se tým rozhodne ve čtvrtek, zda tuto modernizaci nasadí do závodu. Vedení Ferrari čelí rozdílným názorům, přičemž šéf týmu Fred Vasseur a technický ředitel Loic Serra jsou opatrní a chtějí počkat na stabilizaci vyvážení vozu před tak zásadní změnou.
Nová podlaha by měla zlepšit stabilitu a vyvážení vozu, což je problém, který Ferrari trápí už od začátku sezóny F1 2025. Jak uvedli ve Formula Uno, SF-25 trpí nedotáčivostí v raných fázích závodů, což ovlivňuje celkový výkon vozu. Modernizace má podle plánu posunout těžiště vozu dopředu a zlepšit rotaci v zatáčkách, což by mohlo přinést lepší přítlak.
Lewis Hamilton, který se umístil na sedmém místě v Japonsku, v rozhovoru po závodě poznamenal, že se tým stále potýká s nedostatečným výkonem vozu. "Jsem rád, že jsem se posunul kupředu, ale cítím, že máme v zadní části vozu nedostatečný výkon," řekl Hamilton. "V příštím závodě doufám, že uvidíme nějaké pozitivní změny," dodal.
Přestože Ferrari stále bojuje s výkonem svého vozu, Hamilton věří, že se tým dokáže zlepšit: "Myslím, že jsme v tuto chvíli čtvrtí nejrychlejší, ale máme hodně práce, abychom ztrátu stáhli. Když to opravíme, začnu mít lepší výsledky."
Ferrari se momentálně nachází na 4. místě v Poháru konstruktérů, 76 bodů za vedoucím McLarenem, a jak ukazují aktuální výkony, bude muset velmi rychle najít způsob, jak zlepšit svou konkurenceschopnost, pokud chce být součástí boje o titul.
Všichni očekávají, že rozhodnutí o nové podlaze bude klíčovým krokem pro blízkou budoucnost týmu.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.