Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Honda vstoupila do sezóny 2007 s velkými očekáváními po slibném roce 2006, kdy Jenson Button slavil své první vítězství ve Velké ceně Maďarska. Tým však udělal několik zásadních změn – propustil technického ředitele Geoffa Willise a nahradil ho nezkušeným Shuheim Nakamotem.
Navíc Honda přišla s kontroverzním designem monopostu RA107, který upřednostňoval ekologické poselství před tradičním sponzorským brandingem.
Tento krok se ukázal jako chybný nejen marketingově, ale i výkonnostně – auto bylo nekonkurenceschopné a tým získal jen šest bodů, všechny díky Buttonovi.
Sezona skončila obrovským zklamáním a britský pilot ve své knize Life on the Limit zmínil, že ho kromě slabého vozu rozčílila ještě jedna konkrétní událost.
Jenson Button si v sezóně 2007 uvědomil, jak rychle se může ve Formuli 1 změnit situace. Zatímco jeho tým Honda bojoval s nekonkurenceschopným vozem, na scéně zazářil nováček McLarenu Lewis Hamilton.
Hamilton si hned ve svém debutovém závodě v Austrálii získal pozornost agresivním manévrem na týmového kolegu Fernanda Alonsa. Po prvním pódiu brzy slavil i vítězství v Kanadě a USA, čímž odstartoval boj o titul.
Button popsal svůj pocit z Hamiltonova vzestupu: „Vzestup nováčka jménem Lewis Hamilton v McLarenu dělal vlny. Byla to jeho první sezóna ve Formuli 1 a vyhrál v Kanadě, můj problém s voličem převodových stupňů mě vyřadil na startovní rošt a pak pokračoval ve vítězství v další sezóně v Americe. V této sezóně si připsal devět po sobě jdoucích umístění na stupních vítězů a bojoval o titul mistra světa. Byla to pro mě opravdu dobrá zpráva a špatná zpráva,“ napsal Button ve své knize.
"Dobrou zprávou je, že se tisk bavil otázkami na ekologickou politiku společnosti Honda. Špatná zpráva je, že se kvůli Lewisovi bavili taky. Jak jsem ohodnotil jeho šance nebo co jsem si o něm myslel? Diplomacie zvítězila, ale mě to samozřejmě bolelo. Koho by to nebolelo? Lidé šíleli z britského jezdce a nebyl jsem to já," dodal Jenson.
Musel projít dvěma náročnými sezónami, než se stal kandidátem na titul – a málem k tomu vůbec nedošlo. Na konci roku 2008 Honda oznámila svůj odchod z F1 kvůli změně ekologických cílů a globální finanční krizi.
Tým nakonec zachránil Ross Brawn, který vytvořil Brawn GP a představil revoluční monopost Brawn GP 01. Tento vůz měl tajnou zbraň – dvojitý difuzor – který poskytl Buttonovi i jeho týmovému kolegovi Rubensi Barrichellovi značnou výhodu nad konkurencí.
Button se chopil příležitosti, vyhrál šest závodů a díky konzistentním výkonům si v roce 2009 dojel pro svůj jediný titul mistra světa, čímž napsal pohádkový příběh Brawn GP.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?