James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
James Vowles, který přišel do Williamsu v roce 2023 z Mercedesu, kde vedl závodní strategii u několikanásobných mistrů světa, podepsal nový dlouhodobý kontrakt. Během své krátké éry v Grove vedl to, co tým sám označuje za „transformaci od základů“, díky níž Williams letos výrazně stoupá v pořadí konstruktorů.
„Jsem nadšený, že mohu podepsat novou smlouvu s Atlassian Williams Racing, kde se cítím jako doma od prvního dne,“ uvedl Vowles. „Tento ikonický tým mi už přinesl neuvěřitelné vzpomínky a všichni sdílíme ambici pokračovat v budování jeho odkazu a opět vyhrát mistrovské tituly.“
Pod Vowlesovým vedením Williams dosáhl po deseti závodech sezony 2025 páté příčky v Poháru konstruktérů s 55 body, což je nejlepší výsledek týmu od roku 2017. Přestože tým už nyní přiznává, že hlavní pozornost směřuje na vývoj vozu pro revoluční technické změny plánované na rok 2026, pokračuje v nastoleném vzestupu a sbírá body téměř v každém závodě.
Velkou zásluhu má Vowles i na příchodu zkušeného Carlose Sainze, kterého se týmu podařilo ulovit z konkurence středního pole po jeho odchodu z Ferrari. Sainz vytvořil silnou dvojici s Alexem Albonem a přináší cenné zkušenosti a stabilitu.
Předseda týmu Matthew Savage z Dorilton Capital řekl, že jsou velmi rádi, že se James Vowles rozhodl pokračovat s týmem a dokončit společný plán. Zdůraznil, že Vowles přinesl do Williamsu cenné zkušenosti, energii a schopné vedení, které tým potřebuje, aby se mohl vrátit mezi nejlepší v seriálu.
Williams se tak pomalu, ale jistě vrací mezi nejlepší, i když stále není úplně tam, kde chce být. Rok 2025 zatím potvrzuje správnost změn a nový kontrakt Vowlese dává týmu jistotu v pokračování této cesty.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.