James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
James Vowles, který přišel do Williamsu v roce 2023 z Mercedesu, kde vedl závodní strategii u několikanásobných mistrů světa, podepsal nový dlouhodobý kontrakt. Během své krátké éry v Grove vedl to, co tým sám označuje za „transformaci od základů“, díky níž Williams letos výrazně stoupá v pořadí konstruktorů.
„Jsem nadšený, že mohu podepsat novou smlouvu s Atlassian Williams Racing, kde se cítím jako doma od prvního dne,“ uvedl Vowles. „Tento ikonický tým mi už přinesl neuvěřitelné vzpomínky a všichni sdílíme ambici pokračovat v budování jeho odkazu a opět vyhrát mistrovské tituly.“
Pod Vowlesovým vedením Williams dosáhl po deseti závodech sezony 2025 páté příčky v Poháru konstruktérů s 55 body, což je nejlepší výsledek týmu od roku 2017. Přestože tým už nyní přiznává, že hlavní pozornost směřuje na vývoj vozu pro revoluční technické změny plánované na rok 2026, pokračuje v nastoleném vzestupu a sbírá body téměř v každém závodě.
Velkou zásluhu má Vowles i na příchodu zkušeného Carlose Sainze, kterého se týmu podařilo ulovit z konkurence středního pole po jeho odchodu z Ferrari. Sainz vytvořil silnou dvojici s Alexem Albonem a přináší cenné zkušenosti a stabilitu.
Předseda týmu Matthew Savage z Dorilton Capital řekl, že jsou velmi rádi, že se James Vowles rozhodl pokračovat s týmem a dokončit společný plán. Zdůraznil, že Vowles přinesl do Williamsu cenné zkušenosti, energii a schopné vedení, které tým potřebuje, aby se mohl vrátit mezi nejlepší v seriálu.
Williams se tak pomalu, ale jistě vrací mezi nejlepší, i když stále není úplně tam, kde chce být. Rok 2025 zatím potvrzuje správnost změn a nový kontrakt Vowlese dává týmu jistotu v pokračování této cesty.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.