Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Po pouhých třech závodech sezóny 2025, z nichž jeden byl sprint, Williams už vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. Přestože tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává obezřetný ohledně postavení svého týmu na startovním roštu.
"Je skvělé, že jsme vyrovnali bodový zisk z loňského roku, ale mám smíšené pocity," řekl Vowles po čínské Grand Prix. "Nejprve mi to připomnělo, jak málo bodů jsme získali v roce 2024."
Tým si v současnosti připsal 17 bodů za závody v Austrálii a Číně. S Carlosem Sainzem, který se připojil k Alexi Albonovi, Williams již vyrovnal svůj bodový zisk za 24 závodů z loňského roku. Tento skok v výsledcích posadil Williams na čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, což znamená, že tým je na stejné úrovni jako Ferrari.
V roce 2024 tým skončil na devátém místě kvůli 17 drahým nehodám a problémům s spolehlivostí, přičemž Sauber získal jen čtyři body. "Sainz se stále přizpůsobuje našemu vozu po přechodu z Ferrari na začátku sezóny, zatímco Albon pokračuje v silných výkonech," dodal Vowles.
Albon, který v Šanghaji dokončil závod na pátém místě, byl na jedné pit-stop strategii a krátce vedl závod – což Williams neviděl od roku 2015, kdy za volantem seděl Valtteri Bottas.
Přestože jsou výsledky velmi povzbudivé, Vowles varuje před přehnaným optimismem. "Je to opravdu těsný boj, vidíme to i na tabulce," varuje. "Haas má také slušný počet bodů, Aston Martin je silný, a my jsme byli ve kvalifikaci buď vyrovnaní, nebo za nimi. To je jasná připomínka, že musíme využít každý milisekundu, abychom se prosadili v tomto velmi těžkém boji středního pole."
Vowles zdůrazňuje, že Williams musí zůstat realistický: "Ve skutečnosti jsme byli loni devátí. Ano, auto bylo v dobrém stavu, ale nemůžeme se spoléhat na diskvalifikace ostatních. Musíme bojovat o body na základě našich vlastních zásluh."
V příštích letech tým zaměří své úsilí na změnu regulací v roce 2026, ale pokud dokáže využít svůj aktuální potenciál, mohl by získat důvěru a sebevědomí pro nadcházející sezóny.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.