Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Po pouhých třech závodech sezóny 2025, z nichž jeden byl sprint, Williams už vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. Přestože tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává obezřetný ohledně postavení svého týmu na startovním roštu.
"Je skvělé, že jsme vyrovnali bodový zisk z loňského roku, ale mám smíšené pocity," řekl Vowles po čínské Grand Prix. "Nejprve mi to připomnělo, jak málo bodů jsme získali v roce 2024."
Tým si v současnosti připsal 17 bodů za závody v Austrálii a Číně. S Carlosem Sainzem, který se připojil k Alexi Albonovi, Williams již vyrovnal svůj bodový zisk za 24 závodů z loňského roku. Tento skok v výsledcích posadil Williams na čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, což znamená, že tým je na stejné úrovni jako Ferrari.
V roce 2024 tým skončil na devátém místě kvůli 17 drahým nehodám a problémům s spolehlivostí, přičemž Sauber získal jen čtyři body. "Sainz se stále přizpůsobuje našemu vozu po přechodu z Ferrari na začátku sezóny, zatímco Albon pokračuje v silných výkonech," dodal Vowles.
Albon, který v Šanghaji dokončil závod na pátém místě, byl na jedné pit-stop strategii a krátce vedl závod – což Williams neviděl od roku 2015, kdy za volantem seděl Valtteri Bottas.
Přestože jsou výsledky velmi povzbudivé, Vowles varuje před přehnaným optimismem. "Je to opravdu těsný boj, vidíme to i na tabulce," varuje. "Haas má také slušný počet bodů, Aston Martin je silný, a my jsme byli ve kvalifikaci buď vyrovnaní, nebo za nimi. To je jasná připomínka, že musíme využít každý milisekundu, abychom se prosadili v tomto velmi těžkém boji středního pole."
Vowles zdůrazňuje, že Williams musí zůstat realistický: "Ve skutečnosti jsme byli loni devátí. Ano, auto bylo v dobrém stavu, ale nemůžeme se spoléhat na diskvalifikace ostatních. Musíme bojovat o body na základě našich vlastních zásluh."
V příštích letech tým zaměří své úsilí na změnu regulací v roce 2026, ale pokud dokáže využít svůj aktuální potenciál, mohl by získat důvěru a sebevědomí pro nadcházející sezóny.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.