Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Po pouhých třech závodech sezóny 2025, z nichž jeden byl sprint, Williams už vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. Přestože tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává obezřetný ohledně postavení svého týmu na startovním roštu.
"Je skvělé, že jsme vyrovnali bodový zisk z loňského roku, ale mám smíšené pocity," řekl Vowles po čínské Grand Prix. "Nejprve mi to připomnělo, jak málo bodů jsme získali v roce 2024."
Tým si v současnosti připsal 17 bodů za závody v Austrálii a Číně. S Carlosem Sainzem, který se připojil k Alexi Albonovi, Williams již vyrovnal svůj bodový zisk za 24 závodů z loňského roku. Tento skok v výsledcích posadil Williams na čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, což znamená, že tým je na stejné úrovni jako Ferrari.
V roce 2024 tým skončil na devátém místě kvůli 17 drahým nehodám a problémům s spolehlivostí, přičemž Sauber získal jen čtyři body. "Sainz se stále přizpůsobuje našemu vozu po přechodu z Ferrari na začátku sezóny, zatímco Albon pokračuje v silných výkonech," dodal Vowles.
Albon, který v Šanghaji dokončil závod na pátém místě, byl na jedné pit-stop strategii a krátce vedl závod – což Williams neviděl od roku 2015, kdy za volantem seděl Valtteri Bottas.
Přestože jsou výsledky velmi povzbudivé, Vowles varuje před přehnaným optimismem. "Je to opravdu těsný boj, vidíme to i na tabulce," varuje. "Haas má také slušný počet bodů, Aston Martin je silný, a my jsme byli ve kvalifikaci buď vyrovnaní, nebo za nimi. To je jasná připomínka, že musíme využít každý milisekundu, abychom se prosadili v tomto velmi těžkém boji středního pole."
Vowles zdůrazňuje, že Williams musí zůstat realistický: "Ve skutečnosti jsme byli loni devátí. Ano, auto bylo v dobrém stavu, ale nemůžeme se spoléhat na diskvalifikace ostatních. Musíme bojovat o body na základě našich vlastních zásluh."
V příštích letech tým zaměří své úsilí na změnu regulací v roce 2026, ale pokud dokáže využít svůj aktuální potenciál, mohl by získat důvěru a sebevědomí pro nadcházející sezóny.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.