Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Šéf stáje Williams James Vowles v rozhovoru pro The Wall Street Journal otevřeně mluvil o rostoucím významu amerického trhu pro Formuli 1. Podle něj Spojené státy zažívají skutečný boom a sport se díky tomu mění zevnitř i zvenčí.
„Je to opravdu obrovský posun. Když se podíváte, kde jsme byli před deseti lety, F1 tehdy v USA ani pořádně neexistovala jako značka nebo sport,“ řekl Vowles. „A teď? Je to náš nejrychleji rostoucí trh. Čtvrtina všech týmových partnerů a sponzorů je z Ameriky. To mluví samo za sebe.“
Připomněl také, že vlastníci Williamsu, společnost Dorilton Capital, sídlí ve Spojených státech a tým zde má dokonce svou kancelář. Podle něj se tak Amerika stala klíčovou součástí identity moderní F1 – a to nejen z hlediska obchodu.
Přestože v kalendáři F1 přibyly americké závody a zájem fanoušků v USA prudce roste, na startovním roštu chybí skutečně úspěšný americký jezdec. Vowles však naznačil, že by se to v budoucnu mohlo změnit.
„Možná to někoho překvapí, ale podepsal jsem mladého jezdce, kterému je teď deset nebo jedenáct. Vyhrává všechno, co se v motokárách dá. A proto říkám, my skutečně hledáme talenty už od osmi let,“ uvedl.
Vowles zdůraznil, že v USA už nyní existuje několik mimořádně nadaných dětí, včetně jednoho, kterého má Williams v akademii, a dalšího, kterého si zajistil jiný tým. Jedním z nich je i Lucas Palacio, který se kvůli závodnímu růstu přestěhoval s rodinou do Evropy. Do F1 by se podle Vowlese mohl dostat zhruba za sedm let.
„Do amerických talentů investujeme doopravdy. Nejen slovně, ale finančně a systematicky. A budeme v tom pokračovat,“ uvedl.
Na závěr Vowles zmínil i současného amerického pilota Logana Sargeanta, který podle něj sice ukázal záblesky rychlosti, ale ve světovém měřítku zatím nedosahoval potřebné úrovně.
„Nestačí mít americký pas. Potřebujete být opravdová hvězda. Musíte umět vyhrávat. Teprve pak může přijít opravdový průlom,“ uzavřel.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.