Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Šéf stáje Williams James Vowles v rozhovoru pro The Wall Street Journal otevřeně mluvil o rostoucím významu amerického trhu pro Formuli 1. Podle něj Spojené státy zažívají skutečný boom a sport se díky tomu mění zevnitř i zvenčí.
„Je to opravdu obrovský posun. Když se podíváte, kde jsme byli před deseti lety, F1 tehdy v USA ani pořádně neexistovala jako značka nebo sport,“ řekl Vowles. „A teď? Je to náš nejrychleji rostoucí trh. Čtvrtina všech týmových partnerů a sponzorů je z Ameriky. To mluví samo za sebe.“
Připomněl také, že vlastníci Williamsu, společnost Dorilton Capital, sídlí ve Spojených státech a tým zde má dokonce svou kancelář. Podle něj se tak Amerika stala klíčovou součástí identity moderní F1 – a to nejen z hlediska obchodu.
Přestože v kalendáři F1 přibyly americké závody a zájem fanoušků v USA prudce roste, na startovním roštu chybí skutečně úspěšný americký jezdec. Vowles však naznačil, že by se to v budoucnu mohlo změnit.
„Možná to někoho překvapí, ale podepsal jsem mladého jezdce, kterému je teď deset nebo jedenáct. Vyhrává všechno, co se v motokárách dá. A proto říkám, my skutečně hledáme talenty už od osmi let,“ uvedl.
Vowles zdůraznil, že v USA už nyní existuje několik mimořádně nadaných dětí, včetně jednoho, kterého má Williams v akademii, a dalšího, kterého si zajistil jiný tým. Jedním z nich je i Lucas Palacio, který se kvůli závodnímu růstu přestěhoval s rodinou do Evropy. Do F1 by se podle Vowlese mohl dostat zhruba za sedm let.
„Do amerických talentů investujeme doopravdy. Nejen slovně, ale finančně a systematicky. A budeme v tom pokračovat,“ uvedl.
Na závěr Vowles zmínil i současného amerického pilota Logana Sargeanta, který podle něj sice ukázal záblesky rychlosti, ale ve světovém měřítku zatím nedosahoval potřebné úrovně.
„Nestačí mít americký pas. Potřebujete být opravdová hvězda. Musíte umět vyhrávat. Teprve pak může přijít opravdový průlom,“ uzavřel.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.