Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Šéf stáje Williams James Vowles v rozhovoru pro The Wall Street Journal otevřeně mluvil o rostoucím významu amerického trhu pro Formuli 1. Podle něj Spojené státy zažívají skutečný boom a sport se díky tomu mění zevnitř i zvenčí.
„Je to opravdu obrovský posun. Když se podíváte, kde jsme byli před deseti lety, F1 tehdy v USA ani pořádně neexistovala jako značka nebo sport,“ řekl Vowles. „A teď? Je to náš nejrychleji rostoucí trh. Čtvrtina všech týmových partnerů a sponzorů je z Ameriky. To mluví samo za sebe.“
Připomněl také, že vlastníci Williamsu, společnost Dorilton Capital, sídlí ve Spojených státech a tým zde má dokonce svou kancelář. Podle něj se tak Amerika stala klíčovou součástí identity moderní F1 – a to nejen z hlediska obchodu.
Přestože v kalendáři F1 přibyly americké závody a zájem fanoušků v USA prudce roste, na startovním roštu chybí skutečně úspěšný americký jezdec. Vowles však naznačil, že by se to v budoucnu mohlo změnit.
„Možná to někoho překvapí, ale podepsal jsem mladého jezdce, kterému je teď deset nebo jedenáct. Vyhrává všechno, co se v motokárách dá. A proto říkám, my skutečně hledáme talenty už od osmi let,“ uvedl.
Vowles zdůraznil, že v USA už nyní existuje několik mimořádně nadaných dětí, včetně jednoho, kterého má Williams v akademii, a dalšího, kterého si zajistil jiný tým. Jedním z nich je i Lucas Palacio, který se kvůli závodnímu růstu přestěhoval s rodinou do Evropy. Do F1 by se podle Vowlese mohl dostat zhruba za sedm let.
„Do amerických talentů investujeme doopravdy. Nejen slovně, ale finančně a systematicky. A budeme v tom pokračovat,“ uvedl.
Na závěr Vowles zmínil i současného amerického pilota Logana Sargeanta, který podle něj sice ukázal záblesky rychlosti, ale ve světovém měřítku zatím nedosahoval potřebné úrovně.
„Nestačí mít americký pas. Potřebujete být opravdová hvězda. Musíte umět vyhrávat. Teprve pak může přijít opravdový průlom,“ uzavřel.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.