Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Oscar Piastri si po Holandské Grand Prix drží pohodlný náskok 34 bodů před týmovým kolegou Landem Norrisem, což je největší rozdíl mezi prvním a druhým místem v letošní sezóně. Přesto bývalý mistr světa a dnes komentátor Jacques Villeneuve varuje, že australský jezdec nesmí při obhajobě vedení polevit. „Jeho šampionát je teď v jeho rukou. To je úplně jiná situace,“ uvedl Villeneuve pro Sky Sports F1.
Piastri převzal vedení šampionátu již v pátém závodě sezóny, přestože Norris začal sezónu skvěle vítězstvím v Austrálii. Od té doby australský mladík tvrdě bojoval, zatímco jeho týmový kolega se snažil držet krok a získat body potřebné k obhajobě vedení.
Před letní přestávkou v srpnu vyhrál Norris tři ze čtyř závodů, což mu dodávalo sebevědomí a dobrou formu. To bylo vidět i během tréninků na Holandskou Grand Prix, kde byl Norris pravidelně rychlejší než Piastri.
Nakonec však Norris v Zandvoortu nedosáhl ani na bod, protože ho v závěru zastavila technická porucha. Piastri tak získal výrazný náskok a šampionát se nyní zdá být v jeho rukou. Villeneuve upozorňuje, že velký náskok může být dvousečný meč. „Je tu tendence jezdit více defenzivně, což může vést k chybám, nebo se stát, že se jezdec stane trochu líným,“ vysvětlil Villeneuve.
Podle Villeneuvea bude zajímavé sledovat, jak Piastri zvládne tuto novou situaci, protože ještě nikdy neměl tak pohodlný náskok. „Viděli jsme jezdce, kteří kvůli malému polštáři začali měnit styl jízdy a ztráceli body, protože to přinášelo dodatečný tlak. Teď bude záležet na tom, jak se s tím Piastri vypořádá,“ dodal.
V tuto chvíli vše nasvědčuje tomu, že Piastri si udrží pevnou pozici, což potvrzuje i komentátor Sky Sports Martin Brundle. „Na rozdíl od svého týmového kolegy je Piastri opravdu stabilní ve svých výkonech a dokáže zachovat klidnou hlavu, když tlak narůstá,“ řekl Brundle.
Villeneuve však připomíná, že i ti nejlepší jezdci dokázali ztratit náskok, když se tlak zvyšoval. Jak se Piastri vypořádá s tlakem v posledních devíti závodech sezóny, bude rozhodující pro jeho místo v historii Formule 1. „Teď záleží na jeho schopnosti udržet koncentraci a nepolevit,“ uzavřel Villeneuve.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.