Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
Mistr světa Formule 1 z roku 1997 Jacques Villeneuve nešetřil kritikou na adresu McLarenu poté, co Max Verstappen při Grand Prix Emilia Romagna s přehledem předjel z pole position startujícího Oscara Piastriho a bez většího odporu si dojel pro vítězství.
Šéf Red Bullu Christian Horner po závodě přiznal, že ho překvapil výrazný výkonnostní rozdíl mezi Verstappenem a dvojicí McLarenu. Během závodu se navíc McLaren dlouho rozmýšlel, zda neprohodit pořadí mezi Norrisem a Piastrim, přestože Australan měl starší pneumatiky. Podle Villeneuva právě nedostatek rozhodnosti připravil tým o šanci na lepší výsledek.
„McLaren ukazuje slabost. Neprojevují sílu, jakou Red Bull předvádí rok co rok,“ řekl Villeneuve pro Sky Sports F1. „Jako by se báli být agresivní v cestě za titulem a báli se postavit Piastrimu. Je to opravdu zvláštní.“
Villeneuve nešetřil kritikou ani směrem k samotnému Piastrimu: „Zaspal v první zatáčce. Neměl z ní vyjíždět druhý, a pak neměl ani tempo. Norris byl rychlejší.“
Podle Villeneuva bylo naprosto zřejmé, že Norris díky výhodě v pneumatikách Piastriho brzy předjede. „Bylo na sto procent jisté, že ho dostane. Tak proč ho zbytečně tři kola zdržovat a nepustit ho dopředu, aby měl šanci bojovat s Verstappenem?“
Vítězství Verstappena znamená, že Piastriho náskok v šampionátu se ztenčil na 22 bodů, Norris na svého týmového kolegu ztrácí 13 bodů. Villeneuve si myslí, že McLaren nedostatkem týmové režie hraje Verstappenovi do karet.
„Verstappen bojuje o titul. Neměli byste mu darovat vítězství. To jsou další body pro něj,“ upozorňuje. „McLaren má auto, se kterým by měl mířit na první a druhé místo. Cokoliv jiného je zklamání. Přesto se zdá, že jsou spokojení s druhým a třetím místem. A to je ta slabost.“
Villeneuve kritizoval i strategické rozhodnutí v závodě. Když Norris zůstával na trati déle, McLaren ho podle něj stáhl zbytečně brzy: „Rozhodli se jet dlouho. Měli tempo. Tak proč ho stahovat dřív? Je to, jako by se báli riskovat.“
Podle něj tým také nevyužil virtuální safety car. I když se to nakonec výsledkově neprojevilo, Villeneuve vidí za rozhodnutími týmu opatrnost místo touhy po vítězství: „Chybí tam přístup typu jdeme si pro to.“
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.