Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
Mistr světa Formule 1 z roku 1997 Jacques Villeneuve nešetřil kritikou na adresu McLarenu poté, co Max Verstappen při Grand Prix Emilia Romagna s přehledem předjel z pole position startujícího Oscara Piastriho a bez většího odporu si dojel pro vítězství.
Šéf Red Bullu Christian Horner po závodě přiznal, že ho překvapil výrazný výkonnostní rozdíl mezi Verstappenem a dvojicí McLarenu. Během závodu se navíc McLaren dlouho rozmýšlel, zda neprohodit pořadí mezi Norrisem a Piastrim, přestože Australan měl starší pneumatiky. Podle Villeneuva právě nedostatek rozhodnosti připravil tým o šanci na lepší výsledek.
„McLaren ukazuje slabost. Neprojevují sílu, jakou Red Bull předvádí rok co rok,“ řekl Villeneuve pro Sky Sports F1. „Jako by se báli být agresivní v cestě za titulem a báli se postavit Piastrimu. Je to opravdu zvláštní.“
Villeneuve nešetřil kritikou ani směrem k samotnému Piastrimu: „Zaspal v první zatáčce. Neměl z ní vyjíždět druhý, a pak neměl ani tempo. Norris byl rychlejší.“
Podle Villeneuva bylo naprosto zřejmé, že Norris díky výhodě v pneumatikách Piastriho brzy předjede. „Bylo na sto procent jisté, že ho dostane. Tak proč ho zbytečně tři kola zdržovat a nepustit ho dopředu, aby měl šanci bojovat s Verstappenem?“
Vítězství Verstappena znamená, že Piastriho náskok v šampionátu se ztenčil na 22 bodů, Norris na svého týmového kolegu ztrácí 13 bodů. Villeneuve si myslí, že McLaren nedostatkem týmové režie hraje Verstappenovi do karet.
„Verstappen bojuje o titul. Neměli byste mu darovat vítězství. To jsou další body pro něj,“ upozorňuje. „McLaren má auto, se kterým by měl mířit na první a druhé místo. Cokoliv jiného je zklamání. Přesto se zdá, že jsou spokojení s druhým a třetím místem. A to je ta slabost.“
Villeneuve kritizoval i strategické rozhodnutí v závodě. Když Norris zůstával na trati déle, McLaren ho podle něj stáhl zbytečně brzy: „Rozhodli se jet dlouho. Měli tempo. Tak proč ho stahovat dřív? Je to, jako by se báli riskovat.“
Podle něj tým také nevyužil virtuální safety car. I když se to nakonec výsledkově neprojevilo, Villeneuve vidí za rozhodnutími týmu opatrnost místo touhy po vítězství: „Chybí tam přístup typu jdeme si pro to.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.