McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
McLaren se v rámci partnerství s kryptoplatformou OKX rozhodl pro další výrazné vizuální oživení svých monopostů. Nová úprava zbarvení pro Velké ceny Monaka a Španělska vzdává hold legendárnímu vozu M7A, se kterým zakladatel týmu Bruce McLaren dosáhl prvního vítězství stáje ve Formuli 1 na Velké ceně Belgie v roce 1968. Právě tento vůz byl rovněž prvním, který představil ikonickou papájovou oranžovou, jež je dnes s týmem neodmyslitelně spjata.
Zároveň design čerpá inspiraci z elegance francouzské a monacké riviéry. Světlé tóny, jemné detaily a luxusní estetika mají symbolizovat styl a nadčasovost tohoto regionu. McLaren se tak i letos rozhodl, že využije ikonického prostředí Velké ceny Monaka k tomu, aby spojil svou historii se současnou vizuální kreativitou.
„Vždy jsme hrdí, když můžeme oslavit naši bohatou historii,“ uvedla Louise McEwen, marketingová ředitelka McLaren Racing. „Spolupráce s OKX na této nové livreji je skvělým způsobem, jak nejen připomenout naši minulost, ale i ukázat inovace a pokrokové myšlení, které definují značky McLaren i OKX. Nemohu se dočkat, až tyto vozy uvidím na trati v příštích dvou víkendech.“
Speciální design ponese na trati monopost MCL39, a to v obou nadcházejících závodech v Monaku i Španělsku. Jezdci Lando Norris a Oscar Piastri budou navíc v Monaku oblečeni do speciálních závodních kombinéz, ladících s úpravou vozů.
McLaren přitom navazuje na tradici tematických livrejí právě v Monaku. V loňském roce tým zaujal poctou Ayrtonu Sennovi, o rok dříve pak připomněl své vítězství v Triple Crown speciální papájovo bílo černou kombinací. A nezapomenutelná byla i modro oranžová livrej z roku 2021, která vrátila do F1 barvy tehdejšího partnera Gulf Oil.
Zda i letos přinese odvážný design úspěch na trati, se ukáže už tento víkend na nejslavnější městské trati světa. Jedno je však jisté, McLaren zůstává mistrem ve spojení motorsportu, estetiky a odkazu své závodní historie.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.