Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Téma motorů se opět dostává do centra pozornosti Formule 1. Poté, co byla zamítnuta možnost návratu k V10 na zvláštním zasedání v Bahrajnu, se otázka pohonných jednotek znovu objevila na programu posledního jednání Komise F1. Šéf Mercedesu Toto Wolff však ostře kritizoval samotné načasování této debaty a označil ji za „vtip“. Podle něj šlo o náhlý, nepřipravený bod, který se objevil bez většího varování a přirovnal situaci k chaotickým diskusím v americké politice.
„Opravdu bych se chtěl zdržet komentářů, ale je to vtip,“ řekl Wolff novinářům během víkendu v Saúdské Arábii. „Týden předtím máme motorové jednání a pak se zničehonic tohle znovu objeví na programu. Je to stejně komické jako některé příspěvky na Twitteru.“ Pro Wolffa šlo o ukázku neorganizovanosti a o snahu některých týmů vyvolat diskusi, která už podle něj měla být uzavřena.
Christian Horner, šéf Red Bullu, však s tímto pohledem nesouhlasí. Tvrdí, že otázka pohonných jednotek a jejich budoucnosti není žádnou novinkou a že jde o téma, které je předmětem diskuzí již několik let. „Tohle jsme otevřeli už před dvěma lety. Není to nic, co bychom tlačili na program v tomto týdnu,“ uvedl Horner, který zároveň připomněl, že Red Bull se připravuje na svou první sezonu s vlastním motorem, bez pomoci Hondy.
Horner zároveň naznačil, že za iniciativou FIA nestojí jednotlivé týmy, ale regulátor sám, který má obavy o kvalitu závodění. „FIA provedla vlastní analýzu a myslím, že se chtějí za každou cenu vyhnout situaci, kdy budou jezdci v závodech příliš často zvedat nohu z plynu a šetřit energii. To by nebylo dobré pro diváky ani pro samotné piloty,“ řekl Horner s tím, že tento styl jízdy by mohl poškodit atraktivitu sportu.
Zároveň vyjádřil podporu návrhu FIA zavést do závodů tzv. „push-to-pass“ prvek, který by jezdcům umožnil aktivněji pracovat s výkonem v závodě. „Myslím, že to dává smysl – byť by bylo ideální, kdybychom to řešili už před dvěma lety. Ale máme ještě deset měsíců do začátku sezony, takže nevidím žádný zásadní problém,“ dodal.
Z celé výměny názorů tak vyplývá, že zatímco Mercedes vnímá diskusi o motorech jako náhlou a nesystematickou, Red Bull a FIA tvrdí, že jde o součást dlouhodobější snahy vylepšit závodní produkt. Spor mezi Wolffem a Hornerem tak opět ukazuje rozdílné strategické pohledy dvou největších rivalů současné F1.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.