Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Téma motorů se opět dostává do centra pozornosti Formule 1. Poté, co byla zamítnuta možnost návratu k V10 na zvláštním zasedání v Bahrajnu, se otázka pohonných jednotek znovu objevila na programu posledního jednání Komise F1. Šéf Mercedesu Toto Wolff však ostře kritizoval samotné načasování této debaty a označil ji za „vtip“. Podle něj šlo o náhlý, nepřipravený bod, který se objevil bez většího varování a přirovnal situaci k chaotickým diskusím v americké politice.
„Opravdu bych se chtěl zdržet komentářů, ale je to vtip,“ řekl Wolff novinářům během víkendu v Saúdské Arábii. „Týden předtím máme motorové jednání a pak se zničehonic tohle znovu objeví na programu. Je to stejně komické jako některé příspěvky na Twitteru.“ Pro Wolffa šlo o ukázku neorganizovanosti a o snahu některých týmů vyvolat diskusi, která už podle něj měla být uzavřena.
Christian Horner, šéf Red Bullu, však s tímto pohledem nesouhlasí. Tvrdí, že otázka pohonných jednotek a jejich budoucnosti není žádnou novinkou a že jde o téma, které je předmětem diskuzí již několik let. „Tohle jsme otevřeli už před dvěma lety. Není to nic, co bychom tlačili na program v tomto týdnu,“ uvedl Horner, který zároveň připomněl, že Red Bull se připravuje na svou první sezonu s vlastním motorem, bez pomoci Hondy.
Horner zároveň naznačil, že za iniciativou FIA nestojí jednotlivé týmy, ale regulátor sám, který má obavy o kvalitu závodění. „FIA provedla vlastní analýzu a myslím, že se chtějí za každou cenu vyhnout situaci, kdy budou jezdci v závodech příliš často zvedat nohu z plynu a šetřit energii. To by nebylo dobré pro diváky ani pro samotné piloty,“ řekl Horner s tím, že tento styl jízdy by mohl poškodit atraktivitu sportu.
Zároveň vyjádřil podporu návrhu FIA zavést do závodů tzv. „push-to-pass“ prvek, který by jezdcům umožnil aktivněji pracovat s výkonem v závodě. „Myslím, že to dává smysl – byť by bylo ideální, kdybychom to řešili už před dvěma lety. Ale máme ještě deset měsíců do začátku sezony, takže nevidím žádný zásadní problém,“ dodal.
Z celé výměny názorů tak vyplývá, že zatímco Mercedes vnímá diskusi o motorech jako náhlou a nesystematickou, Red Bull a FIA tvrdí, že jde o součást dlouhodobější snahy vylepšit závodní produkt. Spor mezi Wolffem a Hornerem tak opět ukazuje rozdílné strategické pohledy dvou největších rivalů současné F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.