Christian Horner přiznal, že Red Bull v minulosti někdy povyšoval jezdce příliš rychle, což vedlo k rozhodnutí vrátit Liama Lawsona zpět do Racing Bulls a nahradit ho Yukim Tsunodou. Lawson se s tímto krokem vyrovnává a zaměřuje se na využití nové příležitosti, přičemž Racing Bulls v roce 2025 vykazují výrazný pokrok.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, přiznal, že tým v minulosti někdy "příliš rychle povyšoval jezdce." Tento komentář přichází po rozhodnutí vrátit Liama Lawsona zpět do juniorského týmu Racing Bulls a nahradit ho Yukim Tsunodou.
Tento krok ze strany týmu Milton Keynes vyvolal kritiku, protože někteří tvrdí, že novozélandský jezdec si zasloužil delší dobu, aby ukázal své schopnosti, obzvlášť když Max Verstappen také není zcela spokojený s vozem RB21.
Během showrunu v Tokiu, kde byly přítomny oba týmy, se Horner vyjádřil k rozhodnutí: „V minulých letech jsme možná povýšili jezdce příliš brzy. Když si vzpomenu na období Alexe Albona… Pierre Gasly byl dosazen příliš rychle, když Daniel Ricciardo přestoupil do Renaultu.“
„Zvláště v Red Bull Racing jsme možná posunuli juniory příliš brzy. Ale proto máme program mladých jezdců, do kterého investujeme. To dalo šanci mnoha jezdcům, myslím, že sedm z aktuálních jezdců na startovním roštu prošlo programem Red Bull.“
Lawson se k sitaci vyjádřil před Velkou cenou Japonska a přiznal, že "to nebylo něco, co by očekával tak brzy." Řekl médiím: „Možná to bylo něco, co jsem nečekal tak brzy, ale není to moje rozhodnutí.“
„Pro mě jde teď o využití této příležitosti a stále mám možnost být ve Formuli 1,“ dodal.
„Byl jsem spíše překvapený. Je to velmi brzy v sezóně a doufal jsem, že se dostanu na trať, na které jsem už závodil, a budu mít čistý víkend, abych měl šanci,“ dodal Lawson. „Ale rozhodnutí bylo učiněno, když mi to oznámili. I když bylo těžké to slyšet, měl jsem jeden nebo dva dny na rozmyšlenou.“
Ačkoli to pro Lawsona může být těžká rána, tým Racing Bulls ukázal v tomto roce výrazný pokrok v porovnání s rokem 2024. Jak si oba jezdci po přesunu povedou se ukáže již tento víkend v Japonsku na legendárním okruhu v Suzuce.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.