Honda od roku 2026 naváže spolupráci s Aston Martinem jako výhradní dodavatel pohonných jednotek v rámci nové technické éry F1. Tento krok znamená odklon od Red Bullu a potvrzuje ambice Hondy stát se klíčovým hráčem v budoucnosti motorsportu. Co to znamená pro Júkiho Cunodu?
Budoucnost Júkiho Cunody v Red Bullu závisí výhradně na jeho výkonech, zdůraznil prezident Honda Racing Corporation Koji Watanabe. Přestože Honda od roku 2026 vstoupí do nové éry spolupráce s Aston Martinem, mladý japonský jezdec dostává jedinečnou příležitost zazářit už nyní – a to v hlavním týmu Red Bullu, kde vystřídá Liama Lawsona.
Toto rozhodnutí přichází jako překvapení nejen pro fanoušky, ale i pro samotný paddock Formule 1. Cunoda, který doposud závodil za Racing Bulls, dlouho usiloval o místo v hlavním týmu Red Bullu, ale opakovaně se dočkal odmítnutí. Ještě před několika týdny to vypadalo, že jeho šance na povýšení jsou mizivé, zvláště když rakouská stáj stále zvažovala jiné možnosti pro sezónu 2025.
Nakonec se však vedení Red Bullu rozhodlo k radikálnímu kroku. Lawson, jenž měl být nadějným přírůstkem do sestavy, nezvládl své první závody podle očekávání a tým se rozhodl jednat. Cunoda tak dostává jedinečnou příležitost – a to přímo před zraky domácích fanoušků v Suzuce.
Přestože se spekulovalo o tom, že Honda mohla vyvíjet tlak na Red Bull, aby Cunodu posunul do hlavního týmu, Watanabe tato tvrzení jednoznačně odmítl. „Naše spolupráce s Red Bullem letos končí, takže nemáme žádnou možnost ovlivnit jejich rozhodnutí ohledně roku 2026,“ uvedl. Zdůraznil, že Cunoda se do týmu dostal výhradně díky svým výkonům a pokud si chce místo udržet, musí v tom pokračovat, informuje Motorsport.com.
Podle Watanabeho se Honda ani nesnažila ovlivnit rozhodnutí Red Bullu o jezdecké sestavě. „Nevíme, kdy a jak Red Bull učiní rozhodnutí, ale vždy jim říkáme, že by měli vybírat toho nejlepšího jezdce,“ vysvětlil s tím, že Honda v této situaci nehrála žádnou roli.
Japonská Velká cena bude pro Cunodu nejen výzvou, ale i obrovskou motivací. Startovat poprvé za Red Bull právě před domácím publikem přináší zvláštní kombinaci tlaku i euforie.
„Je to ideální situace,“ přiznal Cunoda. „Přirozeně vnímám tlak od Red Bullu, stejně jako očekávání od Hondy. Ale je to jedinečný okamžik, ve kterém se spojuje několik výzev, a já si ho chci maximálně užít.“
Ať už jeho cesta povede kamkoliv, jedno je jisté – Suzuka se pro něj stane klíčovým momentem v jeho kariéře.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.