Honda dává ruce pryč: Cunoda stojí před největší výzvou kariéry

Yuki Tsunoda v Red Bullu
Yuki Tsunoda v Red Bullu, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček 2. dubna 2025 11:52
Sdílej:

Honda od roku 2026 naváže spolupráci s Aston Martinem jako výhradní dodavatel pohonných jednotek v rámci nové technické éry F1. Tento krok znamená odklon od Red Bullu a potvrzuje ambice Hondy stát se klíčovým hráčem v budoucnosti motorsportu. Co to znamená pro Júkiho Cunodu?

Budoucnost Júkiho Cunody v Red Bullu závisí výhradně na jeho výkonech, zdůraznil prezident Honda Racing Corporation Koji Watanabe. Přestože Honda od roku 2026 vstoupí do nové éry spolupráce s Aston Martinem, mladý japonský jezdec dostává jedinečnou příležitost zazářit už nyní – a to v hlavním týmu Red Bullu, kde vystřídá Liama Lawsona.

Toto rozhodnutí přichází jako překvapení nejen pro fanoušky, ale i pro samotný paddock Formule 1. Cunoda, který doposud závodil za Racing Bulls, dlouho usiloval o místo v hlavním týmu Red Bullu, ale opakovaně se dočkal odmítnutí. Ještě před několika týdny to vypadalo, že jeho šance na povýšení jsou mizivé, zvláště když rakouská stáj stále zvažovala jiné možnosti pro sezónu 2025.

Nakonec se však vedení Red Bullu rozhodlo k radikálnímu kroku. Lawson, jenž měl být nadějným přírůstkem do sestavy, nezvládl své první závody podle očekávání a tým se rozhodl jednat. Cunoda tak dostává jedinečnou příležitost – a to přímo před zraky domácích fanoušků v Suzuce.

Přestože se spekulovalo o tom, že Honda mohla vyvíjet tlak na Red Bull, aby Cunodu posunul do hlavního týmu, Watanabe tato tvrzení jednoznačně odmítl. „Naše spolupráce s Red Bullem letos končí, takže nemáme žádnou možnost ovlivnit jejich rozhodnutí ohledně roku 2026,“ uvedl. Zdůraznil, že Cunoda se do týmu dostal výhradně díky svým výkonům a pokud si chce místo udržet, musí v tom pokračovat, informuje Motorsport.com.

Podle Watanabeho se Honda ani nesnažila ovlivnit rozhodnutí Red Bullu o jezdecké sestavě. „Nevíme, kdy a jak Red Bull učiní rozhodnutí, ale vždy jim říkáme, že by měli vybírat toho nejlepšího jezdce,“ vysvětlil s tím, že Honda v této situaci nehrála žádnou roli.

Japonská Velká cena bude pro Cunodu nejen výzvou, ale i obrovskou motivací. Startovat poprvé za Red Bull právě před domácím publikem přináší zvláštní kombinaci tlaku i euforie.

„Je to ideální situace,“ přiznal Cunoda. „Přirozeně vnímám tlak od Red Bullu, stejně jako očekávání od Hondy. Ale je to jedinečný okamžik, ve kterém se spojuje několik výzev, a já si ho chci maximálně užít.“

Ať už jeho cesta povede kamkoliv, jedno je jisté – Suzuka se pro něj stane klíčovým momentem v jeho kariéře.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.