Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Podle bývalého pilota Formule 1 Johnnyho Herberta musí Jack Doohan začít sbírat body, aby si udržel místo v týmu Alpine.
Herbert tvrdí, že 22letý Doohan "nemusí mít obavy", pokud se mu podaří přispět k týmovým výsledkům vedle Pierra Gaslyho. "Doohanův začátek sezóny nebyl špatný," řekl Herbert, i když zaznamenal několik výrazných nehod a stále neotevřel svůj bodový účet v F1.
Kromě diskvalifikace jeho týmového kolegy v Číně a jejich společného jednoho odstavení závodu, se Doohanovo nejlepší umístění, P13, rovná nejhoršímu výsledku Gaslyho, informuje RacingNews365.
Gasly přitom získal jediné body pro tým Enstone zatím v této sezóně, když skvěle dojel sedmý v Bahrajnu. I když Doohan v Sakhiru bojoval o body, nakonec závod dokončil bez bodového zisku.
Poté, co se zdálo, že Doohan přežil pět závodů, které byly spekulovány jako termín pro zajištění důvěry vedení Alpine, australský jezdec ještě není zcela v bezpečí, zejména s tím, že Franco Colapinto čeká na svou šanci.
Herbert poukázal na to, že každý tým v F1 chce mít ty nejlepší jezdce ve svých dvou vozech, což znamená, že Doohan musí dokázat, že je lepší volbou než Argentinec Colapinto a než kdokoli jiný na trhu. "Vím, že trh je pravděpodobně na příští rok nebo dva trochu uzavřený, nebo pro některé týmy mnohem déle, pokud vezmeš McLaren, například," řekl Herbert. "Ale musíš se snažit sehnat ty nejlepší jezdce, které můžeš, v určitém okamžiku."
Pro vysvětlení úkolu, který stojí před Doohanem, Herbert použil vlastní zkušenosti z doby, kdy závodil za Benetton, což byla jedna z předchozích podob Alpine, kde byl Flavio Briatore týmovým šéfem. Poukázal na nedávnou situaci v Red Bullu, kde byl Sergio Perez propuštěn, protože nedokázal dostatečně přispět k obraně titulového boje týmu v minulém roce.
"Vrátím-li se k Red Bullu, a i k mému času v Benettonu, vždy šlo o konstruktérský šampionát," vysvětlil Herbert. "Musíš mít správné jezdce. U Red Bullu to bylo vše o Maxovi [Verstappenovi], přičemž Sergio [Pérez] pravděpodobně udělal dobrou práci, ale nebylo to dostatečné pro to, co Red Bull očekával."
"Důležité je mít jezdce, který přinese výsledky," dodal. "A s Jackem, to je přesně to, co musí udělat. Pokud to zvládne, nemusí se o nic starat."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.