Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Podle bývalého pilota Formule 1 Johnnyho Herberta musí Jack Doohan začít sbírat body, aby si udržel místo v týmu Alpine.
Herbert tvrdí, že 22letý Doohan "nemusí mít obavy", pokud se mu podaří přispět k týmovým výsledkům vedle Pierra Gaslyho. "Doohanův začátek sezóny nebyl špatný," řekl Herbert, i když zaznamenal několik výrazných nehod a stále neotevřel svůj bodový účet v F1.
Kromě diskvalifikace jeho týmového kolegy v Číně a jejich společného jednoho odstavení závodu, se Doohanovo nejlepší umístění, P13, rovná nejhoršímu výsledku Gaslyho, informuje RacingNews365.
Gasly přitom získal jediné body pro tým Enstone zatím v této sezóně, když skvěle dojel sedmý v Bahrajnu. I když Doohan v Sakhiru bojoval o body, nakonec závod dokončil bez bodového zisku.
Poté, co se zdálo, že Doohan přežil pět závodů, které byly spekulovány jako termín pro zajištění důvěry vedení Alpine, australský jezdec ještě není zcela v bezpečí, zejména s tím, že Franco Colapinto čeká na svou šanci.
Herbert poukázal na to, že každý tým v F1 chce mít ty nejlepší jezdce ve svých dvou vozech, což znamená, že Doohan musí dokázat, že je lepší volbou než Argentinec Colapinto a než kdokoli jiný na trhu. "Vím, že trh je pravděpodobně na příští rok nebo dva trochu uzavřený, nebo pro některé týmy mnohem déle, pokud vezmeš McLaren, například," řekl Herbert. "Ale musíš se snažit sehnat ty nejlepší jezdce, které můžeš, v určitém okamžiku."
Pro vysvětlení úkolu, který stojí před Doohanem, Herbert použil vlastní zkušenosti z doby, kdy závodil za Benetton, což byla jedna z předchozích podob Alpine, kde byl Flavio Briatore týmovým šéfem. Poukázal na nedávnou situaci v Red Bullu, kde byl Sergio Perez propuštěn, protože nedokázal dostatečně přispět k obraně titulového boje týmu v minulém roce.
"Vrátím-li se k Red Bullu, a i k mému času v Benettonu, vždy šlo o konstruktérský šampionát," vysvětlil Herbert. "Musíš mít správné jezdce. U Red Bullu to bylo vše o Maxovi [Verstappenovi], přičemž Sergio [Pérez] pravděpodobně udělal dobrou práci, ale nebylo to dostatečné pro to, co Red Bull očekával."
"Důležité je mít jezdce, který přinese výsledky," dodal. "A s Jackem, to je přesně to, co musí udělat. Pokud to zvládne, nemusí se o nic starat."
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.