Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Pětivteřinová penalizace pro Maxe Verstappena za zkrácení první zatáčky při souboji s Oscarem Piastrim na Velké ceně Saúdské Arábie vyvolala v paddocku ostré reakce. Ačkoliv nizozemský pilot situaci veřejně nekomentoval, hlasitě se k verdiktu vyjádřil poradce Red Bullu Helmut Marko, který trest považuje za přehnaný a nespravedlivý.
„Myslím, že závod byl prohraný už na startu. A vážně, kam měl Max uhnout?“ rozohnil se Marko v rozhovoru pro Motorsport.com. Připomněl také podobnou situaci ze sprintu F2, kde jezdci vyvázli bez trestu: „Sledovali jsme závody formule 2 a tam se to samé stalo dvěma nebo třem jezdcům. Dostali pouze varování. Takže podle nás byla pětisekundová penalizace trochu přísná. Ta nekonzistence komisařů v rozhodování je těžko pochopitelná.“
Marko rovněž připomněl, že Verstappen byl na brzdách o něco vepředu a měl tempo na to, aby si vybudoval náskok. „Ano, Piastri byl na startu před ním, ale v brzdné zóně byl Max lehce vpředu. Ale je to tak, jak to je. Pozitivní na tom je, že jsme měli tempo, opotřebení pneumatik bylo pod kontrolou. Po penalizaci jsme se soustředili, abychom ubránili druhou pozici.“
V rozhovoru pro rakouskou ORF Marko přiznal, že na začátku víkendu by s druhým místem byli spokojeni. „Kdyby nám někdo v pátek řekl, že dojedeme druzí, slavili bychom. Jenže změny na autě byly tak účinné, že jsme teď samozřejmě trochu zklamaní, že jsme si neodvezli vítězství,“ uvedl. Přesto si pochvaluje výkonnost vozu a stabilitu v degradaci pneumatik.
Na závěr se Marko zaměřil i na vnitrotýmovou dynamiku McLarenu. Rivalita mezi Piastrim a Norrisem by podle něj mohla sehrát ve prospěch Red Bullu významnou roli: „Bylo by pro nás ideální, kdyby se ve vítězstvích střídali – znamená to, že si navzájem berou body. Nemyslím si, že by se někdo z nich spokojil s rolí dvojky. Pokud mezi sebou začnou opravdu bojovat, je to pro nás velká příležitost."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.