Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Pětivteřinová penalizace pro Maxe Verstappena za zkrácení první zatáčky při souboji s Oscarem Piastrim na Velké ceně Saúdské Arábie vyvolala v paddocku ostré reakce. Ačkoliv nizozemský pilot situaci veřejně nekomentoval, hlasitě se k verdiktu vyjádřil poradce Red Bullu Helmut Marko, který trest považuje za přehnaný a nespravedlivý.
„Myslím, že závod byl prohraný už na startu. A vážně, kam měl Max uhnout?“ rozohnil se Marko v rozhovoru pro Motorsport.com. Připomněl také podobnou situaci ze sprintu F2, kde jezdci vyvázli bez trestu: „Sledovali jsme závody formule 2 a tam se to samé stalo dvěma nebo třem jezdcům. Dostali pouze varování. Takže podle nás byla pětisekundová penalizace trochu přísná. Ta nekonzistence komisařů v rozhodování je těžko pochopitelná.“
Marko rovněž připomněl, že Verstappen byl na brzdách o něco vepředu a měl tempo na to, aby si vybudoval náskok. „Ano, Piastri byl na startu před ním, ale v brzdné zóně byl Max lehce vpředu. Ale je to tak, jak to je. Pozitivní na tom je, že jsme měli tempo, opotřebení pneumatik bylo pod kontrolou. Po penalizaci jsme se soustředili, abychom ubránili druhou pozici.“
V rozhovoru pro rakouskou ORF Marko přiznal, že na začátku víkendu by s druhým místem byli spokojeni. „Kdyby nám někdo v pátek řekl, že dojedeme druzí, slavili bychom. Jenže změny na autě byly tak účinné, že jsme teď samozřejmě trochu zklamaní, že jsme si neodvezli vítězství,“ uvedl. Přesto si pochvaluje výkonnost vozu a stabilitu v degradaci pneumatik.
Na závěr se Marko zaměřil i na vnitrotýmovou dynamiku McLarenu. Rivalita mezi Piastrim a Norrisem by podle něj mohla sehrát ve prospěch Red Bullu významnou roli: „Bylo by pro nás ideální, kdyby se ve vítězstvích střídali – znamená to, že si navzájem berou body. Nemyslím si, že by se někdo z nich spokojil s rolí dvojky. Pokud mezi sebou začnou opravdu bojovat, je to pro nás velká příležitost."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.