Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Šéf Red Bullu Christian Horner zpochybnil penalizaci, kterou Max Verstappen obdržel během Velké ceny Saúdské Arábie, a zveřejnil sérii záběrů z palubní kamery, které podle něj dokazují, že Nizozemec jednal v mezích pravidel.
Verstappen dostal pětisekundový trest za to, že v první zatáčce vyjel mimo trať a udržel si tím pozici před Oscarem Piastrim.
Incident se odehrál hned na začátku závodu a měl dopad na vývoj celé velké ceny. Verstappen si trest odpykal při své zastávce v boxech a do cíle dorazil s nevelkým odstupem za vítězným Australanem. FIA následně zveřejnila dokument, který podrobně popisuje důvody penalizace, přičemž klíčovým faktorem bylo, že Piastri byl v nájezdu do první zatáčky minimálně vedle Verstappena a měl právo na férový souboj.
Komisaři uvedli, že Verstappen opustil trať a získal tím trvalou výhodu, kterou nevrátil. V dokumentu stojí, že podle pravidel o závodním prostoru měla být zatáčka uznána jako Piastriho, a tudíž mu měl Verstappen nechat místo. Tím, že se tak nestalo, Nizozemec si pozici udržel nelegitimně.
Standardní penalizace pro takovéto porušení pravidel bývá deset sekund. V tomto případě však komisaři rozhodli o mírnějším trestu, protože k incidentu došlo hned v úvodním kole a zatáčce. To bylo označeno jako polehčující okolnost, díky které byl Verstappen potrestán pouze pěti sekundami.
Přestože se Verstappen k celé situaci vyjadřovat nechtěl, FIA v dokumentu přiznala, že trest mohl být tvrdší. Jako srovnání byl uveden případ Liama Lawsona, který v jiném závodě obdržel desetisekundovou penalizaci za obdobné provinění.
Celá situace vyvolala v paddocku diskuzi o konzistentnosti trestání a posuzování incidentů v první zatáčce. Hornerův nesouhlas a zveřejněné záběry jen podtrhují, že Red Bull považuje rozhodnutí FIA za sporné, a i když se Verstappen s trestem vyrovnal bez ztráty výrazné pozice, otázky nad jeho oprávněností zůstávají.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.