Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Šéf Red Bullu Christian Horner zpochybnil penalizaci, kterou Max Verstappen obdržel během Velké ceny Saúdské Arábie, a zveřejnil sérii záběrů z palubní kamery, které podle něj dokazují, že Nizozemec jednal v mezích pravidel.
Verstappen dostal pětisekundový trest za to, že v první zatáčce vyjel mimo trať a udržel si tím pozici před Oscarem Piastrim.
Incident se odehrál hned na začátku závodu a měl dopad na vývoj celé velké ceny. Verstappen si trest odpykal při své zastávce v boxech a do cíle dorazil s nevelkým odstupem za vítězným Australanem. FIA následně zveřejnila dokument, který podrobně popisuje důvody penalizace, přičemž klíčovým faktorem bylo, že Piastri byl v nájezdu do první zatáčky minimálně vedle Verstappena a měl právo na férový souboj.
Komisaři uvedli, že Verstappen opustil trať a získal tím trvalou výhodu, kterou nevrátil. V dokumentu stojí, že podle pravidel o závodním prostoru měla být zatáčka uznána jako Piastriho, a tudíž mu měl Verstappen nechat místo. Tím, že se tak nestalo, Nizozemec si pozici udržel nelegitimně.
Standardní penalizace pro takovéto porušení pravidel bývá deset sekund. V tomto případě však komisaři rozhodli o mírnějším trestu, protože k incidentu došlo hned v úvodním kole a zatáčce. To bylo označeno jako polehčující okolnost, díky které byl Verstappen potrestán pouze pěti sekundami.
Přestože se Verstappen k celé situaci vyjadřovat nechtěl, FIA v dokumentu přiznala, že trest mohl být tvrdší. Jako srovnání byl uveden případ Liama Lawsona, který v jiném závodě obdržel desetisekundovou penalizaci za obdobné provinění.
Celá situace vyvolala v paddocku diskuzi o konzistentnosti trestání a posuzování incidentů v první zatáčce. Hornerův nesouhlas a zveřejněné záběry jen podtrhují, že Red Bull považuje rozhodnutí FIA za sporné, a i když se Verstappen s trestem vyrovnal bez ztráty výrazné pozice, otázky nad jeho oprávněností zůstávají.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.