McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lando Norris si v Melbourne připsal vítězství a potvrdil sílu McLarenu, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri doufal v podobný úspěch. Po týmových pokynech ale ztratil šanci bojovat o vítězství a nakonec ho zradilo i počasí – při dešti skončil na trávě a dojel devátý.
Helmut Marko se domnívá, že právě tento moment odhalil slabinu Piastriho, kterou by Max Verstappen mohl v boji o titul využít, i když McLaren aktuálně vypadá jako nejrychlejší tým na trati.
Helmut Marko otevřeně přiznal, že Red Bull musí tvrdě pracovat, aby dohnal McLaren. „Jak jsem řekl, pneumatiky musí přijít do boxů během zahřívací fáze a musí vydržet déle. Celkově musí být auto snadněji vyvážené, a to samozřejmě nebude možné okamžitě,“ uvedl pro rakouskou televizi ORF.
Podle něj bude trvat „tři až pět závodů“, než tým představí potřebné vylepšení. „Máme v plánu vývoj, ale řekli jsme, že to nějakou dobu potrvá,“ dodal.
Marko se také vyjádřil k chybě Oscara Piastriho v Austrálii. „Pokud na něj budete vyvíjet tlak, je možné ho dostat do problémů,“ řekl. „Ale jak jsem řekl, jsou to dva velmi silní jezdci a auto je téměř dokonalé. Ale po jednom z 24 letošních závodů jsme na to ještě nevsadili klobouky.“
Oscar Piastriho chyba v Austrálii, kdy vyletěl z trati, byla kritizována, ale není fér ho za ni přehnaně trestat, protože jeho týmový kolega Lando Norris měl podobný problém. Piastri jinak závodil skvěle a měl šanci ukončit dlouhé čekání Austrálie na umístění domácího jezdce na stupních vítězů.
Damon Hill podpořil Piastriho a vyzval ho, aby se od toho odrazil a vrátil do boje, i když na Norrise v šampionátu ztrácí již 23 bodů. Tento začátek sezóny může být pro 23letého Piastriho znepokojivý, protože už v prvním závodě podléhal týmovým příkazům. McLaren se soustředí na Pohár konstruktérů, což ovlivňuje jejich rozhodnutí a odměny, ale oba jezdci budou letos usilovat i o titul mistra světa.
Piastri musí být opatrný, aby jeho brzká chyba nevedla k tomu, že se dostane na druhé místo v týmu McLaren dříve, než by si přál.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.