McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lando Norris si v Melbourne připsal vítězství a potvrdil sílu McLarenu, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri doufal v podobný úspěch. Po týmových pokynech ale ztratil šanci bojovat o vítězství a nakonec ho zradilo i počasí – při dešti skončil na trávě a dojel devátý.
Helmut Marko se domnívá, že právě tento moment odhalil slabinu Piastriho, kterou by Max Verstappen mohl v boji o titul využít, i když McLaren aktuálně vypadá jako nejrychlejší tým na trati.
Helmut Marko otevřeně přiznal, že Red Bull musí tvrdě pracovat, aby dohnal McLaren. „Jak jsem řekl, pneumatiky musí přijít do boxů během zahřívací fáze a musí vydržet déle. Celkově musí být auto snadněji vyvážené, a to samozřejmě nebude možné okamžitě,“ uvedl pro rakouskou televizi ORF.
Podle něj bude trvat „tři až pět závodů“, než tým představí potřebné vylepšení. „Máme v plánu vývoj, ale řekli jsme, že to nějakou dobu potrvá,“ dodal.
Marko se také vyjádřil k chybě Oscara Piastriho v Austrálii. „Pokud na něj budete vyvíjet tlak, je možné ho dostat do problémů,“ řekl. „Ale jak jsem řekl, jsou to dva velmi silní jezdci a auto je téměř dokonalé. Ale po jednom z 24 letošních závodů jsme na to ještě nevsadili klobouky.“
Oscar Piastriho chyba v Austrálii, kdy vyletěl z trati, byla kritizována, ale není fér ho za ni přehnaně trestat, protože jeho týmový kolega Lando Norris měl podobný problém. Piastri jinak závodil skvěle a měl šanci ukončit dlouhé čekání Austrálie na umístění domácího jezdce na stupních vítězů.
Damon Hill podpořil Piastriho a vyzval ho, aby se od toho odrazil a vrátil do boje, i když na Norrise v šampionátu ztrácí již 23 bodů. Tento začátek sezóny může být pro 23letého Piastriho znepokojivý, protože už v prvním závodě podléhal týmovým příkazům. McLaren se soustředí na Pohár konstruktérů, což ovlivňuje jejich rozhodnutí a odměny, ale oba jezdci budou letos usilovat i o titul mistra světa.
Piastri musí být opatrný, aby jeho brzká chyba nevedla k tomu, že se dostane na druhé místo v týmu McLaren dříve, než by si přál.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.