McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lando Norris si v Melbourne připsal vítězství a potvrdil sílu McLarenu, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri doufal v podobný úspěch. Po týmových pokynech ale ztratil šanci bojovat o vítězství a nakonec ho zradilo i počasí – při dešti skončil na trávě a dojel devátý.
Helmut Marko se domnívá, že právě tento moment odhalil slabinu Piastriho, kterou by Max Verstappen mohl v boji o titul využít, i když McLaren aktuálně vypadá jako nejrychlejší tým na trati.
Helmut Marko otevřeně přiznal, že Red Bull musí tvrdě pracovat, aby dohnal McLaren. „Jak jsem řekl, pneumatiky musí přijít do boxů během zahřívací fáze a musí vydržet déle. Celkově musí být auto snadněji vyvážené, a to samozřejmě nebude možné okamžitě,“ uvedl pro rakouskou televizi ORF.
Podle něj bude trvat „tři až pět závodů“, než tým představí potřebné vylepšení. „Máme v plánu vývoj, ale řekli jsme, že to nějakou dobu potrvá,“ dodal.
Marko se také vyjádřil k chybě Oscara Piastriho v Austrálii. „Pokud na něj budete vyvíjet tlak, je možné ho dostat do problémů,“ řekl. „Ale jak jsem řekl, jsou to dva velmi silní jezdci a auto je téměř dokonalé. Ale po jednom z 24 letošních závodů jsme na to ještě nevsadili klobouky.“
Oscar Piastriho chyba v Austrálii, kdy vyletěl z trati, byla kritizována, ale není fér ho za ni přehnaně trestat, protože jeho týmový kolega Lando Norris měl podobný problém. Piastri jinak závodil skvěle a měl šanci ukončit dlouhé čekání Austrálie na umístění domácího jezdce na stupních vítězů.
Damon Hill podpořil Piastriho a vyzval ho, aby se od toho odrazil a vrátil do boje, i když na Norrise v šampionátu ztrácí již 23 bodů. Tento začátek sezóny může být pro 23letého Piastriho znepokojivý, protože už v prvním závodě podléhal týmovým příkazům. McLaren se soustředí na Pohár konstruktérů, což ovlivňuje jejich rozhodnutí a odměny, ale oba jezdci budou letos usilovat i o titul mistra světa.
Piastri musí být opatrný, aby jeho brzká chyba nevedla k tomu, že se dostane na druhé místo v týmu McLaren dříve, než by si přál.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.