McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lando Norris si v Melbourne připsal vítězství a potvrdil sílu McLarenu, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri doufal v podobný úspěch. Po týmových pokynech ale ztratil šanci bojovat o vítězství a nakonec ho zradilo i počasí – při dešti skončil na trávě a dojel devátý.
Helmut Marko se domnívá, že právě tento moment odhalil slabinu Piastriho, kterou by Max Verstappen mohl v boji o titul využít, i když McLaren aktuálně vypadá jako nejrychlejší tým na trati.
Helmut Marko otevřeně přiznal, že Red Bull musí tvrdě pracovat, aby dohnal McLaren. „Jak jsem řekl, pneumatiky musí přijít do boxů během zahřívací fáze a musí vydržet déle. Celkově musí být auto snadněji vyvážené, a to samozřejmě nebude možné okamžitě,“ uvedl pro rakouskou televizi ORF.
Podle něj bude trvat „tři až pět závodů“, než tým představí potřebné vylepšení. „Máme v plánu vývoj, ale řekli jsme, že to nějakou dobu potrvá,“ dodal.
Marko se také vyjádřil k chybě Oscara Piastriho v Austrálii. „Pokud na něj budete vyvíjet tlak, je možné ho dostat do problémů,“ řekl. „Ale jak jsem řekl, jsou to dva velmi silní jezdci a auto je téměř dokonalé. Ale po jednom z 24 letošních závodů jsme na to ještě nevsadili klobouky.“
Oscar Piastriho chyba v Austrálii, kdy vyletěl z trati, byla kritizována, ale není fér ho za ni přehnaně trestat, protože jeho týmový kolega Lando Norris měl podobný problém. Piastri jinak závodil skvěle a měl šanci ukončit dlouhé čekání Austrálie na umístění domácího jezdce na stupních vítězů.
Damon Hill podpořil Piastriho a vyzval ho, aby se od toho odrazil a vrátil do boje, i když na Norrise v šampionátu ztrácí již 23 bodů. Tento začátek sezóny může být pro 23letého Piastriho znepokojivý, protože už v prvním závodě podléhal týmovým příkazům. McLaren se soustředí na Pohár konstruktérů, což ovlivňuje jejich rozhodnutí a odměny, ale oba jezdci budou letos usilovat i o titul mistra světa.
Piastri musí být opatrný, aby jeho brzká chyba nevedla k tomu, že se dostane na druhé místo v týmu McLaren dříve, než by si přál.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.