Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
V posledních měsících média neustále spekulovala o tom, jakým směrem se Max Verstappen vydá, od možného přestupu k Mercedesu až po úplný odchod z Formule 1. Podle Helmuta Marka, poradce Red Bullu, se ale zdá, že Nizozemec opět našel motivaci a jeho pozornost se vrací plně k F1.
Loňský rok nebyl pro Verstappena jednoduchý. Po poklesu konkurenceschopnosti RB20 po GP v Miami se začal více věnovat simracingu, což se postupně odrazilo i na jeho reálných závodních výsledcích. „Po Maďarsku už buď dostal zákaz, nebo sám přestal závodit v simulátorech během víkendů, podle toho, komu věřit,“ vysvětlil Marko, pro Autosport.
Vedle toho Verstappen značně investoval energii do své GT stáje. Během léta testoval GT3 Ferrari pod pseudonymem Franz Hermann a soustředil se na rozvoj svého týmu, což naznačovalo, že jeho mysl byla částečně odkloněna od F1.
Situace se začala měnit během posledních dvou víkendů. Verstappen předvedl přesvědčivý výkon na domácí GP v Nizozemsku a jeho RB21 navíc dostal upgrade, který zahrnoval nový podvozek a přední křídlo. „Tyto úpravy nejsou jen na Monzu, jejich efekt je dlouhodobý,“ uvedl Marko.
„V Baku a na rychlých okruzích jsem velmi optimistický,“ dodal poradce Red Bullu. „Doufám i v Singapur, jediný závod, který jsme zatím nevyhráli. Na pomalých tratích jsme byli slabší, ale teď věřím, že je možné cokoli. Max je motivovaný, jakého jsem dlouho neviděl. O GT už ani nemluví.“
Red Bull navíc nechal Verstappena prosadit vlastní nastavení vozu. „Ano, inženýři nyní více naslouchají jezdci,“ řekl Marko. „Máme rychlého a zkušeného pilota, takže je správné, aby měl větší slovo při řízení. Bylo důležité zlepšit maximální rychlost a další změny byly uznány. Tým je nyní otevřenější, diskutuje a nespoléhá se jen na simulace.“
Vývoj RB21 se podle Marka soustředil na lepší ovladatelnost a předvídatelnost, což dělá vůz stabilnějším. Nový týmový šéf Laurent Mekies přinesl větší důvěru v zkušenosti pilota a ochotu spoléhat se na jeho pocit při rozhodování místo slepé víry v simulace. Přestože Verstappen nyní opět miluje F1, jeho zájem o jiné série, GT nebo MotoGP, zůstává spíše doplňkovou aktivitou. „Max je zapálený pro automobilový sport a znám svou oddaností světu GT3 s Verstappen.com Racing. O MotoGP se zajímá, ale převzetí týmu momentálně není realistické. Vše by muselo být perfektní a šance, že se to brzy stane, je minimální,“ řekl jeho manažer Raymond Vermeulen.
Verstappen tak zůstává plně soustředěn na Formuli 1, motivovaný vylepšeným monopostem a možností prosadit vlastní nastavení vozu. Jeho aktivity mimo F1 slouží spíše jako doplněk a nijak nenarušují jeho hlavní cíle ve světovém šampionátu.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.