Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
Max Verstappen je smluvně vázán s Red Bullem až do konce roku 2028. V roce 2022 podepsal pětileté prodloužení smlouvy krátce po zisku svého prvního titulu mistra světa, čímž prodloužil závazek na celkem šest let.
V posledních dvou letech, kdy Red Bull začal ztrácet svou dominanci, se stále častěji objevují spekulace o možné Verstappenově cestě k Mercedesu. Ty znovu ožily před Velkou cenou Rakouska, když George Russell potvrdil, že Mercedes jedná nejen s ním, ale i s Verstappenem.
Sedmadvacetiletý jezdec by podle zákulisních informací mohl využít výkonnostní klauzuli a odejít, pokud by po Velké ceně Maďarska nebyl mezi čtyřmi nejlepšími jezdci šampionátu. Aktuálně je však Verstappen třetí se 155 body, o 36 bodů před pátým Charlesem Leclercem, takže podmínky klauzule zatím splněny nejsou.
Helmut Marko jednoznačně popřel, že by Max Verstappen podepsal s Mercedesem, a zdůraznil, že to ani udělat nemůže. „Nepodepsal a ani vůbec nemůže,“ uvedl pro Kleine Zeitung. „Už je to otravné. Pořád se opakují ty samé otázky a my dáváme ty samé odpovědi, protože se nic nezměnilo.“
Verstappen se k celé věci vyjádřil stručně během tiskové konference před Velkou cenou Británie. „Z mé strany se nic nezměnilo. Nemám co dodat,“ zopakoval několikrát. Na otázku ohledně nejistoty spojené s rokem 2026 odpověděl: „To je pravda, proto mám smlouvu s Red Bullem.“
V rozhovoru také podotkl, že raději o svém kontraktu nemluví. „Je to tak trochu jednodušší pro všechny,“ uzavřel. Verstappen zůstává soustředěný na výkon za volantem a spekulace kolem své budoucnosti zatím nechává bez hlubšího komentáře.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.