George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Napětí okolo budoucnosti George Russella v týmu Mercedes nabírá na intenzitě. Přestože britský jezdec letos vítězně zazářil v Kanadě a zdatně přebírá vůdčí roli po Lewisi Hamiltonovi, jeho smlouva stále není prodloužena. Na pozadí všeho navíc probíhají rozhovory mezi Mercedesem a čtyřnásobným šampionem Maxem Verstappenem. To v očích některých komentátorů vrhá na Russellovu pozici nepříjemný stín.
Bývalý pilot Formule 1 a respektovaný analytik Martin Brundle se nechal slyšet, že Russell si v aktuální situaci nezaslouží zacházení, kterého se mu dostává. „Ne, nemyslím si, že se k němu chovají fér. Mám pocit, že ho trochu nechali ve štychu,“ prohlásil Brundle v přenosu Sky Sports F1, informuje Motorsport.com. Podle něj Russell odvádí v Mercedesu skvělou práci, přebírá odpovědnost a ukazuje, že tým dokáže vést. O to nepříjemnější je pro něj nejistota ohledně vlastní budoucnosti, zatímco vedení veřejně řeší možný příchod Verstappena.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, sice potvrdil, že jednání s Verstappenem probíhají, zároveň ale tlumí spekulace. „Myslím, že pravděpodobnost, že se to stane, je velmi malá,“ uvedl během víkendu v Rakousku. Zároveň však připustil, že jako šéf týmu musí sledovat všechny možnosti – a pokud se na trhu uvolní takový kalibr, jakým Verstappen bezpochyby je, nelze ho ignorovat.
Situace kolem Verstappena je navíc sama o sobě složitá. I když má Red Bull s pilotem platnou smlouvu, budoucí změny pravidel, nový motor a interní napětí v týmu vyvolávají otázky, zda nizozemská hvězda skutečně dodrží závazek až do konce. Christian Horner bude podle Brundla čelit otázkám, zda existuje možnost z této smlouvy uniknout.
Pro George Russella však mezitím běží čas. Brundle připomíná, že Formule 1 je „žraločí akvárium“, kde není prostor pro pohodlí. „Pokud jste šéf týmu, neuděláte rozhodnutí, dokud nemusíte,“ uzavírá Brundle s narážkou na to, že Russell může čekat ještě dlouho. A přitom ne bez důvodů ke znepokojení.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.