George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Napětí okolo budoucnosti George Russella v týmu Mercedes nabírá na intenzitě. Přestože britský jezdec letos vítězně zazářil v Kanadě a zdatně přebírá vůdčí roli po Lewisi Hamiltonovi, jeho smlouva stále není prodloužena. Na pozadí všeho navíc probíhají rozhovory mezi Mercedesem a čtyřnásobným šampionem Maxem Verstappenem. To v očích některých komentátorů vrhá na Russellovu pozici nepříjemný stín.
Bývalý pilot Formule 1 a respektovaný analytik Martin Brundle se nechal slyšet, že Russell si v aktuální situaci nezaslouží zacházení, kterého se mu dostává. „Ne, nemyslím si, že se k němu chovají fér. Mám pocit, že ho trochu nechali ve štychu,“ prohlásil Brundle v přenosu Sky Sports F1, informuje Motorsport.com. Podle něj Russell odvádí v Mercedesu skvělou práci, přebírá odpovědnost a ukazuje, že tým dokáže vést. O to nepříjemnější je pro něj nejistota ohledně vlastní budoucnosti, zatímco vedení veřejně řeší možný příchod Verstappena.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, sice potvrdil, že jednání s Verstappenem probíhají, zároveň ale tlumí spekulace. „Myslím, že pravděpodobnost, že se to stane, je velmi malá,“ uvedl během víkendu v Rakousku. Zároveň však připustil, že jako šéf týmu musí sledovat všechny možnosti – a pokud se na trhu uvolní takový kalibr, jakým Verstappen bezpochyby je, nelze ho ignorovat.
Situace kolem Verstappena je navíc sama o sobě složitá. I když má Red Bull s pilotem platnou smlouvu, budoucí změny pravidel, nový motor a interní napětí v týmu vyvolávají otázky, zda nizozemská hvězda skutečně dodrží závazek až do konce. Christian Horner bude podle Brundla čelit otázkám, zda existuje možnost z této smlouvy uniknout.
Pro George Russella však mezitím běží čas. Brundle připomíná, že Formule 1 je „žraločí akvárium“, kde není prostor pro pohodlí. „Pokud jste šéf týmu, neuděláte rozhodnutí, dokud nemusíte,“ uzavírá Brundle s narážkou na to, že Russell může čekat ještě dlouho. A přitom ne bez důvodů ke znepokojení.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.