Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Lewis Hamilton uznal, že jeho debut za Ferrari ve Velké ceně Austrálie nebyl podle očekávání, když se během závodu potýkal s nedostatkem sebedůvěry a občasnými komunikačními problémy. I když vedl závod krátce díky riskantní strategii týmu, který ho nechal na trati během náhlé přeháňky, tento krok se ukázal jako nešťastný, což vedlo k poklesu na deváté místo po zastávce pro přechodné pneumatiky a předjetí Oscarem Piastrim.
Tento neuspokojivý výsledek byl zhoršen tím, že Hamilton stále přecházel na nový vůz Ferrari, zejména za složitých deštivých podmínek. Navíc spolupracoval poprvé s novým závodním inženýrem Riccardem Adami, což vedlo k občasným komunikačním nesrovnalostem mezi nimi. Hamilton po závodě přiznal, že očekával lepší debut a přiznal, že přechod na nový tým a adaptace na závodní podmínky pro něj byly větší výzvou, než původně předpokládal.
„Dnes jsem měl pocit, že jsem v hluboké vodě – všechno je nové. Poprvé jsem jel s tímto vozem v dešti a choval se úplně jinak než to, na co jsem zvyklý, jednotka motoru, všechny funkce řízení – všechny tyhle věci se ti najednou naservírují a ty se je snažíš zvládnout,“ řekl Hamilton pro Motorsport.com.
„Bohužel na konci řekli, že to byla jen krátká přeháňka a zbytek trati byl suchý, takže jsem si řekl, 'Zůstanu na trati, jak dlouho to půjde.' Neřekli, že přijde další déšť, a najednou přišel, takže myslím, že nám na konci chyběly ty správné informace,“ dodal Hamilton.
„Z tohoto víkendu si ale můžu odnést hodně. Prošel jsem aklimatizací s novou pohonnou jednotkou v mokrých podmínkách, zvykal jsem si na různé jízdní styly a nastavení na volantu. Snažil jsem se vydržet co nejdéle, v jednom okamžiku jsem dokonce vedl závod. Myslím si však, že nám chyběly informace o tom, jak moc bude pršet. Nemůžeme to považovat za úspěch,“ prozradil Hamilton pro televizi Sky Sports.
Lewis Hamilton přiznal, že v průběhu závodu postrádal sebedůvěru, což mělo negativní vliv na jeho výkon. „Dnes to bylo opravdu těžké, ale příští týden provedeme několik změn na autě,“ řekl Hamilton. Potíže s stabilitou vozu a brzdami, především při akceleraci, ho několikrát přivedly k hranici ztráty kontroly, což mohlo skončit i nehodou.
V souvislosti s problémy v komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim Hamilton uvedl, že je to přirozená součást přechodu, kdy se oba stále seznamují. Po dvanácti letech spolupráce s inženýrem Mercedesu Peteem Bonningtem se musí na nový způsob komunikace a týmovou dynamiku teprve adaptovat, což vedlo k občasným komunikačním komplikacím během závodu.
Veliká komunkační chyba ze strany týmu přišla v momentě příchodu veliké dešťové přeháňky, kdy z ní Ferrari mohlo těžit, ale místo toho nechalo oba jezdce na dráze s pneumatikami do sucha. Hamilton tvrdí, že od týmu nedostal úplně správné informace. „Bylo mi řečeno, že pršet bude jen krátce a rychle, a v klíčovém okamžiku pršelo jen v poslední zatáčce. Říkal jsem si, že zbytek okruhu je suchý a že to udržím na trati, pokud se to nezhorší. Pak ale déšť zesílil,“ vysvětlil Hamilton své myšlení v rozhodujícím momentu závodu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.