Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Lewis Hamilton uznal, že jeho debut za Ferrari ve Velké ceně Austrálie nebyl podle očekávání, když se během závodu potýkal s nedostatkem sebedůvěry a občasnými komunikačními problémy. I když vedl závod krátce díky riskantní strategii týmu, který ho nechal na trati během náhlé přeháňky, tento krok se ukázal jako nešťastný, což vedlo k poklesu na deváté místo po zastávce pro přechodné pneumatiky a předjetí Oscarem Piastrim.
Tento neuspokojivý výsledek byl zhoršen tím, že Hamilton stále přecházel na nový vůz Ferrari, zejména za složitých deštivých podmínek. Navíc spolupracoval poprvé s novým závodním inženýrem Riccardem Adami, což vedlo k občasným komunikačním nesrovnalostem mezi nimi. Hamilton po závodě přiznal, že očekával lepší debut a přiznal, že přechod na nový tým a adaptace na závodní podmínky pro něj byly větší výzvou, než původně předpokládal.
„Dnes jsem měl pocit, že jsem v hluboké vodě – všechno je nové. Poprvé jsem jel s tímto vozem v dešti a choval se úplně jinak než to, na co jsem zvyklý, jednotka motoru, všechny funkce řízení – všechny tyhle věci se ti najednou naservírují a ty se je snažíš zvládnout,“ řekl Hamilton pro Motorsport.com.
„Bohužel na konci řekli, že to byla jen krátká přeháňka a zbytek trati byl suchý, takže jsem si řekl, 'Zůstanu na trati, jak dlouho to půjde.' Neřekli, že přijde další déšť, a najednou přišel, takže myslím, že nám na konci chyběly ty správné informace,“ dodal Hamilton.
„Z tohoto víkendu si ale můžu odnést hodně. Prošel jsem aklimatizací s novou pohonnou jednotkou v mokrých podmínkách, zvykal jsem si na různé jízdní styly a nastavení na volantu. Snažil jsem se vydržet co nejdéle, v jednom okamžiku jsem dokonce vedl závod. Myslím si však, že nám chyběly informace o tom, jak moc bude pršet. Nemůžeme to považovat za úspěch,“ prozradil Hamilton pro televizi Sky Sports.
Lewis Hamilton přiznal, že v průběhu závodu postrádal sebedůvěru, což mělo negativní vliv na jeho výkon. „Dnes to bylo opravdu těžké, ale příští týden provedeme několik změn na autě,“ řekl Hamilton. Potíže s stabilitou vozu a brzdami, především při akceleraci, ho několikrát přivedly k hranici ztráty kontroly, což mohlo skončit i nehodou.
V souvislosti s problémy v komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim Hamilton uvedl, že je to přirozená součást přechodu, kdy se oba stále seznamují. Po dvanácti letech spolupráce s inženýrem Mercedesu Peteem Bonningtem se musí na nový způsob komunikace a týmovou dynamiku teprve adaptovat, což vedlo k občasným komunikačním komplikacím během závodu.
Veliká komunkační chyba ze strany týmu přišla v momentě příchodu veliké dešťové přeháňky, kdy z ní Ferrari mohlo těžit, ale místo toho nechalo oba jezdce na dráze s pneumatikami do sucha. Hamilton tvrdí, že od týmu nedostal úplně správné informace. „Bylo mi řečeno, že pršet bude jen krátce a rychle, a v klíčovém okamžiku pršelo jen v poslední zatáčce. Říkal jsem si, že zbytek okruhu je suchý a že to udržím na trati, pokud se to nezhorší. Pak ale déšť zesílil,“ vysvětlil Hamilton své myšlení v rozhodujícím momentu závodu.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.