Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Lewis Hamilton uznal, že jeho debut za Ferrari ve Velké ceně Austrálie nebyl podle očekávání, když se během závodu potýkal s nedostatkem sebedůvěry a občasnými komunikačními problémy. I když vedl závod krátce díky riskantní strategii týmu, který ho nechal na trati během náhlé přeháňky, tento krok se ukázal jako nešťastný, což vedlo k poklesu na deváté místo po zastávce pro přechodné pneumatiky a předjetí Oscarem Piastrim.
Tento neuspokojivý výsledek byl zhoršen tím, že Hamilton stále přecházel na nový vůz Ferrari, zejména za složitých deštivých podmínek. Navíc spolupracoval poprvé s novým závodním inženýrem Riccardem Adami, což vedlo k občasným komunikačním nesrovnalostem mezi nimi. Hamilton po závodě přiznal, že očekával lepší debut a přiznal, že přechod na nový tým a adaptace na závodní podmínky pro něj byly větší výzvou, než původně předpokládal.
„Dnes jsem měl pocit, že jsem v hluboké vodě – všechno je nové. Poprvé jsem jel s tímto vozem v dešti a choval se úplně jinak než to, na co jsem zvyklý, jednotka motoru, všechny funkce řízení – všechny tyhle věci se ti najednou naservírují a ty se je snažíš zvládnout,“ řekl Hamilton pro Motorsport.com.
„Bohužel na konci řekli, že to byla jen krátká přeháňka a zbytek trati byl suchý, takže jsem si řekl, 'Zůstanu na trati, jak dlouho to půjde.' Neřekli, že přijde další déšť, a najednou přišel, takže myslím, že nám na konci chyběly ty správné informace,“ dodal Hamilton.
„Z tohoto víkendu si ale můžu odnést hodně. Prošel jsem aklimatizací s novou pohonnou jednotkou v mokrých podmínkách, zvykal jsem si na různé jízdní styly a nastavení na volantu. Snažil jsem se vydržet co nejdéle, v jednom okamžiku jsem dokonce vedl závod. Myslím si však, že nám chyběly informace o tom, jak moc bude pršet. Nemůžeme to považovat za úspěch,“ prozradil Hamilton pro televizi Sky Sports.
Lewis Hamilton přiznal, že v průběhu závodu postrádal sebedůvěru, což mělo negativní vliv na jeho výkon. „Dnes to bylo opravdu těžké, ale příští týden provedeme několik změn na autě,“ řekl Hamilton. Potíže s stabilitou vozu a brzdami, především při akceleraci, ho několikrát přivedly k hranici ztráty kontroly, což mohlo skončit i nehodou.
V souvislosti s problémy v komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim Hamilton uvedl, že je to přirozená součást přechodu, kdy se oba stále seznamují. Po dvanácti letech spolupráce s inženýrem Mercedesu Peteem Bonningtem se musí na nový způsob komunikace a týmovou dynamiku teprve adaptovat, což vedlo k občasným komunikačním komplikacím během závodu.
Veliká komunkační chyba ze strany týmu přišla v momentě příchodu veliké dešťové přeháňky, kdy z ní Ferrari mohlo těžit, ale místo toho nechalo oba jezdce na dráze s pneumatikami do sucha. Hamilton tvrdí, že od týmu nedostal úplně správné informace. „Bylo mi řečeno, že pršet bude jen krátce a rychle, a v klíčovém okamžiku pršelo jen v poslední zatáčce. Říkal jsem si, že zbytek okruhu je suchý a že to udržím na trati, pokud se to nezhorší. Pak ale déšť zesílil,“ vysvětlil Hamilton své myšlení v rozhodujícím momentu závodu.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.