Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Lewis Hamilton kritizoval média za to, že podle něj přehnaně rozebrala jeho rádiovou komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim během premiérového víkendu ve Ferrari na Velké ceně Austrálie. Podle sedminásobného mistra světa byly jeho výměny s Adamim zbytečně dramatizovány, zatímco mnohem tvrdší rádiové zprávy od Maxe Verstappena obvykle nevyvolávají takovou pozornost.
„Samozřejmě, všichni to nafoukli. Byla to prostě běžná výměna názorů,“ uvedl Hamilton pro Sky Sports F1 před nadcházející Velkou cenou Číny. „Byl jsem velmi slušný, když jsem to řekl. Řekl jsem jen: ‚Nechte to na mně, prosím.‘ Neposílal jsem ho nikam, nenadával jsem. V tu chvíli jsem měl dost starostí s autem a potřeboval jsem se plně soustředit.“
Hamiltonův první závod ve Ferrari v Melbourne nebyl jednoduchý. Stáj se potýkala s nedostatkem výkonu, strategické chyby navíc připravily jak Hamiltona, tak jeho týmového kolegu Charlese Leclerca o lepší umístění – nakonec skončili na osmém a desátém místě. Některé Hamiltonovy rádiové zprávy, například žádost o méně opakování pokynů, se dostaly do televizního přenosu a vyvolaly diskusi o jeho spolupráci s Adamim. Celkový záznam závodu však ukazuje, že jejich komunikace probíhala po většinu času bez problémů.
Hamilton zároveň upozornil na rozdílný přístup médií k podobným situacím u jiných jezdců, zejména u Verstappena. „Poslechněte si, jak mluví ostatní se svými inženýry – daleko horší,“ řekl. „Maxovy konverzace s jeho inženýrem? Ten chudák si toho vytrpěl dost a nikdo o tom nepíše, ale o mé krátké diskusi ano.“
Jako příklad zmínil Verstappenovy loňské frustrace v Maďarsku, kdy rozčileně reagoval na strategické rozhodnutí Red Bullu a ostře protestoval vůči svému inženýrovi Gianpieru Lambiaseovi.
Navzdory spekulacím Hamilton ujišťuje, že s Adamim žádné problémy nemá. „Doslova se jen poznáváme. Po závodě si řekneme: ‚Hele, brácho, tohle mi nemusíš říkat, ale tohle bych ocenil.‘ Všechno je v pohodě, probíhá to v přátelské atmosféře a jedeme dál.“
Riccardo Adami, který v minulosti spolupracoval se Sebastianem Vettelem a Carlosem Sainzem, nyní čelí výzvě nastavit ideální způsob komunikace s Hamiltonem, který se stále adaptuje na nové prostředí v italské stáji.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.