Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Lewis Hamilton kritizoval média za to, že podle něj přehnaně rozebrala jeho rádiovou komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim během premiérového víkendu ve Ferrari na Velké ceně Austrálie. Podle sedminásobného mistra světa byly jeho výměny s Adamim zbytečně dramatizovány, zatímco mnohem tvrdší rádiové zprávy od Maxe Verstappena obvykle nevyvolávají takovou pozornost.
„Samozřejmě, všichni to nafoukli. Byla to prostě běžná výměna názorů,“ uvedl Hamilton pro Sky Sports F1 před nadcházející Velkou cenou Číny. „Byl jsem velmi slušný, když jsem to řekl. Řekl jsem jen: ‚Nechte to na mně, prosím.‘ Neposílal jsem ho nikam, nenadával jsem. V tu chvíli jsem měl dost starostí s autem a potřeboval jsem se plně soustředit.“
Hamiltonův první závod ve Ferrari v Melbourne nebyl jednoduchý. Stáj se potýkala s nedostatkem výkonu, strategické chyby navíc připravily jak Hamiltona, tak jeho týmového kolegu Charlese Leclerca o lepší umístění – nakonec skončili na osmém a desátém místě. Některé Hamiltonovy rádiové zprávy, například žádost o méně opakování pokynů, se dostaly do televizního přenosu a vyvolaly diskusi o jeho spolupráci s Adamim. Celkový záznam závodu však ukazuje, že jejich komunikace probíhala po většinu času bez problémů.
Hamilton zároveň upozornil na rozdílný přístup médií k podobným situacím u jiných jezdců, zejména u Verstappena. „Poslechněte si, jak mluví ostatní se svými inženýry – daleko horší,“ řekl. „Maxovy konverzace s jeho inženýrem? Ten chudák si toho vytrpěl dost a nikdo o tom nepíše, ale o mé krátké diskusi ano.“
Jako příklad zmínil Verstappenovy loňské frustrace v Maďarsku, kdy rozčileně reagoval na strategické rozhodnutí Red Bullu a ostře protestoval vůči svému inženýrovi Gianpieru Lambiaseovi.
Navzdory spekulacím Hamilton ujišťuje, že s Adamim žádné problémy nemá. „Doslova se jen poznáváme. Po závodě si řekneme: ‚Hele, brácho, tohle mi nemusíš říkat, ale tohle bych ocenil.‘ Všechno je v pohodě, probíhá to v přátelské atmosféře a jedeme dál.“
Riccardo Adami, který v minulosti spolupracoval se Sebastianem Vettelem a Carlosem Sainzem, nyní čelí výzvě nastavit ideální způsob komunikace s Hamiltonem, který se stále adaptuje na nové prostředí v italské stáji.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.