Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Lewis Hamilton kritizoval média za to, že podle něj přehnaně rozebrala jeho rádiovou komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim během premiérového víkendu ve Ferrari na Velké ceně Austrálie. Podle sedminásobného mistra světa byly jeho výměny s Adamim zbytečně dramatizovány, zatímco mnohem tvrdší rádiové zprávy od Maxe Verstappena obvykle nevyvolávají takovou pozornost.
„Samozřejmě, všichni to nafoukli. Byla to prostě běžná výměna názorů,“ uvedl Hamilton pro Sky Sports F1 před nadcházející Velkou cenou Číny. „Byl jsem velmi slušný, když jsem to řekl. Řekl jsem jen: ‚Nechte to na mně, prosím.‘ Neposílal jsem ho nikam, nenadával jsem. V tu chvíli jsem měl dost starostí s autem a potřeboval jsem se plně soustředit.“
Hamiltonův první závod ve Ferrari v Melbourne nebyl jednoduchý. Stáj se potýkala s nedostatkem výkonu, strategické chyby navíc připravily jak Hamiltona, tak jeho týmového kolegu Charlese Leclerca o lepší umístění – nakonec skončili na osmém a desátém místě. Některé Hamiltonovy rádiové zprávy, například žádost o méně opakování pokynů, se dostaly do televizního přenosu a vyvolaly diskusi o jeho spolupráci s Adamim. Celkový záznam závodu však ukazuje, že jejich komunikace probíhala po většinu času bez problémů.
Hamilton zároveň upozornil na rozdílný přístup médií k podobným situacím u jiných jezdců, zejména u Verstappena. „Poslechněte si, jak mluví ostatní se svými inženýry – daleko horší,“ řekl. „Maxovy konverzace s jeho inženýrem? Ten chudák si toho vytrpěl dost a nikdo o tom nepíše, ale o mé krátké diskusi ano.“
Jako příklad zmínil Verstappenovy loňské frustrace v Maďarsku, kdy rozčileně reagoval na strategické rozhodnutí Red Bullu a ostře protestoval vůči svému inženýrovi Gianpieru Lambiaseovi.
Navzdory spekulacím Hamilton ujišťuje, že s Adamim žádné problémy nemá. „Doslova se jen poznáváme. Po závodě si řekneme: ‚Hele, brácho, tohle mi nemusíš říkat, ale tohle bych ocenil.‘ Všechno je v pohodě, probíhá to v přátelské atmosféře a jedeme dál.“
Riccardo Adami, který v minulosti spolupracoval se Sebastianem Vettelem a Carlosem Sainzem, nyní čelí výzvě nastavit ideální způsob komunikace s Hamiltonem, který se stále adaptuje na nové prostředí v italské stáji.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.