Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Lewis Hamilton kritizoval média za to, že podle něj přehnaně rozebrala jeho rádiovou komunikaci s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim během premiérového víkendu ve Ferrari na Velké ceně Austrálie. Podle sedminásobného mistra světa byly jeho výměny s Adamim zbytečně dramatizovány, zatímco mnohem tvrdší rádiové zprávy od Maxe Verstappena obvykle nevyvolávají takovou pozornost.
„Samozřejmě, všichni to nafoukli. Byla to prostě běžná výměna názorů,“ uvedl Hamilton pro Sky Sports F1 před nadcházející Velkou cenou Číny. „Byl jsem velmi slušný, když jsem to řekl. Řekl jsem jen: ‚Nechte to na mně, prosím.‘ Neposílal jsem ho nikam, nenadával jsem. V tu chvíli jsem měl dost starostí s autem a potřeboval jsem se plně soustředit.“
Hamiltonův první závod ve Ferrari v Melbourne nebyl jednoduchý. Stáj se potýkala s nedostatkem výkonu, strategické chyby navíc připravily jak Hamiltona, tak jeho týmového kolegu Charlese Leclerca o lepší umístění – nakonec skončili na osmém a desátém místě. Některé Hamiltonovy rádiové zprávy, například žádost o méně opakování pokynů, se dostaly do televizního přenosu a vyvolaly diskusi o jeho spolupráci s Adamim. Celkový záznam závodu však ukazuje, že jejich komunikace probíhala po většinu času bez problémů.
Hamilton zároveň upozornil na rozdílný přístup médií k podobným situacím u jiných jezdců, zejména u Verstappena. „Poslechněte si, jak mluví ostatní se svými inženýry – daleko horší,“ řekl. „Maxovy konverzace s jeho inženýrem? Ten chudák si toho vytrpěl dost a nikdo o tom nepíše, ale o mé krátké diskusi ano.“
Jako příklad zmínil Verstappenovy loňské frustrace v Maďarsku, kdy rozčileně reagoval na strategické rozhodnutí Red Bullu a ostře protestoval vůči svému inženýrovi Gianpieru Lambiaseovi.
Navzdory spekulacím Hamilton ujišťuje, že s Adamim žádné problémy nemá. „Doslova se jen poznáváme. Po závodě si řekneme: ‚Hele, brácho, tohle mi nemusíš říkat, ale tohle bych ocenil.‘ Všechno je v pohodě, probíhá to v přátelské atmosféře a jedeme dál.“
Riccardo Adami, který v minulosti spolupracoval se Sebastianem Vettelem a Carlosem Sainzem, nyní čelí výzvě nastavit ideální způsob komunikace s Hamiltonem, který se stále adaptuje na nové prostředí v italské stáji.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.