Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lando Norris připsal svou pole position na Velké ceně Monaka spíše „chytřejší jízdě“ než rychlejšímu tempu. Podle něj to bylo poprvé od začátku sezóny v Austrálii, kdy se mu podařilo dát dohromady opravdu uspokojivý pokus v závěrečné části kvalifikace.
McLaren se rozhodl dát Norrisovi i jeho kolegovi Oscaru Piastrimu dvě šance na poslední sadě pneumatik. Norris nejprve zajel čas 1:10.125 a následně se zlepšil na rekordní 1:09.954, čímž vytvořil nový traťový rekord.
Tento výkon znamenal pro Norrise první pole position od úvodního závodu sezóny a ukončil sérii sobotních nezdarů, během kterých byl často kritizován za to, že nedokázal na jedno kolo využít potenciál svého vozu.
Norris zdůraznil, že jeho úspěch byl výsledkem „směsi“ různých faktorů – zlepšení vozu i jeho vlastních dovedností. „Nejezdím rychleji než dřív, ale jezdím chytřeji,“ vysvětloval. „Monako je hodně o riziku a odhodlání, ne jen o vyvážení auta. A já se naučil lépe spojit vše dohromady.“
Brit také přiznal, že s ohledem na potíže, které letos měl, znamená pro něj pole position právě tady na Monaku obzvlášť mnoho. Připustil však, že to platí i pro jakýkoli jiný okruh.
„Pro mě by to byla nejdůležitější pole position i kdekoli jinde, ale tady to má asi ještě větší váhu kvůli tomu, co se stalo za poslední měsíce,“ řekl. „Je to pro mě opravdu velký moment.“
Norris však nebyl příliš ochotný označit tento výsledek za průlom. Zdůraznil, že skutečný posun pozná až tehdy, pokud dokáže podobné výkony potvrdit i v následujících závodech v Barceloně a Montrealu.
„Aby to byl průlom, musíte být konzistentní,“ dodal. „Pro mě je to krok správným směrem a s tím jsem moc spokojený, ale je to pořád jen jeden víkend. Konsistence je klíčová a budu šťastnější, když budu vědět, že to dokážu zopakovat.“
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.