Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lando Norris připsal svou pole position na Velké ceně Monaka spíše „chytřejší jízdě“ než rychlejšímu tempu. Podle něj to bylo poprvé od začátku sezóny v Austrálii, kdy se mu podařilo dát dohromady opravdu uspokojivý pokus v závěrečné části kvalifikace.
McLaren se rozhodl dát Norrisovi i jeho kolegovi Oscaru Piastrimu dvě šance na poslední sadě pneumatik. Norris nejprve zajel čas 1:10.125 a následně se zlepšil na rekordní 1:09.954, čímž vytvořil nový traťový rekord.
Tento výkon znamenal pro Norrise první pole position od úvodního závodu sezóny a ukončil sérii sobotních nezdarů, během kterých byl často kritizován za to, že nedokázal na jedno kolo využít potenciál svého vozu.
Norris zdůraznil, že jeho úspěch byl výsledkem „směsi“ různých faktorů – zlepšení vozu i jeho vlastních dovedností. „Nejezdím rychleji než dřív, ale jezdím chytřeji,“ vysvětloval. „Monako je hodně o riziku a odhodlání, ne jen o vyvážení auta. A já se naučil lépe spojit vše dohromady.“
Brit také přiznal, že s ohledem na potíže, které letos měl, znamená pro něj pole position právě tady na Monaku obzvlášť mnoho. Připustil však, že to platí i pro jakýkoli jiný okruh.
„Pro mě by to byla nejdůležitější pole position i kdekoli jinde, ale tady to má asi ještě větší váhu kvůli tomu, co se stalo za poslední měsíce,“ řekl. „Je to pro mě opravdu velký moment.“
Norris však nebyl příliš ochotný označit tento výsledek za průlom. Zdůraznil, že skutečný posun pozná až tehdy, pokud dokáže podobné výkony potvrdit i v následujících závodech v Barceloně a Montrealu.
„Aby to byl průlom, musíte být konzistentní,“ dodal. „Pro mě je to krok správným směrem a s tím jsem moc spokojený, ale je to pořád jen jeden víkend. Konsistence je klíčová a budu šťastnější, když budu vědět, že to dokážu zopakovat.“
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.