Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lewis Hamilton byl po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka potrestán třípozicovým poklesem na startu. Důvodem bylo zdržení Maxe Verstappena během první části kvalifikace, kdy Hamilton jel pomalé kolo a ocitl se v závodní stopě právě ve chvíli, kdy se Verstappen řítil do zatáčky Massenet. Nizozemec musel okamžitě reagovat a své měřené kolo přerušit.
Incident vznikl v důsledku špatné komunikace mezi Hamiltonem a jeho inženýrem. Ten ho nejprve správně upozornil, že se Verstappen blíží, ale vzápětí chybně dodal, že pilot Red Bullu zpomaluje. Hamilton tak začal zrychlovat a vjel zpět do ideální stopy přímo před Verstappena. Oba piloti byli po kvalifikaci okamžitě předvoláni ke sportovním komisařům FIA, kteří Britovi udělili trest v podobě ztráty tří míst na startu.
„Pilot vozu číslo čtyřicet čtyři byl na pomalém kole mimo závodní stopu, když se k němu blížil vůz číslo jedna na rychlém kole. Tým nejprve správně informoval, že se jedná o rychlé kolo, ale následně chybně uvedl, že vůz číslo jedna zpomaluje. V důsledku toho se vůz číslo čtyřicet čtyři vrátil do závodní stopy, čímž donutil vůz číslo jedna změnit směr a přerušit měřené kolo,“ uvedli komisaři v prohlášení.
Komisaři dodali, že ačkoliv Hamilton okamžitě projevil nespokojenost s chybnou informací od týmu a tu během slyšení potvrdil, nelze to považovat za polehčující okolnost. Trest byl tedy udělen v plném rozsahu.
Max Verstappen po incidentu projevil pochopení a zdůraznil, že Hamilton za situaci nenese vinu. „Vidíte auto, jak vás blokuje, a ve vysoké rychlosti to není příjemné. Ale hned jsem zjistil, že mu tým řekl, že jedu pomalu, i když jsem jel naplno. Takže to není Lewisova chyba. Hned jsme si o tom krátce promluvili, byla to chyba týmu,“ řekl úřadující mistr světa.
Díky penalizaci se Verstappen posouvá na čtvrtou pozici, zatímco Hamilton odstartuje až ze sedmého místa. V ulicích Monaka, kde je předjíždění mimořádně náročné, může mít tento posun klíčový vliv na průběh závodu. Z vývoje situace profitují také Isack Hadjar a Fernando Alonso, kteří se rovněž posouvají na startu výš.
Lance Stroll také nezůstal bez trestu poté, co zablokoval Pierra Gaslyho. Jeho třípozicová penalizace však nemění jeho konečné postavení na startovním roštu, protože již předtím dostal jednopozicový trest za nehodu s Charlesem Leclercem a navíc těží z desetimístné penalizace Olivera Bearmana.
Komisaři uvedli, že Stroll byl sice upozorněn na Gaslyho rychlé kolo, ale mylně si myslel, že už předjel pouze jedno auto, konkrétně Hamiltona, a proto se vrátil zpět do závodní stopy. Stroll navíc uvedl, že kvůli slunci nepoznal barvu předjíždějícího vozu a neočekával další projíždějící monopost. Přesto byl trest ponechán v plné výši.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.