Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lewis Hamilton byl po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka potrestán třípozicovým poklesem na startu. Důvodem bylo zdržení Maxe Verstappena během první části kvalifikace, kdy Hamilton jel pomalé kolo a ocitl se v závodní stopě právě ve chvíli, kdy se Verstappen řítil do zatáčky Massenet. Nizozemec musel okamžitě reagovat a své měřené kolo přerušit.
Incident vznikl v důsledku špatné komunikace mezi Hamiltonem a jeho inženýrem. Ten ho nejprve správně upozornil, že se Verstappen blíží, ale vzápětí chybně dodal, že pilot Red Bullu zpomaluje. Hamilton tak začal zrychlovat a vjel zpět do ideální stopy přímo před Verstappena. Oba piloti byli po kvalifikaci okamžitě předvoláni ke sportovním komisařům FIA, kteří Britovi udělili trest v podobě ztráty tří míst na startu.
„Pilot vozu číslo čtyřicet čtyři byl na pomalém kole mimo závodní stopu, když se k němu blížil vůz číslo jedna na rychlém kole. Tým nejprve správně informoval, že se jedná o rychlé kolo, ale následně chybně uvedl, že vůz číslo jedna zpomaluje. V důsledku toho se vůz číslo čtyřicet čtyři vrátil do závodní stopy, čímž donutil vůz číslo jedna změnit směr a přerušit měřené kolo,“ uvedli komisaři v prohlášení.
Komisaři dodali, že ačkoliv Hamilton okamžitě projevil nespokojenost s chybnou informací od týmu a tu během slyšení potvrdil, nelze to považovat za polehčující okolnost. Trest byl tedy udělen v plném rozsahu.
Max Verstappen po incidentu projevil pochopení a zdůraznil, že Hamilton za situaci nenese vinu. „Vidíte auto, jak vás blokuje, a ve vysoké rychlosti to není příjemné. Ale hned jsem zjistil, že mu tým řekl, že jedu pomalu, i když jsem jel naplno. Takže to není Lewisova chyba. Hned jsme si o tom krátce promluvili, byla to chyba týmu,“ řekl úřadující mistr světa.
Díky penalizaci se Verstappen posouvá na čtvrtou pozici, zatímco Hamilton odstartuje až ze sedmého místa. V ulicích Monaka, kde je předjíždění mimořádně náročné, může mít tento posun klíčový vliv na průběh závodu. Z vývoje situace profitují také Isack Hadjar a Fernando Alonso, kteří se rovněž posouvají na startu výš.
Lance Stroll také nezůstal bez trestu poté, co zablokoval Pierra Gaslyho. Jeho třípozicová penalizace však nemění jeho konečné postavení na startovním roštu, protože již předtím dostal jednopozicový trest za nehodu s Charlesem Leclercem a navíc těží z desetimístné penalizace Olivera Bearmana.
Komisaři uvedli, že Stroll byl sice upozorněn na Gaslyho rychlé kolo, ale mylně si myslel, že už předjel pouze jedno auto, konkrétně Hamiltona, a proto se vrátil zpět do závodní stopy. Stroll navíc uvedl, že kvůli slunci nepoznal barvu předjíždějícího vozu a neočekával další projíždějící monopost. Přesto byl trest ponechán v plné výši.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.