Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lewis Hamilton byl po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka potrestán třípozicovým poklesem na startu. Důvodem bylo zdržení Maxe Verstappena během první části kvalifikace, kdy Hamilton jel pomalé kolo a ocitl se v závodní stopě právě ve chvíli, kdy se Verstappen řítil do zatáčky Massenet. Nizozemec musel okamžitě reagovat a své měřené kolo přerušit.
Incident vznikl v důsledku špatné komunikace mezi Hamiltonem a jeho inženýrem. Ten ho nejprve správně upozornil, že se Verstappen blíží, ale vzápětí chybně dodal, že pilot Red Bullu zpomaluje. Hamilton tak začal zrychlovat a vjel zpět do ideální stopy přímo před Verstappena. Oba piloti byli po kvalifikaci okamžitě předvoláni ke sportovním komisařům FIA, kteří Britovi udělili trest v podobě ztráty tří míst na startu.
„Pilot vozu číslo čtyřicet čtyři byl na pomalém kole mimo závodní stopu, když se k němu blížil vůz číslo jedna na rychlém kole. Tým nejprve správně informoval, že se jedná o rychlé kolo, ale následně chybně uvedl, že vůz číslo jedna zpomaluje. V důsledku toho se vůz číslo čtyřicet čtyři vrátil do závodní stopy, čímž donutil vůz číslo jedna změnit směr a přerušit měřené kolo,“ uvedli komisaři v prohlášení.
Komisaři dodali, že ačkoliv Hamilton okamžitě projevil nespokojenost s chybnou informací od týmu a tu během slyšení potvrdil, nelze to považovat za polehčující okolnost. Trest byl tedy udělen v plném rozsahu.
Max Verstappen po incidentu projevil pochopení a zdůraznil, že Hamilton za situaci nenese vinu. „Vidíte auto, jak vás blokuje, a ve vysoké rychlosti to není příjemné. Ale hned jsem zjistil, že mu tým řekl, že jedu pomalu, i když jsem jel naplno. Takže to není Lewisova chyba. Hned jsme si o tom krátce promluvili, byla to chyba týmu,“ řekl úřadující mistr světa.
Díky penalizaci se Verstappen posouvá na čtvrtou pozici, zatímco Hamilton odstartuje až ze sedmého místa. V ulicích Monaka, kde je předjíždění mimořádně náročné, může mít tento posun klíčový vliv na průběh závodu. Z vývoje situace profitují také Isack Hadjar a Fernando Alonso, kteří se rovněž posouvají na startu výš.
Lance Stroll také nezůstal bez trestu poté, co zablokoval Pierra Gaslyho. Jeho třípozicová penalizace však nemění jeho konečné postavení na startovním roštu, protože již předtím dostal jednopozicový trest za nehodu s Charlesem Leclercem a navíc těží z desetimístné penalizace Olivera Bearmana.
Komisaři uvedli, že Stroll byl sice upozorněn na Gaslyho rychlé kolo, ale mylně si myslel, že už předjel pouze jedno auto, konkrétně Hamiltona, a proto se vrátil zpět do závodní stopy. Stroll navíc uvedl, že kvůli slunci nepoznal barvu předjíždějícího vozu a neočekával další projíždějící monopost. Přesto byl trest ponechán v plné výši.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.