Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lewis Hamilton byl po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka potrestán třípozicovým poklesem na startu. Důvodem bylo zdržení Maxe Verstappena během první části kvalifikace, kdy Hamilton jel pomalé kolo a ocitl se v závodní stopě právě ve chvíli, kdy se Verstappen řítil do zatáčky Massenet. Nizozemec musel okamžitě reagovat a své měřené kolo přerušit.
Incident vznikl v důsledku špatné komunikace mezi Hamiltonem a jeho inženýrem. Ten ho nejprve správně upozornil, že se Verstappen blíží, ale vzápětí chybně dodal, že pilot Red Bullu zpomaluje. Hamilton tak začal zrychlovat a vjel zpět do ideální stopy přímo před Verstappena. Oba piloti byli po kvalifikaci okamžitě předvoláni ke sportovním komisařům FIA, kteří Britovi udělili trest v podobě ztráty tří míst na startu.
„Pilot vozu číslo čtyřicet čtyři byl na pomalém kole mimo závodní stopu, když se k němu blížil vůz číslo jedna na rychlém kole. Tým nejprve správně informoval, že se jedná o rychlé kolo, ale následně chybně uvedl, že vůz číslo jedna zpomaluje. V důsledku toho se vůz číslo čtyřicet čtyři vrátil do závodní stopy, čímž donutil vůz číslo jedna změnit směr a přerušit měřené kolo,“ uvedli komisaři v prohlášení.
Komisaři dodali, že ačkoliv Hamilton okamžitě projevil nespokojenost s chybnou informací od týmu a tu během slyšení potvrdil, nelze to považovat za polehčující okolnost. Trest byl tedy udělen v plném rozsahu.
Max Verstappen po incidentu projevil pochopení a zdůraznil, že Hamilton za situaci nenese vinu. „Vidíte auto, jak vás blokuje, a ve vysoké rychlosti to není příjemné. Ale hned jsem zjistil, že mu tým řekl, že jedu pomalu, i když jsem jel naplno. Takže to není Lewisova chyba. Hned jsme si o tom krátce promluvili, byla to chyba týmu,“ řekl úřadující mistr světa.
Díky penalizaci se Verstappen posouvá na čtvrtou pozici, zatímco Hamilton odstartuje až ze sedmého místa. V ulicích Monaka, kde je předjíždění mimořádně náročné, může mít tento posun klíčový vliv na průběh závodu. Z vývoje situace profitují také Isack Hadjar a Fernando Alonso, kteří se rovněž posouvají na startu výš.
Lance Stroll také nezůstal bez trestu poté, co zablokoval Pierra Gaslyho. Jeho třípozicová penalizace však nemění jeho konečné postavení na startovním roštu, protože již předtím dostal jednopozicový trest za nehodu s Charlesem Leclercem a navíc těží z desetimístné penalizace Olivera Bearmana.
Komisaři uvedli, že Stroll byl sice upozorněn na Gaslyho rychlé kolo, ale mylně si myslel, že už předjel pouze jedno auto, konkrétně Hamiltona, a proto se vrátil zpět do závodní stopy. Stroll navíc uvedl, že kvůli slunci nepoznal barvu předjíždějícího vozu a neočekával další projíždějící monopost. Přesto byl trest ponechán v plné výši.
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.