Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
Lewis Hamilton se znovu postavil na obranu tvrdých fyzických podmínek ve Formuli 1 a připomněl, že podle něj by tento sport měl být nekompromisní. V rozhovoru s novináři zdůraznil: „Měl jsem za kariéru asi jen dva závody, které byly extrémní jako Malajsie. V prvním roce v Malajsii mi nefungoval nápojový systém, takže jsem byl po závodě naprosto dehydratovaný, a minulý rok v Singapuru to bylo opravdu brutální.“
Hamilton však tvrdí, že právě podobné výzvy patří k tomu, proč je Formule 1 vrcholem světového sportu. „Miluji to. Máme být ti nejlepší sportovci na světě a to musí být náročné,“ prohlásil sedminásobný šampion. Připustil, že dnešní auta jsou sice těžší, ale jinak snazší na řízení než v době, kdy do královny motorsportu vstupoval.
Na rozdíl od některých soupeřů Hamilton nechce spoléhat na moderní technologie, jako jsou chladicí systémy zabudované do kokpitu. „Nechci to používat, pokud tomu můžu předejít,“ řekl a dodal, že raději hledá cesty, jak své tělo lépe připravit. Zmínil například použití chladicích vest před závodem, předehřátí organismu a důslednou hydrataci jako součást své přípravy.
Přesto Hamilton uznává, že je třeba najít hranici mezi náročností a bezpečností. Připomněl například katarský závod v roce 2023, kde extrémní horko způsobilo kolaps několika jezdců. Sám tehdy po kolizi odstoupil a podmínky přímo nezažil, ale uvedl: „Rozumím tomu, že to bylo tvrdé a nikdo nechce, aby jezdci omdlévali na trati.“
Katarský víkend před dvěma roky ukázal, jak vážné mohou být následky přehřátí. Esteban Ocon přiznal, že během závodu zvracel do helmy, Lance Stroll omdlel a další museli vyhledat lékařské ošetření. Stroll tehdy otevřeně kritizoval podmínky: „Všechno bylo rozmazané. Ve vysokorychlostních zatáčkách jsem kvůli nízkému tlaku krve prakticky omdléval.“ Hamilton ale věří, že sport by měl zůstat tvrdý – a je na jezdcích, aby našli způsob, jak se s extrémy poprat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.