Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
Lewis Hamilton se znovu postavil na obranu tvrdých fyzických podmínek ve Formuli 1 a připomněl, že podle něj by tento sport měl být nekompromisní. V rozhovoru s novináři zdůraznil: „Měl jsem za kariéru asi jen dva závody, které byly extrémní jako Malajsie. V prvním roce v Malajsii mi nefungoval nápojový systém, takže jsem byl po závodě naprosto dehydratovaný, a minulý rok v Singapuru to bylo opravdu brutální.“
Hamilton však tvrdí, že právě podobné výzvy patří k tomu, proč je Formule 1 vrcholem světového sportu. „Miluji to. Máme být ti nejlepší sportovci na světě a to musí být náročné,“ prohlásil sedminásobný šampion. Připustil, že dnešní auta jsou sice těžší, ale jinak snazší na řízení než v době, kdy do královny motorsportu vstupoval.
Na rozdíl od některých soupeřů Hamilton nechce spoléhat na moderní technologie, jako jsou chladicí systémy zabudované do kokpitu. „Nechci to používat, pokud tomu můžu předejít,“ řekl a dodal, že raději hledá cesty, jak své tělo lépe připravit. Zmínil například použití chladicích vest před závodem, předehřátí organismu a důslednou hydrataci jako součást své přípravy.
Přesto Hamilton uznává, že je třeba najít hranici mezi náročností a bezpečností. Připomněl například katarský závod v roce 2023, kde extrémní horko způsobilo kolaps několika jezdců. Sám tehdy po kolizi odstoupil a podmínky přímo nezažil, ale uvedl: „Rozumím tomu, že to bylo tvrdé a nikdo nechce, aby jezdci omdlévali na trati.“
Katarský víkend před dvěma roky ukázal, jak vážné mohou být následky přehřátí. Esteban Ocon přiznal, že během závodu zvracel do helmy, Lance Stroll omdlel a další museli vyhledat lékařské ošetření. Stroll tehdy otevřeně kritizoval podmínky: „Všechno bylo rozmazané. Ve vysokorychlostních zatáčkách jsem kvůli nízkému tlaku krve prakticky omdléval.“ Hamilton ale věří, že sport by měl zůstat tvrdý – a je na jezdcích, aby našli způsob, jak se s extrémy poprat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.