George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
George Russell se před víkendovou Velkou cenou Saúdské Arábie vyjádřil k zájmu Mercedesu o Maxe Verstappena s překvapivým klidem. „Proč by ho nechtěli? Je to naprosto pochopitelné,“ řekl britský jezdec agentuře PA. Připustil, že Verstappen je momentálně nejlepší a že jeho potenciální příchod nebere jako útok na sebe nebo svého týmového kolegu Kimiho Antonelliho.
Russell si je vědom své pozice a zdůraznil, že jeho největší hodnotou je výkon na trati. „Výkon je moje měna a myslím, že momentálně jezdím stejně dobře jako kdokoli jiný v poli,“ prohlásil sebevědomě. Na rozdíl od jiných jezdců, kteří bez kontraktu pociťují nervozitu, Russell tvrdí, že má plnou důvěru ve své schopnosti a že čas na jednání o nové smlouvě přijde.
O budoucnosti Maxe Verstappena se opět začalo hlasitě spekulovat poté, co Helmut Marko naznačil, že Red Bull by mohl o svého čtyřnásobného mistra světa přijít, pokud tým nezlepší svůj monopost. Verstappen však veřejně zdůraznil, že se plně soustředí na pomoc Red Bullu a nerozumí tomu, proč Marko šíří podobné obavy.
Russell, který v úvodních čtyřech závodech sezony vybojoval tři pódia a ztrácí na lídra šampionátu Landa Norrise jen 14 bodů, přiznal, že některé spekulace o jeho smlouvě nejsou úplně mimo realitu. Zároveň ale připomněl, že v F1 jsou smlouvy často plné výstupních a výkonnostních klauzulí, a proto dlouhodobé kontrakty nejsou žádnou zárukou.
„Ve Formuli 1 je všechno o výsledcích. Jsme mezi dvacítkou nejlepších jezdců na světě a tento sport je neúprosný. Pokud někdo neplní očekávání, tým si vždy najde cestu, jak ho nahradit,“ uzavřel Russell s pragmatickým pohledem na fungování elitního motorsportu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.