Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Lewis Hamilton se připojil k názoru Maxe Verstappena ohledně možného návratu k motorům V10 ve Formuli 1, avšak s důležitou podmínkou. Hamilton uvedl, že by tuto změnu podpořil pouze v případě, že by F1 dokázala zajistit, že motory budou používat 100% udržitelná paliva. Tento aspekt je pro něj klíčový pro budoucnost sportu.
V současnosti se vedení F1 zabývá možností prodloužit stávající pravidla pro pohonné jednotky až do roku 2028, než by se vrátily motory V10, které byly vyřazeny v roce 2005. Taková změna by však znamenala zrušení nákladných a inovativních pohonných jednotek, které jsou momentálně ve vývoji pro rok 2026. Tato nová generace pohonných jednotek zahrnuje odstranění MGU-K a výrazné posílení elektrických systémů, které by měly generovat až o 300 % více energie, píše RacingNews365.
Mezitím se automobilky Audi, Honda a General Motors připravují na vstup do F1 s novými pohonnými jednotkami. Honda spolupracuje s Aston Martinem, zatímco General Motors se chystá s Cadillacem na rok 2028, přičemž bude zákazníkem Ferrari.
Přední postavy F1, jako Christian Horner a Zak Brown, varují, že jakýkoli krok zpět by byl velmi náročný. "Kouzlo už je venku," uvedli s ohledem na aktuální pravidla. Verstappen, který v současnosti drží titul mistra světa, se domnívá, že motory V10 by byly "určitě lepší než to, co máme nyní" a naznačil, že by návrat k těmto motorům mohl být rozhodujícím faktorem pro jeho setrvání v F1 i po roce 2028.
Hamilton v reakci na tuto situaci uvedl, že souhlasí s návratem k motorům V10, pokud by to bylo možné realizovat s udržitelnými palivy. „Není žádným tajemstvím, že V6 nikdy nezněly skvěle,“ řekl Hamilton. „Pamatuji si, jak jsem poprvé přišel na závod F1 v roce 1996 ve Spa, když Michael Schumacher projížděl zatáčkou 1 a moje žebra doslova vibrovala. Byl jsem na to úplně zvyklý. Bylo to něco neuvěřitelného, co jsem nikdy předtím neslyšel nebo necítil. Od té doby jsme o to přišli.“
Hamilton dodal, že pokud by F1 dokázala zůstat věrná těmto působivým zvukům a zároveň splnila všechny cíle udržitelnosti, neměl by s návratem k motorům V10 problém. Nicméně, upozornil na důležitý aspekt: „Možná bychom se měli soustředit na udržitelná paliva, což by bylo lepší pro budoucnost.“
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.