Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Lewis Hamilton se připojil k názoru Maxe Verstappena ohledně možného návratu k motorům V10 ve Formuli 1, avšak s důležitou podmínkou. Hamilton uvedl, že by tuto změnu podpořil pouze v případě, že by F1 dokázala zajistit, že motory budou používat 100% udržitelná paliva. Tento aspekt je pro něj klíčový pro budoucnost sportu.
V současnosti se vedení F1 zabývá možností prodloužit stávající pravidla pro pohonné jednotky až do roku 2028, než by se vrátily motory V10, které byly vyřazeny v roce 2005. Taková změna by však znamenala zrušení nákladných a inovativních pohonných jednotek, které jsou momentálně ve vývoji pro rok 2026. Tato nová generace pohonných jednotek zahrnuje odstranění MGU-K a výrazné posílení elektrických systémů, které by měly generovat až o 300 % více energie, píše RacingNews365.
Mezitím se automobilky Audi, Honda a General Motors připravují na vstup do F1 s novými pohonnými jednotkami. Honda spolupracuje s Aston Martinem, zatímco General Motors se chystá s Cadillacem na rok 2028, přičemž bude zákazníkem Ferrari.
Přední postavy F1, jako Christian Horner a Zak Brown, varují, že jakýkoli krok zpět by byl velmi náročný. "Kouzlo už je venku," uvedli s ohledem na aktuální pravidla. Verstappen, který v současnosti drží titul mistra světa, se domnívá, že motory V10 by byly "určitě lepší než to, co máme nyní" a naznačil, že by návrat k těmto motorům mohl být rozhodujícím faktorem pro jeho setrvání v F1 i po roce 2028.
Hamilton v reakci na tuto situaci uvedl, že souhlasí s návratem k motorům V10, pokud by to bylo možné realizovat s udržitelnými palivy. „Není žádným tajemstvím, že V6 nikdy nezněly skvěle,“ řekl Hamilton. „Pamatuji si, jak jsem poprvé přišel na závod F1 v roce 1996 ve Spa, když Michael Schumacher projížděl zatáčkou 1 a moje žebra doslova vibrovala. Byl jsem na to úplně zvyklý. Bylo to něco neuvěřitelného, co jsem nikdy předtím neslyšel nebo necítil. Od té doby jsme o to přišli.“
Hamilton dodal, že pokud by F1 dokázala zůstat věrná těmto působivým zvukům a zároveň splnila všechny cíle udržitelnosti, neměl by s návratem k motorům V10 problém. Nicméně, upozornil na důležitý aspekt: „Možná bychom se měli soustředit na udržitelná paliva, což by bylo lepší pro budoucnost.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.