Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Lewis Hamilton se připojil k názoru Maxe Verstappena ohledně možného návratu k motorům V10 ve Formuli 1, avšak s důležitou podmínkou. Hamilton uvedl, že by tuto změnu podpořil pouze v případě, že by F1 dokázala zajistit, že motory budou používat 100% udržitelná paliva. Tento aspekt je pro něj klíčový pro budoucnost sportu.
V současnosti se vedení F1 zabývá možností prodloužit stávající pravidla pro pohonné jednotky až do roku 2028, než by se vrátily motory V10, které byly vyřazeny v roce 2005. Taková změna by však znamenala zrušení nákladných a inovativních pohonných jednotek, které jsou momentálně ve vývoji pro rok 2026. Tato nová generace pohonných jednotek zahrnuje odstranění MGU-K a výrazné posílení elektrických systémů, které by měly generovat až o 300 % více energie, píše RacingNews365.
Mezitím se automobilky Audi, Honda a General Motors připravují na vstup do F1 s novými pohonnými jednotkami. Honda spolupracuje s Aston Martinem, zatímco General Motors se chystá s Cadillacem na rok 2028, přičemž bude zákazníkem Ferrari.
Přední postavy F1, jako Christian Horner a Zak Brown, varují, že jakýkoli krok zpět by byl velmi náročný. "Kouzlo už je venku," uvedli s ohledem na aktuální pravidla. Verstappen, který v současnosti drží titul mistra světa, se domnívá, že motory V10 by byly "určitě lepší než to, co máme nyní" a naznačil, že by návrat k těmto motorům mohl být rozhodujícím faktorem pro jeho setrvání v F1 i po roce 2028.
Hamilton v reakci na tuto situaci uvedl, že souhlasí s návratem k motorům V10, pokud by to bylo možné realizovat s udržitelnými palivy. „Není žádným tajemstvím, že V6 nikdy nezněly skvěle,“ řekl Hamilton. „Pamatuji si, jak jsem poprvé přišel na závod F1 v roce 1996 ve Spa, když Michael Schumacher projížděl zatáčkou 1 a moje žebra doslova vibrovala. Byl jsem na to úplně zvyklý. Bylo to něco neuvěřitelného, co jsem nikdy předtím neslyšel nebo necítil. Od té doby jsme o to přišli.“
Hamilton dodal, že pokud by F1 dokázala zůstat věrná těmto působivým zvukům a zároveň splnila všechny cíle udržitelnosti, neměl by s návratem k motorům V10 problém. Nicméně, upozornil na důležitý aspekt: „Možná bychom se měli soustředit na udržitelná paliva, což by bylo lepší pro budoucnost.“
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.