Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Lewis Hamilton, po své první výhře ve formátu sprintu v Šanghaji a týmu Ferrari, odhalil, že se připravuje na velký "mistrovský plán", který by mu měl umožnit vyhrát Velkou cenu Číny a přivést Ferrari k prvnímu vítězství v hlavním závodě.
Tento triumf ve sprintu, který byl zároveň historicky prvním vítězstvím Ferrari v tomto formátu, poskytl Hamiltonovi cenné sebevědomí a motivaci pro nadcházející závod, i když jeho kvalifikace skončila pátým místem. Britský pilot, který má na kontě už šest vítězství v Číně, věří, že v závodě může využít změn nastavení auta, které zlepšily výkon vozu v závodě, a to i přes to, že auto bylo po změnách náročnější na ovládání v kvalifikaci.
Hamilton přiznal, že přestože se kvalifikoval na solidní pátou pozici, měl pocit, že Ferrari momentálně nemá optimální rychlost pro jedno kolo, což se projevilo právě při kvalifikaci. "Udělali jsme několik změn na autě, abychom vyřešili některé problémy, a nevím, jestli to byl vítr, ale auto se stalo trochu nepředvídatelným," řekl Hamilton novinářům. Tato změna nastavení se zaměřila na zlepšení výkonu vozu v závodní simulačním režimu, což je pro Hamiltona klíčové, protože jak sám uvedl, během závodu bude třeba pečlivě nakládat s pneumatikami, což může rozhodnout o výsledku.
Hamilton se ukázal jako realistický optimista, když zmínil, že i když výsledek kvalifikace nebyl ideální, jeho cílem je "pokoušet se o dobrý start a postupně se propracovat vpřed". Podle něj bude klíčové efektivně využívat pneumatiky a udržet se v kontaktu s konkurencí. "Cítím se optimisticky, že se mi podaří posunout nahoru. Snažím se neztratit nervy a postupně se dostat do lepších pozic," dodal.
Přestože Hamilton nemá žádné iluze o tom, jak těžká bude konkurence, ví, že během závodu mohou nastat i nečekané situace. "Budou to jízdy nahoru a dolů," uvedl. "Nečekali jsme, že budeme na páté a šesté pozici, ale to je součástí sezóny a musíme být připraveni na to, že to bude jízda na vlnách," řekl s nadhledem. Vědomí toho, že sezóna přinese nejen výzvy, ale i zklamání, však neztrácí klid a optimismus. Podle něj je klíčové se soustředit na to, co mohou kontrolovat, a udržet pozitivní přístup.
Hamilton rovněž uznal, že pro Ferrari je tento závod příležitostí pro růst a že vítězství není vždy otázkou rychlosti na jedno kolo, ale spíše schopnosti přizpůsobit se a překonat těžké momenty závodu. Ačkoliv se Ferrari ještě potýká s některými technickými výzvami, Hamilton se i nadále soustředí na dlouhodobý cíl: přivést Scuderii k vítězství ve Velké ceně a pomoci týmu znovu dosáhnout vrcholu v F1. "Jdeme do závodu s cílem vyhrát, a to je pro mě motorem. I když to bude těžké, zůstávám soustředěný na svou strategii," uzavřel.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.