Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Lewis Hamilton, po své první výhře ve formátu sprintu v Šanghaji a týmu Ferrari, odhalil, že se připravuje na velký "mistrovský plán", který by mu měl umožnit vyhrát Velkou cenu Číny a přivést Ferrari k prvnímu vítězství v hlavním závodě.
Tento triumf ve sprintu, který byl zároveň historicky prvním vítězstvím Ferrari v tomto formátu, poskytl Hamiltonovi cenné sebevědomí a motivaci pro nadcházející závod, i když jeho kvalifikace skončila pátým místem. Britský pilot, který má na kontě už šest vítězství v Číně, věří, že v závodě může využít změn nastavení auta, které zlepšily výkon vozu v závodě, a to i přes to, že auto bylo po změnách náročnější na ovládání v kvalifikaci.
Hamilton přiznal, že přestože se kvalifikoval na solidní pátou pozici, měl pocit, že Ferrari momentálně nemá optimální rychlost pro jedno kolo, což se projevilo právě při kvalifikaci. "Udělali jsme několik změn na autě, abychom vyřešili některé problémy, a nevím, jestli to byl vítr, ale auto se stalo trochu nepředvídatelným," řekl Hamilton novinářům. Tato změna nastavení se zaměřila na zlepšení výkonu vozu v závodní simulačním režimu, což je pro Hamiltona klíčové, protože jak sám uvedl, během závodu bude třeba pečlivě nakládat s pneumatikami, což může rozhodnout o výsledku.
Hamilton se ukázal jako realistický optimista, když zmínil, že i když výsledek kvalifikace nebyl ideální, jeho cílem je "pokoušet se o dobrý start a postupně se propracovat vpřed". Podle něj bude klíčové efektivně využívat pneumatiky a udržet se v kontaktu s konkurencí. "Cítím se optimisticky, že se mi podaří posunout nahoru. Snažím se neztratit nervy a postupně se dostat do lepších pozic," dodal.
Přestože Hamilton nemá žádné iluze o tom, jak těžká bude konkurence, ví, že během závodu mohou nastat i nečekané situace. "Budou to jízdy nahoru a dolů," uvedl. "Nečekali jsme, že budeme na páté a šesté pozici, ale to je součástí sezóny a musíme být připraveni na to, že to bude jízda na vlnách," řekl s nadhledem. Vědomí toho, že sezóna přinese nejen výzvy, ale i zklamání, však neztrácí klid a optimismus. Podle něj je klíčové se soustředit na to, co mohou kontrolovat, a udržet pozitivní přístup.
Hamilton rovněž uznal, že pro Ferrari je tento závod příležitostí pro růst a že vítězství není vždy otázkou rychlosti na jedno kolo, ale spíše schopnosti přizpůsobit se a překonat těžké momenty závodu. Ačkoliv se Ferrari ještě potýká s některými technickými výzvami, Hamilton se i nadále soustředí na dlouhodobý cíl: přivést Scuderii k vítězství ve Velké ceně a pomoci týmu znovu dosáhnout vrcholu v F1. "Jdeme do závodu s cílem vyhrát, a to je pro mě motorem. I když to bude těžké, zůstávám soustředěný na svou strategii," uzavřel.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.