Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Lewis Hamilton, po své první výhře ve formátu sprintu v Šanghaji a týmu Ferrari, odhalil, že se připravuje na velký "mistrovský plán", který by mu měl umožnit vyhrát Velkou cenu Číny a přivést Ferrari k prvnímu vítězství v hlavním závodě.
Tento triumf ve sprintu, který byl zároveň historicky prvním vítězstvím Ferrari v tomto formátu, poskytl Hamiltonovi cenné sebevědomí a motivaci pro nadcházející závod, i když jeho kvalifikace skončila pátým místem. Britský pilot, který má na kontě už šest vítězství v Číně, věří, že v závodě může využít změn nastavení auta, které zlepšily výkon vozu v závodě, a to i přes to, že auto bylo po změnách náročnější na ovládání v kvalifikaci.
Hamilton přiznal, že přestože se kvalifikoval na solidní pátou pozici, měl pocit, že Ferrari momentálně nemá optimální rychlost pro jedno kolo, což se projevilo právě při kvalifikaci. "Udělali jsme několik změn na autě, abychom vyřešili některé problémy, a nevím, jestli to byl vítr, ale auto se stalo trochu nepředvídatelným," řekl Hamilton novinářům. Tato změna nastavení se zaměřila na zlepšení výkonu vozu v závodní simulačním režimu, což je pro Hamiltona klíčové, protože jak sám uvedl, během závodu bude třeba pečlivě nakládat s pneumatikami, což může rozhodnout o výsledku.
Hamilton se ukázal jako realistický optimista, když zmínil, že i když výsledek kvalifikace nebyl ideální, jeho cílem je "pokoušet se o dobrý start a postupně se propracovat vpřed". Podle něj bude klíčové efektivně využívat pneumatiky a udržet se v kontaktu s konkurencí. "Cítím se optimisticky, že se mi podaří posunout nahoru. Snažím se neztratit nervy a postupně se dostat do lepších pozic," dodal.
Přestože Hamilton nemá žádné iluze o tom, jak těžká bude konkurence, ví, že během závodu mohou nastat i nečekané situace. "Budou to jízdy nahoru a dolů," uvedl. "Nečekali jsme, že budeme na páté a šesté pozici, ale to je součástí sezóny a musíme být připraveni na to, že to bude jízda na vlnách," řekl s nadhledem. Vědomí toho, že sezóna přinese nejen výzvy, ale i zklamání, však neztrácí klid a optimismus. Podle něj je klíčové se soustředit na to, co mohou kontrolovat, a udržet pozitivní přístup.
Hamilton rovněž uznal, že pro Ferrari je tento závod příležitostí pro růst a že vítězství není vždy otázkou rychlosti na jedno kolo, ale spíše schopnosti přizpůsobit se a překonat těžké momenty závodu. Ačkoliv se Ferrari ještě potýká s některými technickými výzvami, Hamilton se i nadále soustředí na dlouhodobý cíl: přivést Scuderii k vítězství ve Velké ceně a pomoci týmu znovu dosáhnout vrcholu v F1. "Jdeme do závodu s cílem vyhrát, a to je pro mě motorem. I když to bude těžké, zůstávám soustředěný na svou strategii," uzavřel.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.