Lewis Hamilton si dominantně dojel pro vítězství ve sprintu v Číně, zatímco Max Verstappen podlehl útoku Oscara Piastriho a skončil třetí.
Lewis Hamilton si v Číně připsal vítězství ve sprintu, když od startu držel vedení před Maxem Verstappenem. Britský jezdec odolal tlaku úřadujícího šampiona, který se ho snažil dostihnout, zatímco Oscar Piastri si po souboji s Verstappenem dojel pro druhé místo.
Australský talent se pokusil předjet Red Bull v rané fázi závodu, ale nakonec se sám ocitl pod tlakem Charlese Leclerca. Mezitím George Russell úspěšně předjel monackého pilota a posunul se na čtvrtou pozici, zatímco Júki Cunoda se propracoval na šesté místo před Kimi Antonelliho a Lance Strolla.
Ve středu pole se Lando Norris propadl kvůli chybnému manévru mimo trať až na deváté místo. Mezi nováčky byl nejvýše Oliver Bearman na 12. pozici, zatímco Gabriel Bortoleto, Liam Lawson a další debutanti bojovali v nižších příčkách.
Hamilton se pokusil Verstappenovi ujet díky nejrychlejšímu kolu, ale Nizozemec si udržoval odstup pod jednou sekundou a držel Brita pod neustálým tlakem. Piastri na třetím místě čekal na svou šanci připojit se k boji o vítězství.
Vzadu v poli Liam Lawson agresivně předjel Jacka Doohana, přičemž jejich kontakt posuzovali komisaři, ale incident nechali bez trestu. Lawson následně zdolal i Estebana Ocona. Mezitím Bortoleto a Isack Hadjar předvedli několik odvážných soubojů, které oživily závěr sprintu.
Lando Norris se zoufale snažil dostat před Lance Strolla, ale marně – jeho přilnavost byla pryč, jak frustrovaně hlásil do rádia. Stejné potíže začal pociťovat i vedoucí Lewis Hamilton, jehož pneumatiky vykazovaly značné opotřebení.
V polovině 19kolového sprintu vedl Hamilton před Maxem Verstappenem a Oscarem Piastrim, přičemž celé trio dělily jen 2,5 sekundy. Chyba Verstappena v zatáčce před cílovou rovinkou dala Hamiltonovi trochu prostoru k nadechnutí a Piastrimu možnost vyčkávat na svou příležitost.
Vzadu se odehrávala divoká bitva – Carlos Sainz v 14. místě odolával tlaku Isacka Hadjara, Liama Lawsona a dalších nováčků. Hadjar a Lawson ho nakonec předjeli, což donutilo Ferrari přivolat Sainze do boxů.
Hamilton si šest kol před koncem vybudoval náskok dvou sekund, ale souboj o druhé místo nabral na intenzitě. Piastri byl nalepený na Verstappenově zadním křídle a ve 15. kole na něj zaútočil – na vnitřku vlásenky se protáhl před Red Bull a upevnil si druhé místo. Hamilton mezitím zvýšil tempo a Verstappen se ocitl pod tlakem zezadu.
Ferrari si drželo vedení, zatímco George Russell bojoval s Charlesem Leclercem o čtvrté místo a Kimi Antonelli se pokoušel dostat před Júkiho Cunodu na šesté příčce.
Hamilton nakonec projel cílem s pohodlným sedmisekundovým náskokem na Piastriho, Verstappen udržel třetí pozici před Russellem a Leclercem. Do bodů se vešli i Cunoda, Antonelli a Norris, který se v závěrečných kolech konečně dostal před Strolla.
V posledním kole došlo ke kolizi mezi Jackem Doohanem a Gabrielem Bortoletem – Doohan se pokusil o riskantní manévr na vnitřku, ale místo předjetí poslal Sauber do hodin. Pierre Gasly mezitím čelí vyšetřování za porušení maximálního časového limitu při cestě na startovní rošt.
1. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1. místo
2. Oscar Piastri (McLaren) +6.889 s
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) +9.804 s
4. George Russell (Mercedes) +11.592 s
5. Charles Leclerc (Ferrari) +12.190 s
6. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) +22.288 s
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +23.038 s
8. Lando Norris (McLaren) +23.471 s
9. Lance Stroll (Aston Martin) +24.916 s
10. Fernando Alonso (Aston Martin) +38.218 s
11. Alexander Albon (Williams) +39.292 s
12. Pierre Gasly (Alpine) +39.649 s
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) +42.400 s
14. Liam Lawson (Red Bull Racing) +44.904 s
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +45.649 s
16. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +46.182 s
17. Carlos Sainz (Williams) +51.376 s
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +53.940 s
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) +56.682 s
20. Jack Doohan (Alpine) +60.048 s
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.