Lewis Hamilton si dominantně dojel pro vítězství ve sprintu v Číně, zatímco Max Verstappen podlehl útoku Oscara Piastriho a skončil třetí.
Lewis Hamilton si v Číně připsal vítězství ve sprintu, když od startu držel vedení před Maxem Verstappenem. Britský jezdec odolal tlaku úřadujícího šampiona, který se ho snažil dostihnout, zatímco Oscar Piastri si po souboji s Verstappenem dojel pro druhé místo.
Australský talent se pokusil předjet Red Bull v rané fázi závodu, ale nakonec se sám ocitl pod tlakem Charlese Leclerca. Mezitím George Russell úspěšně předjel monackého pilota a posunul se na čtvrtou pozici, zatímco Júki Cunoda se propracoval na šesté místo před Kimi Antonelliho a Lance Strolla.
Ve středu pole se Lando Norris propadl kvůli chybnému manévru mimo trať až na deváté místo. Mezi nováčky byl nejvýše Oliver Bearman na 12. pozici, zatímco Gabriel Bortoleto, Liam Lawson a další debutanti bojovali v nižších příčkách.
Hamilton se pokusil Verstappenovi ujet díky nejrychlejšímu kolu, ale Nizozemec si udržoval odstup pod jednou sekundou a držel Brita pod neustálým tlakem. Piastri na třetím místě čekal na svou šanci připojit se k boji o vítězství.
Vzadu v poli Liam Lawson agresivně předjel Jacka Doohana, přičemž jejich kontakt posuzovali komisaři, ale incident nechali bez trestu. Lawson následně zdolal i Estebana Ocona. Mezitím Bortoleto a Isack Hadjar předvedli několik odvážných soubojů, které oživily závěr sprintu.
Lando Norris se zoufale snažil dostat před Lance Strolla, ale marně – jeho přilnavost byla pryč, jak frustrovaně hlásil do rádia. Stejné potíže začal pociťovat i vedoucí Lewis Hamilton, jehož pneumatiky vykazovaly značné opotřebení.
V polovině 19kolového sprintu vedl Hamilton před Maxem Verstappenem a Oscarem Piastrim, přičemž celé trio dělily jen 2,5 sekundy. Chyba Verstappena v zatáčce před cílovou rovinkou dala Hamiltonovi trochu prostoru k nadechnutí a Piastrimu možnost vyčkávat na svou příležitost.
Vzadu se odehrávala divoká bitva – Carlos Sainz v 14. místě odolával tlaku Isacka Hadjara, Liama Lawsona a dalších nováčků. Hadjar a Lawson ho nakonec předjeli, což donutilo Ferrari přivolat Sainze do boxů.
Hamilton si šest kol před koncem vybudoval náskok dvou sekund, ale souboj o druhé místo nabral na intenzitě. Piastri byl nalepený na Verstappenově zadním křídle a ve 15. kole na něj zaútočil – na vnitřku vlásenky se protáhl před Red Bull a upevnil si druhé místo. Hamilton mezitím zvýšil tempo a Verstappen se ocitl pod tlakem zezadu.
Ferrari si drželo vedení, zatímco George Russell bojoval s Charlesem Leclercem o čtvrté místo a Kimi Antonelli se pokoušel dostat před Júkiho Cunodu na šesté příčce.
Hamilton nakonec projel cílem s pohodlným sedmisekundovým náskokem na Piastriho, Verstappen udržel třetí pozici před Russellem a Leclercem. Do bodů se vešli i Cunoda, Antonelli a Norris, který se v závěrečných kolech konečně dostal před Strolla.
V posledním kole došlo ke kolizi mezi Jackem Doohanem a Gabrielem Bortoletem – Doohan se pokusil o riskantní manévr na vnitřku, ale místo předjetí poslal Sauber do hodin. Pierre Gasly mezitím čelí vyšetřování za porušení maximálního časového limitu při cestě na startovní rošt.
1. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1. místo
2. Oscar Piastri (McLaren) +6.889 s
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) +9.804 s
4. George Russell (Mercedes) +11.592 s
5. Charles Leclerc (Ferrari) +12.190 s
6. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) +22.288 s
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +23.038 s
8. Lando Norris (McLaren) +23.471 s
9. Lance Stroll (Aston Martin) +24.916 s
10. Fernando Alonso (Aston Martin) +38.218 s
11. Alexander Albon (Williams) +39.292 s
12. Pierre Gasly (Alpine) +39.649 s
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) +42.400 s
14. Liam Lawson (Red Bull Racing) +44.904 s
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +45.649 s
16. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +46.182 s
17. Carlos Sainz (Williams) +51.376 s
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +53.940 s
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) +56.682 s
20. Jack Doohan (Alpine) +60.048 s
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.