Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Ferrari čeká v Monaku náročný víkend, a to přesně rok po svém vítězství na této ikonické trati. Tým z Itálie bojuje s problémy ve formě už od začátku sezóny a momentálně se nachází na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů. Největší potíže přitom zažívá při kvalifikacích, což se jasně projevilo i v posledním závodě v Imole.
Oba jezdci Ferrari, Lewis Hamilton i Charles Leclerc, nedokázali postoupit do elitní desítky v sobotní kvalifikaci, přesto si během závodu dokázali vybojovat body. Pro Ferrari je ale slabý kvalifikační výkon znepokojující, protože v Monaku je startovní pozice zásadní kvůli velmi omezeným příležitostem k předjíždění.
Charles Leclerc, který na této trati loni slavil první domácí vítězství poté, co z pole position proměnil start ve vítězství, nyní přiznává, že ho čeká těžký víkend. „Myslím, že Monako odhalí mnoho slabin našeho auta,“ řekl Leclerc pro RacingNews365. „V Monaku také nikdy nevíte, co se stane, protože v kvalifikaci je hodně rizik a auto je nastavené úplně jinak. Doufám, že nás překvapí.“
Pro Lewise Hamiltona, který se na tuto trať vydává poprvé jako jezdec Ferrari po přestupu z Mercedesu, to nebude snadné. Monako totiž nepatří mezi jeho nejúspěšnější okruhy, poslední vítězství zde zaznamenal v roce 2019. Hamilton naznačil, že zkusí novou taktiku a přístup, který dosud tým spíše opomíjel.
„Ani nevím, co očekávat,“ přiznal Hamilton. „Máme velké problémy zejména na jedno kolo, takže nevím, jak to bude v Monaku. Mám pár nápadů, které bych chtěl zkusit, i když ostatní byli trochu zdrženliví, protože jsme se museli soustředit na jiné věci. Doufám, že v Monaku najdeme něco, co nám pomůže zlepšit výkon. Opravdu netuším, jak bude auto fungovat.“
Ferrari tak stojí před dalším klíčovým testem, kdy se ukáže, zda dokáže najít rychlost a konkurenceschopnost na okruhu, který vyžaduje maximální preciznost a strategii.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.