Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Ferrari čeká v Monaku náročný víkend, a to přesně rok po svém vítězství na této ikonické trati. Tým z Itálie bojuje s problémy ve formě už od začátku sezóny a momentálně se nachází na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů. Největší potíže přitom zažívá při kvalifikacích, což se jasně projevilo i v posledním závodě v Imole.
Oba jezdci Ferrari, Lewis Hamilton i Charles Leclerc, nedokázali postoupit do elitní desítky v sobotní kvalifikaci, přesto si během závodu dokázali vybojovat body. Pro Ferrari je ale slabý kvalifikační výkon znepokojující, protože v Monaku je startovní pozice zásadní kvůli velmi omezeným příležitostem k předjíždění.
Charles Leclerc, který na této trati loni slavil první domácí vítězství poté, co z pole position proměnil start ve vítězství, nyní přiznává, že ho čeká těžký víkend. „Myslím, že Monako odhalí mnoho slabin našeho auta,“ řekl Leclerc pro RacingNews365. „V Monaku také nikdy nevíte, co se stane, protože v kvalifikaci je hodně rizik a auto je nastavené úplně jinak. Doufám, že nás překvapí.“
Pro Lewise Hamiltona, který se na tuto trať vydává poprvé jako jezdec Ferrari po přestupu z Mercedesu, to nebude snadné. Monako totiž nepatří mezi jeho nejúspěšnější okruhy, poslední vítězství zde zaznamenal v roce 2019. Hamilton naznačil, že zkusí novou taktiku a přístup, který dosud tým spíše opomíjel.
„Ani nevím, co očekávat,“ přiznal Hamilton. „Máme velké problémy zejména na jedno kolo, takže nevím, jak to bude v Monaku. Mám pár nápadů, které bych chtěl zkusit, i když ostatní byli trochu zdrženliví, protože jsme se museli soustředit na jiné věci. Doufám, že v Monaku najdeme něco, co nám pomůže zlepšit výkon. Opravdu netuším, jak bude auto fungovat.“
Ferrari tak stojí před dalším klíčovým testem, kdy se ukáže, zda dokáže najít rychlost a konkurenceschopnost na okruhu, který vyžaduje maximální preciznost a strategii.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.