Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Ferrari čeká v Monaku náročný víkend, a to přesně rok po svém vítězství na této ikonické trati. Tým z Itálie bojuje s problémy ve formě už od začátku sezóny a momentálně se nachází na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů. Největší potíže přitom zažívá při kvalifikacích, což se jasně projevilo i v posledním závodě v Imole.
Oba jezdci Ferrari, Lewis Hamilton i Charles Leclerc, nedokázali postoupit do elitní desítky v sobotní kvalifikaci, přesto si během závodu dokázali vybojovat body. Pro Ferrari je ale slabý kvalifikační výkon znepokojující, protože v Monaku je startovní pozice zásadní kvůli velmi omezeným příležitostem k předjíždění.
Charles Leclerc, který na této trati loni slavil první domácí vítězství poté, co z pole position proměnil start ve vítězství, nyní přiznává, že ho čeká těžký víkend. „Myslím, že Monako odhalí mnoho slabin našeho auta,“ řekl Leclerc pro RacingNews365. „V Monaku také nikdy nevíte, co se stane, protože v kvalifikaci je hodně rizik a auto je nastavené úplně jinak. Doufám, že nás překvapí.“
Pro Lewise Hamiltona, který se na tuto trať vydává poprvé jako jezdec Ferrari po přestupu z Mercedesu, to nebude snadné. Monako totiž nepatří mezi jeho nejúspěšnější okruhy, poslední vítězství zde zaznamenal v roce 2019. Hamilton naznačil, že zkusí novou taktiku a přístup, který dosud tým spíše opomíjel.
„Ani nevím, co očekávat,“ přiznal Hamilton. „Máme velké problémy zejména na jedno kolo, takže nevím, jak to bude v Monaku. Mám pár nápadů, které bych chtěl zkusit, i když ostatní byli trochu zdrženliví, protože jsme se museli soustředit na jiné věci. Doufám, že v Monaku najdeme něco, co nám pomůže zlepšit výkon. Opravdu netuším, jak bude auto fungovat.“
Ferrari tak stojí před dalším klíčovým testem, kdy se ukáže, zda dokáže najít rychlost a konkurenceschopnost na okruhu, který vyžaduje maximální preciznost a strategii.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.