Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Ferrari čeká v Monaku náročný víkend, a to přesně rok po svém vítězství na této ikonické trati. Tým z Itálie bojuje s problémy ve formě už od začátku sezóny a momentálně se nachází na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů. Největší potíže přitom zažívá při kvalifikacích, což se jasně projevilo i v posledním závodě v Imole.
Oba jezdci Ferrari, Lewis Hamilton i Charles Leclerc, nedokázali postoupit do elitní desítky v sobotní kvalifikaci, přesto si během závodu dokázali vybojovat body. Pro Ferrari je ale slabý kvalifikační výkon znepokojující, protože v Monaku je startovní pozice zásadní kvůli velmi omezeným příležitostem k předjíždění.
Charles Leclerc, který na této trati loni slavil první domácí vítězství poté, co z pole position proměnil start ve vítězství, nyní přiznává, že ho čeká těžký víkend. „Myslím, že Monako odhalí mnoho slabin našeho auta,“ řekl Leclerc pro RacingNews365. „V Monaku také nikdy nevíte, co se stane, protože v kvalifikaci je hodně rizik a auto je nastavené úplně jinak. Doufám, že nás překvapí.“
Pro Lewise Hamiltona, který se na tuto trať vydává poprvé jako jezdec Ferrari po přestupu z Mercedesu, to nebude snadné. Monako totiž nepatří mezi jeho nejúspěšnější okruhy, poslední vítězství zde zaznamenal v roce 2019. Hamilton naznačil, že zkusí novou taktiku a přístup, který dosud tým spíše opomíjel.
„Ani nevím, co očekávat,“ přiznal Hamilton. „Máme velké problémy zejména na jedno kolo, takže nevím, jak to bude v Monaku. Mám pár nápadů, které bych chtěl zkusit, i když ostatní byli trochu zdrženliví, protože jsme se museli soustředit na jiné věci. Doufám, že v Monaku najdeme něco, co nám pomůže zlepšit výkon. Opravdu netuším, jak bude auto fungovat.“
Ferrari tak stojí před dalším klíčovým testem, kdy se ukáže, zda dokáže najít rychlost a konkurenceschopnost na okruhu, který vyžaduje maximální preciznost a strategii.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.