Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Napětí mezi jezdci Formule 1 a vedením FIA opět vzrostlo kvůli kontroverznímu postoji k trestům za používání nevhodného jazyka. Lewis Hamilton ostře zkritizoval celou situaci a označil ji za „chaos“, zatímco George Russell vyjádřil pochybnosti o motivech náhlého zmírnění pravidel.
„Je to směšné,“ řekl Hamilton před Velkou cenou v Imole. „Nevím, co na to říct. Nic, co řeknu, to stejně nezmění. Vypadá to, že je tam teď pořádný zmatek. Je spousta věcí, které je třeba změnit, to určitě. Ale mě se to nijak zvlášť nedotýká. Od té doby jsem žádnou změnu nezaznamenal.“
FIA původně plánovala za první prohřešek uložit pokutu až 40 000 eur, za opakování dokonce dvojnásobek a zákaz závodění. Po vlně kritiky ale organizace výrazně ustoupila, pokuta byla snížena na 5 000 eur a hrozba zákazu startu zcela zrušena.
George Russell, který zastupuje závodníky jako ředitel Asociace jezdců F1 (GPDA), uvedl: „Bavíme se o situaci, která se vrátila zpět, protože byla od začátku trochu absurdní. Samozřejmě jsme rádi, že k úpravě došlo, ale vůbec jsme se tam nikdy neměli dostat, jestli mi rozumíte.“
„Takže mi připadá zvláštní za to FIA nějak děkovat, když jsme v té pozici vůbec neměli být. Navíc jsme zatím nedostali žádnou reakci od nikoho z vedení FIA. Takže ano, celé je to trochu podezřelé.“
Na otázku, proč prezident FIA Mohammed Ben Sulayem dosud s jezdci nejednal přímo, George Russell reagoval s jistou dávkou frustrace: „To je dobrá otázka. Zdá se, že je to složitější, než by mělo být. Všichni jsme už své názory sdělili. Neřekl bych, že jsme v bodě, odkud není návratu, ale očekávali bychom alespoň náznak ochoty ke spolupráci. Jasně jsme dali najevo, že chceme dialog, ale není možné o něj žádat donekonečna.“
Diskuse o vhodnosti a hranicích vyjadřování ve Formuli 1 zdaleka neutichá. Právě naopak, stále více poukazuje na hlubší problém v podobě chybějící komunikace mezi vedením FIA a samotnými jezdci.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.