Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Napětí mezi jezdci Formule 1 a vedením FIA opět vzrostlo kvůli kontroverznímu postoji k trestům za používání nevhodného jazyka. Lewis Hamilton ostře zkritizoval celou situaci a označil ji za „chaos“, zatímco George Russell vyjádřil pochybnosti o motivech náhlého zmírnění pravidel.
„Je to směšné,“ řekl Hamilton před Velkou cenou v Imole. „Nevím, co na to říct. Nic, co řeknu, to stejně nezmění. Vypadá to, že je tam teď pořádný zmatek. Je spousta věcí, které je třeba změnit, to určitě. Ale mě se to nijak zvlášť nedotýká. Od té doby jsem žádnou změnu nezaznamenal.“
FIA původně plánovala za první prohřešek uložit pokutu až 40 000 eur, za opakování dokonce dvojnásobek a zákaz závodění. Po vlně kritiky ale organizace výrazně ustoupila, pokuta byla snížena na 5 000 eur a hrozba zákazu startu zcela zrušena.
George Russell, který zastupuje závodníky jako ředitel Asociace jezdců F1 (GPDA), uvedl: „Bavíme se o situaci, která se vrátila zpět, protože byla od začátku trochu absurdní. Samozřejmě jsme rádi, že k úpravě došlo, ale vůbec jsme se tam nikdy neměli dostat, jestli mi rozumíte.“
„Takže mi připadá zvláštní za to FIA nějak děkovat, když jsme v té pozici vůbec neměli být. Navíc jsme zatím nedostali žádnou reakci od nikoho z vedení FIA. Takže ano, celé je to trochu podezřelé.“
Na otázku, proč prezident FIA Mohammed Ben Sulayem dosud s jezdci nejednal přímo, George Russell reagoval s jistou dávkou frustrace: „To je dobrá otázka. Zdá se, že je to složitější, než by mělo být. Všichni jsme už své názory sdělili. Neřekl bych, že jsme v bodě, odkud není návratu, ale očekávali bychom alespoň náznak ochoty ke spolupráci. Jasně jsme dali najevo, že chceme dialog, ale není možné o něj žádat donekonečna.“
Diskuse o vhodnosti a hranicích vyjadřování ve Formuli 1 zdaleka neutichá. Právě naopak, stále více poukazuje na hlubší problém v podobě chybějící komunikace mezi vedením FIA a samotnými jezdci.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.