Napětí mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim se znovu objevilo během Velké ceny Monaka, přičemž nejde o první podobný moment v sezoně. Šéf Ferrari Fred Vasseur však situaci zlehčuje a tvrdí, že jejich spolupráce stojí na vzájemném respektu a emocích patřících ke sportu.
Po osmi závodech Hamiltonovy první sezony u Ferrari je jasné, že jeho spolupráce se závodním inženýrem Riccardem Adamim zatím nenabírá očekávanou hladkost. Zvenčí působí jejich komunikace napjatě a během víkendu v Monaku se opakovaně objevily momenty, které vyvolaly otázky. Hamilton například ironicky reagoval na Adamiho, když se ho zeptal: „Jsi na mě naštvaný, nebo co?“ a nedostal odpověď.
Ve srovnání s dlouholetou klidnou spoluprací s Peterem Bonningtonem u Mercedesu působí výměny s Adamim ostřeji a napjatěji. Hamilton sice vysvětluje, že v sobě má „oheň“ a honí se za pódiem, přesto ale není pochyb, že mezi ním a Adamim zatím chybí ideální chemie. Ferrari tak bude muset najít způsob, jak tuto spolupráci zlepšit, aby mohlo plně využít potenciál svého pilota.
V Monaku Hamilton při závodě žádal informaci o ztrátě času na soupeře před sebou a dostal od Adamiho vágní odpověď: „Bojují mezi sebou.“ Britský jezdec okamžitě zareagoval podrážděně: „Neodpovídáš na moji otázku.“ Napětí v jejich rádiové komunikaci potvrdilo i samotné vyjádření Hamiltona po závodě, kdy řekl, že informace nebyla jasná: „Nechápal jsem ‘toto je náš závod’. Netušil jsem, o co vlastně bojuju. Jestli o příčku přede mnou. Podle dat jsem ale byl hodně daleko od ostatních. V té chvíli jsem zbytečně opotřeboval pneumatiky, i když jsem se k nim stejně nepřibližoval.“
V závodě Hamilton dojel pátý se ztrátou 51 sekund na vítězného Landa Norrise. Napětí a mlčení v komunikaci mezi ním a Adamim opět upozornily na nevyřešené rozpory v jejich spolupráci.
Šéf Ferrari Fred Vasseur však uklidňuje, že jde spíše o technickou záležitost: „Když se pilot ptá mezi první a třetí zatáčkou, odpovídáme až v tunelu, aby nebyl rušen během náročných pasáží. Není to o napětí, Lewis byl pod tlakem a letěl 300 km/h mezi zdmi.“ Vasseur také potvrdil, že po závodě spolu mluvili a Hamilton nebyl vůbec rozhořčený.
Hamilton nyní v šampionátu ztrácí na lídra Oscara Piastriho 63 bodů a přiznal, že jeho pozice v Monaku byla „v podstatě uprostřed ničeho.“ Kvůli penalizaci startoval sedmý, na začátku jel za dvěma soupeři, které pak předjel, ale poté zůstal bez konkurence. „Potřeboval jsem safety car nebo něco podobného, ale nestalo se to,“ dodal.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.