Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Sobotní program Formule 1 na okruhu v Miami přinesl pro tým Ferrari sérii nezdarů. Charles Leclerc se po nehodě ve sprintu snažil zabojovat v kvalifikaci, ale osmým místem si radost neudělal. „Jel jsem dobře. Měl jsem pocit, že z auta dostávám maximum. Ale přináší to jen osmá místa nebo něco podobného,“ postěžoval si monacký jezdec.
Jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce až na 12. příčce, což je pro sedminásobného mistra světa mimořádně slabý výsledek. Oba jezdci se tak na startovním roštu hlavního závodu ocitnou daleko za vedoucími vozy Red Bullu a McLarenu.
Leclerc se netajil frustrací z výkonu vozu. „Prostě nejsme rychlí, ať děláme s autem cokoliv. Zkoušíme různé jízdní styly, ale nemáme takový přítlak jako ostatní. Je to frustrující,“ uvedl podle serveru Motorsport.com. Ferrari podle něj v současné konfiguraci nestačí konkurenci na pomalých technických tratích, jakou je právě Miami.
Trať podle Leclerca jen podtrhla slabiny aktuálního monopostu. „Je tu hodně pomalých zatáček a ty nám nesedí. Oba vozy Williamsu skončily před námi. Myslím, že to jasně ukazuje, kde zaostáváme,“ uvedl. Přesto svůj výkon hodnotí pozitivně. „Jsem spokojený s tím, co jsem předvedl. Problém není v jízdě, ale v autě.“
Do sobotního sprintu Leclerc kvůli nehodě vůbec nenastoupil. Tvrdí, že rozhodnutí vyjet v dešti na středně mokrých pneumatikách typu Inter byla chyba, která ovlivnila i následný vývoj dne. „To byla první chyba. Musíme se jako tým podívat, co jsme udělali špatně,“ řekl. Neúčast ve sprintu mu ztížila přípravu na kvalifikaci, ale hlavní důvod neúspěchu vidí jinde.
„Nemyslím si, že to byl ten klíčový faktor. Neodjeli jsme sice tolik kol, ale i tak si nemyslím, že bychom dnes mohli být výrazně výš. Problém je, že auto prostě není dost rychlé,“ uzavřel Leclerc.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.